پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آیا کاشی ها، گزینه خوبی برای دیوار هستند !

آیا کاشی ها، گزینه خوبی برای دیوار هستند !

آیا کاشی ها، گزینه خوبی برای دیوار هستند !

آیا کاشی ها، گزینه خوبی برای دیوار هستند ! | اگر قصد دارید دیوار گچی را با یک دیوار پوش بپوشانید تا ظاهر زبر و آسیب پذیر آن به ظاهری زیباتر تبدیل شود و یا اینکه از دیوار در برابر رطوبت و آب محافظت کنید و یا اینکه دیوار را به لحاظ رنگ و جلوه بصری تغییر دهید، کاشی می-تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.
شکل و اندازه دیوار تاثیری در نوع مهارت کاشی کاری ندارد و اصولا تکنیک های کاشی کاری برای تمامی موارد یکسان هستند و نیار به ابزار خاص متناسب با نوع دیوار نیز ندارد. همچنین برخلاف کاغذ دیواری و یا رنگ، نیازی نیست ساعت ها برای آماده سازی سطح وقت بگذارید فقط کافی است در عرض چند دقیقه موقعیت را تعیین کنید.

گام ها:

-دیوار را آماده کنید. برای آماده سازی دیوارها لازم است تا حفره های روی دیوار را شناسایی کرده وآنها را با بتونه و یا گچ پر کنید. تا سطح یک دست و صاف شود

با اندازه گیری دیوار و همچنین سایز کاشی ها ،تعداد کاشی مورد نیاز را تخمین بزنید. یک قطعه کاشی از یک تکه چوب درست کنید و آن را روی دیوار قرار دهید، این روش برای تخمین تعداد کاشی به کار می¬رود. از بالای تخته کف پوش شورع کنید و یک ضلع کاشی را روی دیورا قرارداده و بکشید.
• اگر یک نوار باریک در بالا و سمت چپ قرار دارد، ردیف پایین را تا نصف عرض کاشی بالا ببرید تا انتهای آن یکدست شود.
• ردیف های افقی را با مداد مشخص کنید. حتما از یک سطح روان استفاده کنید تا از افقی بودن آن مطمئن شوید.
• خمیر را در امتداد خط اول که با مداد مشخص کرده اید، بچسبانید تا کاشی ها در مقابل آن قرار بگیرند.
• همین کار را برای مشخص کردن محل قرارگیری خطوط عمودی انجام دهید.از یک گوشه شروع کنید و با استفاده از خط لوله، موقعیت را به طور دقیق ثبت کنید.

چسب را روی سطح پخش کنید. چسب را روی نیم متر مربع از دیوار بمالید و از گوشه دیوار شروع کنید. برای فرم دادن به نوار چسب ها حتما از یک سمت ماله استفاده کنید.

کاشی کاری را آغار کنید. کاشی ها را به آرامی روی دیار فشار دهید تا از میزان فشرده شدن چسب های اطراف آن مطمئن شوید.

تراز بودن سطح کاشی را بررسی کنید. گوشه های کاشی را فشار دهید و تراز را روی سطح کاشی قرار دهید تا حباب مایع در موقعیت وسط قرار گیرد و شما از تراز بودن کاشی اطمینان حاصل کنید.
به کاشی کار ادامه دهید تا ابعاد دیوار کاشی کاری شده، به حدود ۱ مترمربع برسد، پس کاشی ها را روی دیوار کاملا فیکس کنید.

مرتب سازی نهایی را انجام دهید. تا پیش از خشک شدن کامل کاشی ها، چوب ها را نگه دارید. کاشی ها با ابعاد لازم را برش دهید تا در شکاف ها قرار گیرد و فضای خالی کمتری داشته باشید. برای کاشی های سرامیکی سخت و محکم، خط بین کاشی ها با اتمام سطح لعاب کاری شده هر کاشی مشخص میگردد و کاشی در این خط شکسته می¬شود. تخته های بریده شده ارزان قیمت در بازار وجود دارند که استفاده از آنها بسیار آسان است. برای بریدن کاشی و فیکس شدن آنها روی سطوح زبر مانند اطراف لوله ها و یا چارچوب در از اره استفاده کنید.

در نهایت دوغاب را روی کاشی ها بریزید. پیش از انجام عملیات دوغاب کاری، چسب های باقی مانده را پاک کنید و تمام اسپکرها را چک کنید. دوغاب با رنگ مناسب که بیشترین تطابق با کاشی ها را دارد انتخاب کنید و پودر را طبق دستورالعمل کارخانه سازنده با آب مخلوط کنید.
دوغاب را در تمامی فواصل بین کاشی ها بریزید و آن را صاف کنید. و با استفاده از پارچه مرطوب دوغاب اضافی را پاک کنید. پس از خشک شدن کامل دوغاب، کاشی ها را با اسفنج و آب کاملا تمیز کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]آیا کاشی ها، گزینه خوبی برای دیوار هستند !


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments