پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چسب کاشی و سرامیک ضد آب

چسب کاشی و سرامیک ضد آب

چسب کاشی و سرامیک ضد آب

اگر به دنبال ایجاد تغییر و تحول دکوراسیون داخلی خود به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی برای سال جدید هستید، پیشنهاد ما به شما تغییر کاشی و سرامیک‌های این فضاها یا ترمیم آنها می‌باشد. بسیاری تصور می‌کنند کندن سرامیک‌های قدیمی و انجام کاشی کاری مجدد کاری زمان بر و طاقت فرساست که لازم است یک متخصص آن را انجام دهد. اما با روی کار آمدن انواع چسب کاشی و سرامیک نصب کاشی و سرامیک تبدیل به یک عملیات راحت و سریع شده است که در برخی زمان‌ها حتی افراد عادی مانند خانم‌ها قابلیت انجام آن را دارند.

نصب کاشی و سرامیک با چسب کاشی

اگر یک خانم خانه دار خیال تعویض کاشی‌های شکسته، کنده شده و آسیب دیده آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا هر فضای دیگری را دارد لازم نیست به یک متخصص حرفه ای مراجعه نماید. این عملیات به راحتی می‌تواند توسط خود فرد انجام گردد. تنها کافی است کاشی قدیمی برداشته شده و سطح زیر آن به خوبی تراشیده شود تا پس از استفاده از چسب کاشی و سرامیک و چسباندن کاشی جدید در جای قبلی سطح کاشی بالاتر از سایر کاشی‌ها قرار نگیرد و کاشی با بقیه کاشی‌ها کاملا یکدست گردد.
یکی از رایج ترین دلایل لق شدن، کنده شدن و شکستن کاشی‌ها درز بندی و استفاده از دوغاب سیمان است که ضد آب نبوده و به مرور در مجاورت آب و رطوبت سست شده و پس از مدتی کاشی لق شده یا از جا در می‌آید. ضد آب نبودن روش‌های قدیمی برای چسباندن کاشی و سرامیک یکی از مهمترین ضعف‌های آن بوده است که تضمینی برای حفظ بقای نصب کاشی و سرامیک نبوده است.

 

چسب کاشی و سرامیک ضد آب

 

انواع چسب کاشی و سرامیک

صنایع کاشی و سرامیک با درک این ضعف اقدام به ساخت چسب‌هایی بر پایه سیمان نموده است که برای چسباندن کاشی و سرامیک می‌توان گفت بهترین روش می‌باشد. این چسب‌هادارای انواع مختلفی هستند که به طور کل بر اساس دو پایه مواد اولیه مواد آلی و مواد معدنی ساخته می‌شوند.
با توجه به اینکه مواد آلی در برابر آب مقاومت چندانی ندارند در نتیجه چسب‌های حاصل از این مواد که بیشتر متشکل از مواد نفتی هستند و به صورت آماده به کار در بسته بندی‌ها وجود دارد مناسب استفاده در فضاهای مرطوب که دائما با آب در تماس هستند نمی باشد. اما چسب‌های ساخته شده از مواد معدنی که بیشتر بر پایه سیمان پورتلند می‌باشند و در بازار به شکل پودری وجود دارد متفاوت از چسب‌های کاشی آلی می‌باشند. این پودرها با مقداری معینی آب ترکیب شده و به شکل خمیر در می‌آید آنگاه دقیقا مانند سیمان می‌توان از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده نمود. چسب‌های پودری مقاومت بالایی دارند و در صورت چسبیدن به سختی قابل برداشتن می‌باشد.

چسب ضد آب کاشی و سرامیک

پودر چسب کاشی و سیمان همانگونه که گفته شد بر پایه سیمان و مواد شیمیایی است که با ایجاد پیوندهای شیمیایی در مقابل نفوذ آب مقاوم می‌شود.این نوع چسب پودری برای نصب کاشی و سرامیک در حمام، دستشویی و کف آشپزخانه‌ها گزینه مناسبی می‌باشد. این پودر ۲۴ ساعت بعد از استفاده در برابر حرارت و دمای بالا تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد مقاوم می‌شود. خمیر این چسب بر پایه رزین‌های صنعتی و با کیفیت بالا ساخته می‌شود در نتیجه برای نصب سرامیک و کاشی در بازسازی ساختمان‌ ها یک گزینه عالی محسوب می‌باشد.

وقتی از این چسب کاشی و سرامیک ضد آب استفاده شد سطح در برابر رطوبت و عوامل جوی، نفوذ آب، حرارت و یخبندان بسیار مقاوم می‌شود و با توجه به قدرت چسبندگی بالا، خاصیت الاستیک، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر نشست‌های ساختمانی می‌باشد و تا دو ساعت پس از نصب می‌توان سرامیک‌ها را جابجا کرد.

جایگاه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک پودری یکی از بهترین روش‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … است. به طور کل از چسب‌های پودری چسب می‌توان برای نصب انواع کاشی و سرامیک بر روی سطوح آماده ی بتنی، سیمانی، گچی، قطعات پیش ساخته و حتی روی کاشی و سرامیک‌های قدیمی استفاده نمود.

روش تهیه چسب سرامیک پودری

چسب پودری با آب به خوبی ترکیب می‌شود و نتیجه ای عالی را برایتان ایجاد می‌کند به اازای هر ۳ واحد پودر چسب لازم است یک واحد آب به آن اضافه شود تا بتوان خمیر چسب کاشی را به خوبی تهیه نمود. پس از افزودن آب به خوبی باید آن را هم زد و آنگاه ۱۵ دقیقه صبر کرد تا به خوبی فعل و انفعالات شیمیایی اتفاق بیفتد و خواص شیمیایی چسب ظاهر شود. پس از مالیدن چسب بر روی سطوح تا ۲۰ دقیقه می‌توان کاشی و سرامیک را چسباند پس از این مدت چسب خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

نکات مهم استفاده از چسب کاشی و سرامیک

هنگام نصب کاشی یا سرامیک دمای محیط باید در حدود ۲۰ سانتی گراد درجه باشد لازم به ذکر است که اگر دمای محیط مناسب نباشد نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد در نتیجه لازم است محیط را گرم کنید و آنگاه اقدام به نصب سرامیک نمایید. لازم است حدودا ۶۰ درصد کاشی یا سرامیک آغشته به خمیر چسب باشد تا نصب به خوبی صورت گیرد. اگر خیال چسباندن کاشی را بر روی کاشی و سرامیک قدیمی دارید بهتر است با استفاده از تیشه‌های کوچک سطح کاشی زیرین را زخمی کنید و در واقع پنل‌هایی برای اتصال بیشتر چسب به کاشی قدیمی ایجاد نمایید تا نتیجه هر چه بهتر شود.
مقدار مناسب چسب بستگی به صاف یا ناصافی زیر سطح سرامیک کاری دارد در حالت نرمال ۳ کیلوگرم برای هر متر مربع چسب نیاز می‌باشد.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments