پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آشنایی با نظافت توالت فرنگی

آشنایی با نظافت توالت فرنگی

آشنایی با نظافت توالت فرنگی

آشنایی با نظافت توالت فرنگی | بدون شک پاکیزگی محیطی که در آن زندگی می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. سرویس بهداشتی از جمله مکان‌هایی محسوب می‌شود که برای رعایت بهداشت شخصی هم که شده باید هفته‌ای یک‌بار تمیز شود. شاید شستشوی این بخش برایتان ناخوشایند باشد؛ اما امری ضروری است. از آنجایی‌که امروزه استفاده از توالت فرنگی در خانه‌های ایرانی فراگیر شده قصد داریم در این مقاله شما را با نظافت توالت فرنگی آشناسازیم.

آشنایی با نظافت توالت فرنگی

آشنایی با نظافت توالت فرنگی
بدون شک شما هم جزو کسانی هستید که از نظافت و شستشوی توالت فرنگی چندان خوشتان نمی‌آید؛ اما چاره‌ای نیست. هفته‌ای یک‌بار شستشوی توالت فرنگی باید در دستور کار قرار گیرد. برای تمیز کردن توالت فرنگی به وسایلی مانند برس دستشویی، دستکش، اسفنج، یک مایع شوینده و ضدعفونی‌کننده نیاز دارید. در ادامه با مراحل نظافت توالت فرنگی بیشتر آشنا خواهید شد.

۱- آغاز کار

برای شروع کار مایع شوینده یا سفیدکننده، مانند وایتکس را بر روی لبه‌های زیرین توالت فرنگی بریزید و با برس مخصوص شروع به ساییدن بخش‌های مختلف کاسه توالت کنید. برای این منظور می‌توانید از شوینده‌های طبیعی نظیر جوش‌شیرین، سرکه و حتی نوشابه کمک بگیرید. پس‌از این در توالت فرنگی را بسته و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان دهید تا توالت فرنگی تمیز شود و همه جای آن برق بیفتد.

۲- نظافت سطح خارجی توالت فرنگی

بعد از بستن در توالت فرنگی، به کمک یک محلول ضدعفونی‌کننده ملایم‌تر نظیر ترکیب آب و سرکه شروع به تمیز کردن توالت فرنگی کنید. برای این منظور می‌توانید با اسفنج در توالت و بخش نشیمنگاه را ضدعفونی و تمیز کنید.

استفاده از سرکه

سرکه را می‌توان یکی از بهترین مواد برای نظافت چینی‌های بهداشتی نظیر توالت فرنگی دانست. به این دلیل که سرکه از خاصیت آنتی‌باکتریال برخوردار است و برای از بین بردن باکتری‌های روی سطح سنگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه استفاده از آن عوارض مصرف ناشی از محصولات شیمیایی را ندارد.

برای این منظور نصف فنجان سرکه را داخل ظرف آبی ریخته و با اسفنج آغشته به این ترکیب، سطح توالت فرنگی را تمیز کنید. همچنین می‌توانید دستمالی نخی را برای چند دقیقه در محل موردنظر قرار دهید تا جرم‌گیری بهتری حاصل شود. در پایان کار به کمک پارچه نخی دیگری سطح خارجی توالت فرنگی را تمیز کنید.

۳- در توالت فرنگی را بازکنید

پس از پایان مرحله بالا و گذشت زمان مدنظر باید در توالت فرنگی را بازکنید. مجدداً لبه‌ها و اطراف کاسه توالت را تمیز و آبپاشی کنید. در این مرحله تمامی کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از بین ببرید. با برس دستشویی دوباره کاسه توالت را پاک‌کرده تا تمیز و براق شود؛ سپس سیفون را بکشید و همه‌جا را به‌طور کامل آبکشی کنید. در صورت مشاهده هرگونه لکه، مجدداً مایع تمیزکننده یا ضدعفونی‌کننده را روی آن بریزید تا پاک شود.

۴- همواره توالت فرنگی را تمیز نگه‌دارید

درصورتی‌که توالت فرنگی شما همواره تمیز باشد، آبرویتان جلوی مهمان نخواهد رفت. برخی افراد نظافت توالت را مهم‌تر از تمیزی سایر بخش‌های خانه می‌دانند؛ زیرا همه افراد از آن استفاده می‌کنند. برای این منظور باید به نظافت توالت فرنگی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چنانچه لبه‌های توالت فرنگی کثیف و آلوده باشند وجهه ناخوشایندی خواهد داشت و چهره توالت فرنگی را زشت خواهد کرد. پس از استفاده از توالت فرنگی در شستشوی آن دقت کنید تا برای نظافت‌های هفتگی دردسرتان کم‌تر شود. در این شرایط مطمئناً تمیز کردن توالت فرنگی ساده‌تر خواهد بود و نیازی به شستشوی طولانی‌مدت نخواهد داشت.

دقت کنید که پس از نظافت توالت فرنگی، جرم‌ها و آلودگی‌های اطراف دستشویی را نیز آبکشی کنید.

سخن پایانی

درحالی‌که امروزه استفاده از توالت فرنگی در بیشتر مکان‌ها و خانه‌های ایرانی همه‌گیر شده، تمیزی آن باید موردتوجه قرار گیرد. بدون شک تمیز کردن این بخش از خانه را هیچ فردی دوست ندارد؛ اما سلامت اعضای خانواده مهم‌تر است. درنتیجه آشنایی با اصول نظافت توالت فرنگی باید مهم شمرده شود.

برای تمیز کردن توالت فرنگی از مواد شیمیایی و محلول‌های ضدعفونی‌کننده نظیر وایتکس، سرکه و جوش‌شیرین استفاده می‌شود. با به‌کارگیری این محصولات و توجه به پاکیزگی مداوم آن، می‌توانید زمان کمتری را صرف تمیز کردن توالت فرنگی کنید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] آشنایی با نظافت توالت فرنگی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments