پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پاک کردن جای چسب از روی شیشه

پاک کردن جای چسب از روی شیشه

پاک کردن جای چسب از روی شیشه

پاک کردن جای چسب از روی شیشه | بسیار اتفاق می‌افتد که لکه‌های مختلفی بر روی سطوح ایجاد شوند. گاهی لکه‌ها با یک دستمال ساده و یا نهایتاً با ماده‌ای شوینده از بین می‌روند. اما گاهی برخی از آن‌ها مانند چسبی که بر روی شیشه برجای‌مانده است، به‌سادگی از بین نمی‌رود، از شفافیت شیشه کم می‌کند و زیبایی آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این موارد اولین کاری که باید انجام دهید این است که بتوانید حلال خوبی برای این لکه‌های آزاردهنده پیدا کنید.

پاک کردن جای چسب از روی شیشه

معرفی موادی برای پاک کردن لکه چسب بر روی شیشه

الکل و یا پاک‌کننده لاک ناخن

در این روش برای پاک کردن لکه چسب از روی شیشه، مقداری الکل و یا استون را بر روی حوله نرمی بریزید و با استفاده از آن، چسب را از شیشه، پاک‌کنید. بعد از استفاده از الکل و پاک شدن لکه می‌توانید با استفاده از یک ماده شیشه‌شوی کل شیشه را تمیز کرده و آثار برجای‌مانده لکه را نیز از بین ببرید.

پاک کردن جای چسب از روی شیشه`

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز می‌تواند حلال خوبی برای چسب باشد. اگر مدت‌زمان زیادی از باقی ماندن جای چسب بر روی شیشه می‌گذرد استفاده از این ماده بسیار مؤثر خواهد بود. روش کار به این صورت است که شما باید لکه را با استفاده از پارچه آغشته به سرکه چندین بار پاک‌کنید و بعدازاین کل شیشه را با استفاده از دستمال تمیز دیگری تمیز کنید.

استفاده از مواد شوینده مخصوص

با مراجعه به مراکز فروش می‌توانید انواع مختلف حلال‌ها و شوینده‌های مختلفی را تهیه نمایید که همگی می‌توانند در از بین بردن لکه نقش مؤثری داشته باشند.

استفاده از گرما

اگر لکه چسب بر روی شیشه عمیق باشد می‌توانید از هوای داغ برای از بین بردن آن استفاده کنید. برای این کار سشوار را بر روی لکه بگیرید. دمای سشوار باید به حدی باشد که بتواند لکه چسب را نرم کند. بعدازاین کار می‌توانید به‌آسانی با استفاده از کاردک چسب را از روی شیشه بردارید. در انتها نیز با دستمال و یا ماده تمیزکننده‌ای شیشه را تمیز کنید.

استفاده از بخار آب

این روش معمولاً برای از بین بردن چسب‌هایی استفاده می‌شود که مرطوب هستند و هنوز به‌طور کامل خشک نشده‌اند. در این شیوه بخارآب باید در تماس مستقیم با شیشه باشد و بعد شیشه را با دستمالی خشک نمایید.

استفاده از یخ

یخ نیز ماده مؤثر دیگری برای از بین بردن لکه چسبی است که هنوز به‌طور کامل خشک نشده است. ماده‌ای مانند یخ باعث انجماد چسب خواهد شد و همچنین از پخش شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. روش کار به این صورت است که چنددقیقه‌ای یخ را روی لکه قرار داده و بعد سعی کنید آن را با دستمالی پاک نمایید. اگر از بین نرفت می‌توانید روش‌های دیگری را نیز به‌کار بگیرید.

به‌کارگیری موادی بر پایه روغن

برخی از چسب‌ها بر پایه روغن هستند و برای پاک شدن به حلالی روغنی نیاز دارند. تصور کنید نوار چسبی بر روی یک شیشه چسبانده شده و می‌خواهید با استفاده از مواد موجود در خانه اثرات آن را از روی شیشه، پاک‌کنید. برای این کار به موادی مانند دستمال‌کاغذی، کاردک یا چاقو، صابون، اسفنج، روغن‌زیتون نیاز خواهید داشت. با استفاده از این وسایل مراحل زیر را طی نمایید:

سعی کنید در ابتدا کل شیشه را تمیز کنید، این تمیز کردن باعث می‌شود مراحل از بین بردن لکه سریع‌تر انجام شود.

ایمنی را رعایت کنید. اگر شیشه شما عمودی است می‌توانید اطراف آن را با دستمال‌کاغذی بپوشانید. همچنین اگر اندازه شیشه موردنظر کوچک است، این کار را در ظرف‌شویی و یا بر روی روزنامه‌ای انجام دهید.

دستمالی را به روغن‌زیتون آغشته کنید و بر روی لکه بکشید. همچنین می‌توانید روغن‌زیتون را مستقیم بر روی لکه ریخته و بعد با دستمال پاک‌کنید.

اجازه دهید روغن چند دقیقه بر روی شیشه باقی بماند. اگر لکه چسب، جای برچسب باشد بعد از چند دقیقه مشاهده می‌کنید که لکه موردنظر تیره شده است.

با استفاده از یک کاردک و یا چاقو سعی کنید که بااحتیاط لکه چسب را از شیشه جدا نمایید.

در این مرحله باید روغن‌های اضافه را پاک نمایید.

با استفاده از آب و صابون شیشه موردنظر را تمیز کنید و چربی آن را نیز از بین ببرید.

با یک اسفنج آب شیشه را گرفته و بعد با دستمال‌کاغذی شیشه را به‌طور کامل خشک‌کنید.

تمیز کردن شیشه

علاوه بر اطلاعاتی که این مقاله درباره پاک کردن لکه‌های چسب روی شیشه در اختیار شما قرار داد، باید توجه داشته باشید که در گام‌های اولیه برای از بین بردن لکه، از مواد در دسترس مانند الکل و یا سرکه استفاده کنید و اگر این مواد جواب ندادند می‌توانید موادی بر پایه روغن‌های گیاهی و یا سایر روش‌ها را نیز به‌کار بگیرید. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، انتخاب دستمالی مناسب برای پاک کردن است، دستمال مورداستفاده باید نرم بوده و روی شیشه خش و یا خراشی ایجاد نکند.

پاک کردن جای چسب از روی شیشه

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] پاک کردن جای چسب از روی شیشه

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments