پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا (قسمت دوم)

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا (قسمت دوم)

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

 CWR: یکی از مزایای استفاده از دیگر کفپوش های غیرسرامیکی، نصب آسانتر این مواد در مقایسه با نصب کاشی و سرامیک است. راه حل این کمپین برای حل این موضوع چیست؟

گویونانی ساورانی: در ماه ژانویه امسال، یک کمیسیون داخلی برای طراحی و سازماندهی طرح هایی برای غنی تر کردن  بخش مصرفی صنعت کاشی و سرامیک راه اندازی کردیم، از جمله برنامه های این کمیسیون، ایجاد رویدادهای آموزشی است. فقدان واقعی متخصصان این حوزه در بازارهای خاص، مشکل هزینه های نصب را افزایش می دهد به طوری که در حال حاضر گاهی هزینه نصب کاشی و سرامیک بالاتر از هزینه خود محصول است. این مسئله به دلیل استفاده روزافزون از صفحات و کاشی های سایز بزرگ، پیچیده تر می شود. امروزه نصب کاشی و سرامیک در حالی تبدیل شدن به یک عامل مهم در این صنعت است.

CWR: آیا شما فکر می کنید صنعت کاشی ایتالیایی نسبت به کشورهای دیگر تولید کننده مقایسه می شود؟

گویونانی ساورانی: با توجه به تولید بی نظیر امسال، ما موقعیت خود را در سهم بازار و قیمت های متوسط ​​فروش (در حال حاضر حدود ۸/۱۳ یورو به ازای هر متر مربع) حفظ کردیم. ایتالیا بعد از چین و اسپانیا با سهم %۱۲ از بازار جهانی، سومین کشور بزرگ صادر کننده با حجم، باقی مانده است، اما از لحاظ ارزش صادرات هم اکنون رهبر بازار  جهانی ست. یکی از عواملی که موجب کاهش فروش ما در برخی بازارهای شده است، رقابت برخی از کشورهای تولید کننده است که از ویژگی هزینه های کار و انرژی بسیار پایین تر و سیستم زیرساختی بسیار بهتر، به ویژه در جاده ها و بنادر بهره مند هستند. این به خصوص در مورد اسپانیا صدق می کند، که در حال حاضر بزرگترین رقیب ما است و به میزان قابل ملاحظه ای دارای مقررات کمتر زیست محیطی و ارتباطات کارآمدتر با بنادر تجاری است.

CWR: بیایید درباره بازار ایتالیا صحبت کنیم. با وجود رشد در ساخت و ساز مسکن، چه عواملی موجب کاهش اندک فروش شده اند؟

 گویونانی ساورانی: بازده مورد انتظار از بازار بازسازی ساختمان حتی نتوانسته است حداقل انتظارات را محقق کند. اگر چه قوانین و مقررات ضد زلزله و بهینه سازی در انرژی موجب کاهش سرعت ساخت و ساز شده اند اما متوقف شدن کار ساخت و ساز برای اجرای آن ضروری تلقی می شود. با این وجود بزرگترین مشکل در فروش، شرایط محیطی ناشی از سیاست های دولت است. مدیریت زیرساختی نیز تأثیر شدیدی بر روی کاهش مصرف در بازار داخلی گذاشته است. دسترسی های محلی در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر نمی برند و پروژه ساخت بزرگراه ها در بهترین حالت برای چهار سال دیگر آماده نخواهند بود. در حمل و نقل محلی این صنعت، حمل و نقل ریلی با بیش از ۲۳ درصد جابه جایی محصولات کاشی و سرامیک را انجام می دهد. اما ما نیاز به زمان بندی و سرمایه گذاری مناسب برای بهبود این وضعیت داریم.

CWR: سقوط فروش در سال گذشته منجر به کاهش قطعی تولیدی شده است، اما این در حالیست که سرمایه گذاری ها در این صنعت همچنان بالا بود. چرا این اتفاق افتاد؟

 گویونانی ساورانی: برای جلوگیری از انبساط بیش از حد در بازار، تولید کنندگان تولید خود را حدود %۳ نسبت به کل تولیدات تا حدود ۴۱۰ میلیون متر مربع کاهش دادند. چندین شرکت تصمیم گرفتند به مدت چند هفته از تعطیلات معمول کریسمس خود را افزایش دهند. در مقابل، سرمایه گذاری در فن آوری های نوین همچنان به قوت خود باقی مانده است که معادل ۴۰۰ میلیون یورو و یا بالاتر از آن است. همچنین طرح توسعه مشاغل مالی که به Industry 4.0 موسوم است، یک برنامه ملی برای کلیه صنایع تلقی شد و قسمت بزرگی از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داد. اگر چه ما در طی سال ۲۰۱۷، شاهد رشد استثنایی سرمایه گذاری سالیانه بودیم که ۵۱۵ میلیون یورو در سال برآورد می شود (بیش از ۹ درصد از حجم معاملات)، این سرمایه گذاری ها ما را قادر می سازد تا در کارخانه و با استفاده از ماشین آلات، محصولات با کیفیت درجه یک را تولید کنیم. این موضوع به ویژه در مورد ساخت کاشی های سرامیکی سایز بزرگ صدق میکند به طوری که در بخش طراحی و توسعه است که ایتالیا رهبر جهانی آن است.

CWR: تجارت در معادن یکی از علل نگرانی صنایع سرامیک ایتالیایی است. نظر شما در مورد این چیست؟

رشد اقتصادی پیش رو بازار ایتالیا

گویونانی ساورانی:  تعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از %۲۰ بیشتر، بخشی از مقررات بخش های صنعتی شده است. صنعت کاشی و سرامیک در گذشته به طور کامل تعهد خود را نسبت به محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نشان داده است. اگر چه از لحاظ نظری، ما شاهد اعمال پارامترهای مشابهی با رقبای اروپایی هستیم اما در عمل تفاوت های زیادی بین سیستم های نظارتی در ایتالیا و کشورهای دیگر وجود دارد. در واقع میزان انتشار گازهای گلخانه ای صنعت ما در واقع ده برابر کمتر از سایر نقاط اروپا است. انرژی و فیلتر های مصرف انرژی در ایتالیا بسیار گران تر از سایر کشورهای اروپایی هستند و همین مسئله باعث کاهش توانایی رقابت در اروپا می شود.

 CWR: چشم انداز ۲۰۱۹ چیست؟

گویونانی ساورانی: گردش مالی ما در حال حاضر با نتایج قبل از بحران مالی جهانی مقایسه می شود، اما تولید از سال   ۲۰۰۸ از نظر مقدار تولید %۱۷کاهش داشته است. اما این کاهش می تواند به دلیل تفاوت و بهبود در ترکیبات محصول خروجی و افزایش کیفیت و حضور کاشی های سایز بزرگ در بازار باشد.

شرکت مشاوره ای Prometeia سالهاست با انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایتالیا همکاری می کند، پیش بینی رشد حدود ۱٪ را نشان می دهد. این رشد به بسیاری از عوامل ناپایدار خارجی نظیر وضعیت بازار داخلی، سیاستهای محافظه کارانه گسترده دولت، جنگ تعرفه های ایالات متحده و چین، کاهش رشد تولید در آلمان و انتخابات اروپا بستگی دارد. با تمام این موقعیت های مختلف، پیش بینی های بلند مدت بسیار دشوار است. علاوه بر این، ارزش تولید ایتالیایی در سراسر جهان بسیار بالاتر از آمارهای جهانی است. محصولات برند و محبوب ایتالیایی بسیاری از حجم تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند. اگر اتحادیه اروپا با تصویب قانون “Made in” موافقت کند، این مسئله به ما کمک زیادی خواهد کرد زیرا به مشتریان اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری کاملا آگاهانه لازم است، ارائه می دهد. این یک قانون منصفانه است که توسط اتحادیه اروپا با سه برابر رای اکثریت موافق تصویب شده است اما همچنان با مقاومت زیادی مواجه است. با این حال، صنعت سرامیک ایتالیایی از پایه های بسیار خوب و قوی برای رشد دارد: شرکت های سرامیک ایتالیایی مجهز به پیشرفته ترین فنآوری هستند، آنها شبکه های فروش خود را به خوبی تنظیم کرده و سیستم های توزیع جهانی را سازماندهی کرده اند، بنابراین ما انتظار داریم که کارخانجات و شرکت های تجاری ما اولین کسانی باشند که از فرصت ها بهره می گیرند. آنها رشد خواهند کرد.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments