پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

اگر شما از جمله افرادی هستید که به فکر بازسازی کفپوش کاشی کاری شده هستید.

شاید در ابتدا این گونه تصور کنید که باید کاشی های قبلی را برداشته و سپس به نصب کاشی اقدام نمایید. اما به واقع این چنین نیست و شما می توانید کاشی های جدید را بر روی کاشی های قدیمی نصب کنید.  آموزش نصب کاشی بر روی کاشی های قبلی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مرحله اول

در ابتدا با استفاده از یک چکش آرام بر روی کاشی می زنیم. در صورتی که صدا در زیر آن بپیچد نشان دهنده این است که نیاز به بازسازی دارد. در صورتی که زیر ساخت آن نیاز به بازسازی داشته باشد، ابتدا دوغاب اطراف آن را تراشیده و کاشی را بردارید. به یاد داشته باشید که در هنگام انجام این کار کاشی آسیب نبیند. سپس سطح زیر کاشی را ملات ریخته و کاشی را دوباره بر روی سطح مورد نظر بچسبانید. بهتر است بعد از انجام این کار به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید و سپس سایر مراحل را اجرایی کنید.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله دوم

در این مرحله اگر سوراخ و خراشیدگی غیر طبیعی بر روی سطح کاشی وجود دارد، پیدا کنید و آن ها را علامت گذاری کنید. توجه داشته باشید میزان آسیب دیدگی با عمق های متفاوت را به صورت متفاوت نشانه گذاری کنید. برای مثال در صورتی که عمق آسیب دیدگی زیاد است از H و در صورتی که عمق آن کم می باشد از L استفاده نمایید.

بخوانید!  آموزش نصب کاشی شیشه ای

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله سوم

در این مرحله با استفاده از سنگ فرز نقاط و خراشیدگی های عمیق را فرز زنی کنید. در حین انجام کار به طور مداوم نقطه مورد نظر را چک کنید و از  هم سطحی آن اطمینان حاصل نمایید.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله چهارم

بعد از تعمیر نقاط آسیب دیده، نوبت به سمباده زنی سطح مورد نظر می رسد. برای انجام این کار از دستگاه سمباده زنی استفاده کرده و تمام سطح کاشی را سمباد بزنید. انجام این کار به عنوان زیرسازی کار مهمی می باشد.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله پنجم

در این مرحله، سطح مورد نظر را به وسیله جارو برقی جارو بزنید. سپس با استفاده از آب گرم و مواد شوینده جرم ها و آلودگی های سطح کاشی را کامل از بین ببرید. استفاده از شوینده های سطوح سرامیکی می تواند برای انجام این کار مناسب باشد. بهتر است بعد از انجام این کار به وسیله یک حوله سطح مورد نظر را خشک کنید و به مدت زمان دو ساعت صبر کنید تا رطوبت باقی مانده نیز به طور کامل از بین برود.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله ششم

آن چه که تا این مرحله انجام دادید، آماده سازی زیرسازی برای نصب کاشی های جدید بود. در این مرحله نوبت به آماده سازی مقدمات برای نصب کاشی می رسد. برای انجام این کار از یک لایه نازک ملات بر روی کاشی های قدیمی استفاده کنید. بهتر است یکباره این کار را انجام ندهید و و سطح مورد نظر را به قسمت های کوچک برای انجام این کار تقسیم بندی کنید. برای استفاده از ملات یک لایه نازک از آن را در یک جهت بر روی سطح کاشی های قدیمی بکشید. اگر در سطح کاشی های قدیمی شکستکی وجود دارد باید از لایه ضخیم تری از ملات بر روی آن استفاده نمایید. ضخامت ملات باید به اندازه ۶.۳۵ میلی متر باشد. برای استفاده از ملات بد نیست که از نمونه های پودری استفاده کرده و به جای مخلوط کزدن آن با آب از لاتکس مایع استفاده کنید.

بخوانید!  آموزش نصب کاشی

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله هفتم

اگر کاشی قدیمی دچار شکستگی بود و از ملات بر روی آن استفاده کردید، برای ایجاد مقاومت بیش تر می توانید از نوار مش بر روی ملات خیس استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از این نوار تنها بر روی قسمت آسیب دیده استفاده نمایید.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به نصب کاشی می رسد. برای انجام این کار یک لایه نازک از ملات را پشت کاشی زده و آن را بر روی سطح مورد نظر قرار می دهیم. بهتر است این کار را برای هر کاشی به صورت جداگانه انجام دهید. به یاد داشته باشید که لایه ملات باید ضخامتی به اندازه ۱.۴ اینچ داشته باشد و نارک تر از این مقدار نباشد.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله نهم

در این مرحله کاشی ها را بر اساس مدل چیدمان کاشی های قدیمی می چسبانیم.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله دهم

در قسمت هایی که کاشی های قدیمی دچار آسیب دیدگی بود، از ملات بیشتری در قسمت پشت کاشی استفاده کنید تا این اطمینان حاصل شود که قسمت آسیب دیده به طور کامل با قسمت های دیگر هم سطح می باشد.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله یازدهم

بعد از پایان مراحل نصب کاشی لازم است به مدت ۲۴ ساعت برای خشک شدن کامل و تثبیت آن ها صبر کنید. به یاد داشته باشید که در صورتی که بر روی سطح کاشی ها ملاتی وجود دارد می توانید قبل از این ۲۴ ساعت با استفاده از یک پارچه خیس آن را پاک کنید. چرا که در صورتی که ملات خشک شود، پاک کردن آن دشوار می باشد. بعد از ۲۴ ساعت کاشی ها را تست کنید و در صورتی که هرکدام به خوبی نچسبیده بود، نسبت به بازسازی آن اقدام نمایید.

بخوانید!  آموزش نصب کاشی

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله دوازدهم

در این مرحله نوبت به دوغاب دهی سطح مورد نظر می رسد. برای انتخاب دوغاب مناسب از یک متخصص کمک بگیرید. بعد از دوغاب دهی سطح مورد نظر بهتر است سه روز به آن زمان بدهید. بعد از گذشت سه روز از سیلر سیلیکونی برای محافظت از آن استفاه نمایید.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی

مرحله سیزدهم

در این مرحله از مواد شوینده و آب گرم برای اسکراب و پاکسازی سطح مورد نظر استفاده نمایید. انجام این مرحله، نمای کار شما را به خوبی نشان می دهد.

آموزش نصب کاشی روی کاشی قدیمی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:ساختمانچی

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments