پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

رشد صنایع کاشی سرامیک

رشد-صنایع-کاشی-سرامیک

رشد صنایع کاشی سرامیک

ظرافت و کاربردی بودن کاشی سرامیک همواره مورد توجه قرار گرفته شده و میراثی است که از تمدن های باستانی گذشته به ما رسیده است. کاشی سرامیک و معماری همواره دو متغیر وابسته و سازگار با هم بوده اند.

امروزه اکثر مردم با کاشی کاری و کاربرد آنها در محیط زندگی خود آشنایی کامل دارند. بنابراین، کاشی سرامیک به هیچ وجه یک ماده در حال ظهور نیست، اما تثبیت این محصول با رشد صنعت کاشی و سرامیک همراه است.

از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، بازار کاشی های جهانی سرامیک طی سالیان متمادی به میزان ۱/۷ درصد افزایش یافت و میزان تولید جهانی کاشی سرامیک در سال ۲۰۱۶ به ۱۴ میلیارد متر مربع رسید.

میزان دوام کاشی و سرامیک

این که کاشی ها بسیار با دوام هستند و مقاومت مطلوبی در برابر یخ، آب و شوک های حرارتی دارند، به طور فزآینده ای به عنوان مواد کفپوش در سراسر جهان استفاده می شود. کاشی سرامیک ها به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، محصولی مفید برای مکان های عمومی مانند هتل ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و صنایع دارویی هستند و توانسته اند خود را از دیگر مواد متمایز کنند.

فراتر از برنامه های کاربردی خاص، رشد عظیم صنعت کاشی سرامیک می تواند با چند روندی که در جامعه فعلی ما شایع است، همبستگی داشته باشد. صنعتی شدن دلیل رشد اقتصادی در سراسر جهان و منجر به مهاجرت بیشتر از نیمی از جمعیت انسانی به مناطق شهری شده است، بخشی از این رشد به شمار می رود.

رشد-صنایع-سرامیک

نتیجه این مهاجرت، رشد در بخش املاک و مستغلات است که راه را برای پیشرفت صنعت کاشی سرامیک بسیار هموار کرد، زیرا کف ها و دیوارهای خانه ها و ساختمان های جدید و بازسازی محلی، دلیل اصلی برای استفاده از کاشی و سرامیک است.

 افزایش روند شخصی سازی و سفارشی سازی، گسترش بازار را نیز رونق بخشید و به ارزش این کالا افزود. درست همانطور که در سال های اخیر صنعت کاشی سرامیک بسیار سخاوتمندانه عمل کرده ، آینده این صنعت روشن است.

هیچ دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم که روند فعلی در حال کاهش است، به خصوص اینکه رشد در فعالیت های جدید ساخت و ساز و نوسازی در سراسر دنیا همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، انتظار می رود که تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت تا سال ۲۰۵۰ در شهرها زندگی می کنند، احتمال دارد که در سال های آینده، تقاضا بیشتری برای کاشی های سرامیکی وجود خواهد داشت.

استاندارد های صنایع کاشی و سرامیک

 صنایع کاشی و سرامیک مانند بسیاری از صنایع دیگر، تحت مدیریت، نمایندگی و حمایت بعضی از استانداردهای خاص است.

این استاندارد ها یک مرجع معتبر است که با توجه به نیازهای مصرف کننده، متغیر های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، اندازه کاشی، اشکال و فاکتور های زیبایی شناسی، توسط هر بیننده ای که کاشی سرامیک نصب شده را ببیند، اهمیت دارد.

در ANSI A137.1: 2017 _ مشخصات استاندارد کوره های کاشی ایالات متحده_ این استاندارد، یک استاندارد مرجع برای خریداران تلقی می شود و مشخصه های کاشی سرامیکی Standard grade و Second Grade، در مورد کاشی های تزئینی و کاشی های مخصوص است و همچنین یک راهنمای برای حفظ کنترل کیفیت در تولید کاشی های سرامیکی است.

رشد-صنایع-کاشی-سرامیک

ANSI A137.1: 2017 توسط شورای صنعت کاشی های آمریکای شمالی (TCNA) نوشته شده و توسعه یافته است، استانداردهای معتبر ANSI که مدیر عامل سازمان و مدیر پروژه و مشاوره فنی ایالات متحده (TAG) را به استاندارد ISO / TC 189 می رساند.

استانداردهای TCNA به موضوعات رایج در صنعت کاشی آمریکایی می پردازد و به جز مشخصات کلی کاشی سرامیک، آنها بر روی مسائلی همچون نصب کاشی های سرامیکی و مشخصات برای لعاب و سایر موضوعات حوزه کاشی متمرکز هستند.

استانداردهای آزمون کاشی و سرامیک، مورد استفاده برای اطمینان از دوام و ضد آب بودن مواد مشخص شده و شامل آزمون هایی از قبیل روش استاندارد برای اندازه گیری لغزش کاشی سرامیک ها، توسط ASTM International منتشر شده است.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود باری دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments