پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا(قسمت اول)

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا(قسمت اول)

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

پس از پنج سال رشد بی وقفه در صنعت باسابقه و قدیمی کاشی و سرامیک، ایتالیا در سال ۲۰۱۸ رکود اقتصادی را تجربه کرد.

با توجه به اطلاعات اولیه که توسط انجمن صنفی صنعت کاشی و سرامیک ایتالیا ((Confindustria Ceramica و شرکت معتبر در این حوزه موسوم به Prometeia  جمع آوری شده و در کنفرانس سال گذشته منتشر شده است، این ارقام کاهش %۸/۲ در تولید و در حوزه فروش به ۴۱۰ میلیون متر مربع (در مقایسه با ۴۲۲ میلیون متر مربع در سال ۲۰۱۷)، کاهش %۳ صادرات از ۳۳۸ میلیون به ۳۲۸ میلیون متر مربع و کاهش %۸/۱ در فروش داخلی (به ۸۲ میلیون متر مربع) را نشان می دهد.

با این وجود، صنعت در سال ۲۰۱۸ در حوزه فن آوری های نوین سرمایه گذاری کرد و از طرح توسعه مشاغل مالی که به Industry 4.0 معروف است، حمایت ویژه ای شد.

گردش مالی در بخش تولیدی ایتالیا هزینه بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو تخمین زده می شود، اگرچه کمتر از رقم ۲۰۱۷ (بیش از نیم میلیارد یورو) است، اما یکی از بالاترین درصدهای گردش مالی در بخش تولیدی ایتالیا است. ما با جیووانی سارورانی، رئیس انجمن صنفی صنایع کاشی و سرامیک ایتالیا، صحبت کردیم تا عوامل مختلفی را که در کاهش صنایع کاشی و سرامیک ایتالیایی نقش داشته اند و هنوز هم این بخش را تحت تاثیر خود قرار داده، شناسایی کنیم.

 CWR: در بخش صادرات بازار داخلی ضرر های بزرگتری نسبت به سال ۲۰۱۸ متحمل می شود. روند در بازارهای مختلف چه بود؟

گویونانی ساورانی: بزرگترین افت صادرات در منطقه خلیج فارس، به ویژه کشور عربستان سعودی بود. این بدین معنی است که این کشور یکسری اقدامات ضد تهاجمی برای دفاع از بازار داخلی خود را در برابر محصولات چینی، هندی و اسپانیایی اعمال کرد، اگرچه در نهایت تولیدکنندگان ایتالیایی بیشترین ضربه را تجربه کردند.

صادرات نیز در سه ماهه اول سال، در اروپا و آمریکای شمالی با کاهش شدید نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، عملکرد بدی داشت، هرچند این وضعیت در ماه های بعد بهبود یافت. اما شاید بزرگترین ناامیدی بازار داخلی بود، جایی که نشانه های بهبودی در بخش ساختمان اتفاق نیافتاد.

به طور کلی، بازار ساخت و ساز جهان و بخش های تشکیل دهنده آن تحت تاثیر تنش ها و درگیری تجاری میان ایالات متحده و چین و افت تمامی شاخص های اقتصادی در اروپا در سال ۲۰۱۸ بود. در نتیجه این اتفاق، کشورهایی بیشترین ضرر را می دهد که به طور معمول کشورهایی هستند که فعالیت صادراتی قوی و بدهی عمومی بالایی دارند، این دو مورد شرایطی هستند که ایتالیا داراست.

صنایع سرامیک نیز استثناء نیست: شرایط نامطمئن سرمایه گذاری و کاهش کلی مصرف در تمام کشورهای تولید کننده عمده، یک تاثیر منفی در بازار ایجاد می کند. کاهش %۸/۱ فروش ما در ایتالیا بسیار ناخوشایند است.

 CWR: اگر ایالات متحده تعرفه های واردات کاشی را از چین افزایش دهد، آیا این به نفع صادرکنندگان ایتالیایی خواهد بود؟

گویونانی ساورانی: این ممکن است تأثیر مثبتی در بازار ایجاد کند، اگرچه تعرفه های کاربردی مشابه آنچه که اتحادیه اروپا (بالای%۷۰) اعمال شد که واردات کاشی چینی تا %۷۷ کاهش پیدا کرد.

افزایش تعرفه ها ایالات متحده در واردات کاشی و سرامیک چینی تا حدود %۲۰  پیش بینی می شود که در صورت تصویب و اجرای کامل آن، قیمت متوسط ​​کاشی چینی در بازار ایالات متحده از ۵/۷-۹ دلار برای هر متر مربع تخمین زده می شود، بنابراین این قیمت هنوز هم خیلی پایین تر از قیمت فعلی وارداتی کاشی های ایتالیایی در بازار ایتالیاست.

ما در حال نظارت بر وضعیت بازار ایالات متحده از نزدیک و همکاری با انجمن های تولید کنندگان، نصب کننده ها و توزیع کنندگان آمریکایی برای اعمال دستورالعمل هایی با هدف افزایش آگاهی در بین مصرف کنندگان از کیفیت و پایداری کاشی و سرامیک در مقایسه با دیگر پوشش های کف و دیوار هستیم.

برای رشد صادرات در بازار آمریکا، ما باید سهم بازار را از محصولات رقیب مانند فرش و وینیل بدست آوریم.

مجله اینترنتی سرام پخش

 CWR: در نشست اعضای اجرایی در سال گذشته، شما بر روی افزایش رقابت با مواد غیر سرامیکیِ کفپوش تمرکز کردید. آیا این یک دلیل دیگر برای نگرانی در بخش است؟

 گویونانی ساورانی: بله، این نکته هم حائز اهمیت است. کاهش سرعت ساخت و ساز، همه مواد پوشش دهنده سطح را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افزایش رقابت بین محصولات می شود.

این یک خطر و یک فرصت است. بزرگترین تهدید از LVT (کاشی وینیل لوکس) است که از لحاظ زیبایی بسیار شبیه به کاشی سرامیک است اما ارزان تر و راحت تر است، هرچند که کیفیت این دو اصلاً قابل مقایسه نیست. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که از کاشی های سرامیکی به طور گسترده ای به عنوان کفپوش در دنیا استفاده نمی شود.

در حالی که کاشی %۷۷ کفپوش ها در ایتالیا را تشکیل می دهد، این رقم در فرانسه فقط %۳۴ است، در آلمان %۲۴ و در ایالات متحده %۱۴ است.

بقیه شامل فرش، لمینت ها و دیگر مواد کفپوش است. با توجه به انقباض احتمالی در بازارهای قابل رقابت، تنها راه خروج از بن بست افزایش سهم ما در بازار کفپوش هاست.

CWR: با توجه به این موضوع، در ماه ژانویه شما کمپین رسانه های اجتماعی و وب سایت جدید خود را با عنوان “ارزش های سرامیک” با هدف ارتقاء آگاهی عمومی از  مزایای کاشی و سرامیک راه اندازی کردید. می توانید در مورد آن بگویید؟

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

گویونانی ساورانی: این یک کمپین ارتباطی بی نظیر برای صنایع سرامیک ایتالیایی با مصرف کنندگان است که از لحاظ مقیاس سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیون یورو بر روی آن شده است. این پروژه که شامل چند شرکت اسپانیایی، آلمانی و آمریکایی اعم از رقبا و همکاران است.

که سهم عملکرد ما از این کمپین راه اندازی اولین وب سایت و رسانه های اجتماعی ایتالیایی متشکل از یک سری ویدئوی کوتاه (با طول ۱۲۰ ثانیه) در ماه ژانویه خواهد شد.

این کمپین  با هدف آگاهی مصرف کنندگان، معماران و طراحان داخلی از مزایای انتخاب کاشی و سرامیک با توجه به سلامت، دوام، مقاومت در برابر اسید، سهولت تمیزکاری و تاثیرات بسیار کم محیط زیست کاشی و سرامیک است.

در ماه فوریه این کمپین دیجیتال در اروپا (آلمان، فرانسه، انگلستان) راه اندازی شد و از ماه مارس در بازار ایالات متحده شروع به کار خواهد کرد و در طول نمایشگاه  Coverings 2019 (9-12 آوریل در اورلاندو) در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ایجاد کمپین ارتباطات تنها اولین گام در یک پروژه است که در چند ماه آینده با دو مطالعه مقایسه ای – یکی در اروپا و دیگری در آمریکا – با هدف افزایش آگاهی از مزایای سرامیک در مقابل با دیگر مواد کفپوش ادامه خواهد یافت.


 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments