پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

کاشی نمونه ای از متریالی است که می توان از آن برای زیبا سازی کف و دیوارها استفاده کرد:

 

استفاده از کاشی در طراحی حمام بدون شک نمای زیبایی ایجاد خواهدکرد. امروزه انواع مختلفی از کاشی ها وجود دارند. برای مثال کاشی های سرامیکی نمونه ای از آن ها می باشد.  آموزش نصب کاشی بر روی سطوح بتنی می باشد. استفاده از این روش می تواند در زیباسازی فضای بیرونی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله اول

در ابتدا از یک پاک کننده که پایه اسیدی دارد و یا انواع پاک کننده های قوی دیگر برای پاکسازی سطح بتنی استفاده کرده و به آن اجازه دهید تا خشک شود. سطح بتنی را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که ترک های عمیقی بر روی سطح آن وجود داشت، نسبت به تعمیر آن ها اقدام نمایید. موریاتیک اسید نمونه ای از بهترین پاک کننده هایی است که می توانید برای پاکسازی کامل سطوح بتنی مورد استفاده قرار دهید.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله دوم

در مرحله دوم نوبت به استفاده از سیلر برای سطح بتنی می رسد. بعد از  پاک کردن و تعمیر قسمت های آسیب دیده و خشک شدن کامل سطح بتن از سیلر مخصوص برای سطح بتنی استفاده نمایید. بعد از استفاده از سیلر نسبت به هم سطح سازی سطح بتنی اقدام نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از پاک کننده ها باید قبل از مرحله هم سطح سازی سطح بتن صورت پذیرد. سیلرهایی با پایه سدیم سیلیکات یا لیتیوم سیلکات به بتن خاصیت ضد آب بخشیده و می تواند باعث ایجاد مقاومت در بتن شود.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

بخوانید!  نکات مهم در کاشی کاری و سرامیک کاری

مرحله سوم

قبل از اقدام به نصب کاشی سرامیکی بهتر است یک نقشه از چگونگی انجام این کار طراحی کنید. استفاده از این نقشه به شما کمک می کند از چگونگی قرار داد کاشی ها و قسمت هایی که نیاز به برش کاشی می باشد، آگاهی داشته باشید. بهتر است با استفاده از یک گچ خطوط محل قرار گیری کاشی سیرامیکی را بر روی سطح بتنی مشخص کنید.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله چهارم

در مرحله چهارم نوبت به استفاده از ملات می رسد. برای انجام این کار از دستورالعمل ملات خریداری شده برای تهیه آن استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که از هم زدن زیاد ملات خودداری نمایید. با استفاده از یک ماله ملات را بر روی سطح کوچکی از بتن بریزید و از ریختن آن بر روی سطح وسیع خودداری نمایید. توجه داشته باشید کاشی های مختلف نیاز به ملات های مختلف دارد. در هنگام خرید این محصول از فروشنده بخواهید که نمونه ای مناسب به شما ارائه دهد.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله پنجم

در این مرحله نوبت به نصب کاشی سرامیکی می رسد. برای انجام این کار از فاصله دهنده ها استفاده کرده و از خطوط راهنمای روی سطح بتنی استفاده نمایید. این کار را با دقت انجام دهید و بعد از قرار دادن آن بر روی سطح مورد نظر از تکان دادن آن خودداری نمایید.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله ششم

بعداز نصب کاشی های سرامیکی نسبت به تمیز کردن سطح آن ها اقدام نمایید. این کار از خشک شدن ملات که به سطح کاشی سرامیکی مالیده است، جلوگیری می کند. سپس به ملات اجازه دهید خشک شود. مدت زمان خشک شدن ملات به دستورالعمل و نوع ملاتی که استفاده کرده اید، بستگی دارد.

بخوانید!  کاشی سرامیکی, پوششی برای کف و دیوار ساختمان

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله هفتم

در این مرحله نوبت به استفاده از دوغاب می رسد. برای تهیه دوغاب از دستورالعمل محصولی که تهیه کرده اید، استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تمام سطح کاشی سرامیکی به وسیله دوغاب پوشیده شود. بعد از پایان مدت زمان معلوم برای استفاده از دوغاب، دوباره سطح مورد نظر را دوغاب دهید. انتخاب نوع دوغاب نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. برای انتخاب نمونه مناسب از آن ها بهتر است از فروشنده کمک بگیرید.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله هشتم

زمانی که دوغاب به طور کامل خشک شد، از یک پارچه تمیز خیس برای پاک کردن سطح مورد نظر استفاده نمایید. بعد از آن دوباره اجازه دهید تا رطوبت سطح کاشی سرامیکی به خوبی از بین رود. توجه داشته باشید که پاک کرد سطح مورد نظر تا تمیز شدن کامل آن ادامه دهید.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

مرحله نهم

در این مرحله نوبت به استفاده از سیلر می رسد. توجه داشته باشید که از سیلر در تمامی سطح کاشی سرامیکی استفاده کنید. این کار باعث ایجاد لایه محافظتی بر روی سطح کاشی سرامیکی می شود. این مرحله پایانی کار می باشد.

آموزش نصب کاشی سرامیکی بر روی سطح بتنی

 


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:ساختمانچی

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments