پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استراکچر(فلاش تانک) وال هنگ چیست ؟ مزایا و معایب استراکچر توالت دیواری

استراکچر والهنگ چیست

استراکچر(فلاش تانک) وال هنگ چیست ؟ مزایا و معایب استراکچر توالت دیواری

فهرست مطالب

امروزه با پیشرفت همه علوم، شاهد پیشرفت‌هایی در صنعت ساختمان نیز هستیم. پس آیا شما قصد ندارید تغییری در دکوراسیون منزل خود بدهید؟ حمام و سرویس بهداشتی نیز به عنوان بخش مهمی از منزل شما محسوب می‌شود. اما چگونه صنایع ساختمانی در این فضا‌ها را پیشرفته‌تر کنیم؟ با استفاده از توالت‌های فرنگی این کار انجام شده و بدون شک به استراکچر هم نیاز پیدا می‌کنید. برای انتخاب صحیح و نصب درست این لوازم ساختمانی بهتر است با متخصصان این امر مشورت کنید و کار را به آن‌ها بسپارید. در این مقاله از مجله سرام پخش درباره انواع استراکچر وال هنگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در صورتیکه که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وال هنگ داشتید پبشنهاد میکنیم مقاله “وال هنگ چیست” را مطالعه کنید.

امکان دارد چند ثانیه وقت شما را بگیریم و چکیده‌ای از مطلب را برایتان بخوانیم؟

استراکچر وال هنگ چیست؟

استراکچر والهنگ همان فلاش تانکی است که پشت یا داخل دیوار پنهان شده است. فلاش تانک مذکور را پروفیل‌هایی فلزی دربرگرفته‌اند که وزن توالت دیواری را به‌همراه فرد نگه می‌دارند. از‌این رو استحکام و مقاوم بودن استراکچر وال هنگ بسیار حائز اهمیت است.

خرید آسان و اقساطی انواع فلاش تانگ توکار از بازار آنلاین سرام پخش

استراکچر والهنگ چیست

انواع استراکچر وال هنگ

استراکچر یا فلاش تانک توالت فرنگی دیواری درون دیوار کار گذاشته می‌شود. بخش مهمی از کار فلاش تانک توالت والهنگ، نگه‌داری وزن کاسه توالت و تجهیزات آن است. البته از مزایای استفاده از استراکچر وال هنگ می‌توان به زیبایی ظاهری، افزایش فضای سرویس بهداشتی، کم‌ مصرف و کم‌ صدا بودن آن نیز اشاره کرد.
این استراکچرها انواع و کاربرد مختلفی دارند و نسبت به نوع خود، کاربرد‌های منحصر به فردی هم دارند. استراکچر از لحاظ کاربرد در دو نوع یک زمانه و دو زمانه تقسیم‌ بندی خواهد شد.

۱) استراکچرهای یک زمانه

این نوع فلاش تانک‌ها یک اهرم برای تخلیه دارند. همچنین با هر بار کشیدن اهرم فلاش تانک، مقدار معینی آب برای نظافت کاسه توالت تخلیه خواهد شد.

۲) فلاش تانک دوزمانه

استراکچر دو زمانه همان‌طور که از نامش پیداست، شامل دو اهرم بوده که هرکدام از آن‌ها برای تخلیه حجم متفاوتی از آب هستند. با کشیدن یکی از اهرم‌های فلاش ‌تانک، حدود ۳ لیتر آب تخلیه خواهد شد. اهرم دیگر نیز برای نظافت مواد جامد کاسه توالت، حدود ۶ لیتر آب تخلیه خواهد کرد.

البته استراکچرهای وال هنگ را می‌توان ازلحاظ ضخامت نیز در دو گروه قرار داد:

۱) استراکچرهایی با ضخامت ۸ سانتی‌متر

این فلاش تانک‌ها مناسب دیوارهای از پیش‌ساخته هستند و حدود ۷ الی ۱۰ لیتر ظرفیت دارند. البته باید بگوییم که به دلیل ضخامت دیوارهای منازل ایرانی، نمی‌توان از این نوع استراکچر استفاده کرد.

۲) فلاش تانک با ضخامت ۱۲ سانتی‌متر

ضخامت ۱۲ سانتی‌متری فلاش تانک‌ها، مناسب دیوارهایی از جنس بلوک، سفال و بتن هستند. حجم آب در این استراکچرها حدود ۱۰ لیتر است و در خانه‌های ایرانی کاربرد دارد.

انواع استراکچر وال هنگ

بهترین استراکچر وال هنگ (فلاش تانک وال هنگ)

کارشناسان ماهر و کارآزموده بهترین نوع استراکچر وال هنگ را استراکچرهای دو زمانه می‌دانند. این فلاش‌تانک‌ها قابلیت تنظیم داشته و در دو حجم استاندارد ۳ و ۶ لیتری وجود دارند. همچنین بهتر است فلاش تانک با انواع مدل‌های توالت فرنگی وال هنگ سازگار باشد. در این صورت می‌توان برای هرکدام از توالت فرنگی‌های دیواری از آن استفاده کرد. البته طراحی زیبا کلیدهای فلاش تانک و پوشش آن‌ها نیز، در انتخاب بهترین استراکچر بی تاثیر نیست.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

تجهیزات استراکچر توالت فرنگی دیواری

فلاش‌تانک‌های مناسب توالت فرنگی دیواری از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده‌اند که نبود هرکدام از این تجهیزات، نصب فلاش تانک را با مشکل مواجه خواهد کرد. این تجهیزات عبارت است از:

• فوم تانک

فوم‌هایی با ضخامت ۳ تا ۵ میلی‌متری در اطراف تانک به‌ عنوان عایق صدا نصب خواهد شد.

• تانک استراکچر

تانک فلاش عموما از جنس پلاستیک ABS بوده و باید مقاوم و مستحکم باشد.

• شناور

این قطعه در تانک برای پر کردن و تنظیم حجم آب است. کم‌صدا بودن و سرعت ‌بالا در پر کردن آب، جزء ویژگی‌های شناور باکیفیت محسوب می‌شود.

• شیر پیسوار

شیر پیسوار با جنس آلیاژ برنجی و دارای فیلتر، بهترین نوع این شیر بوده و در قسمت بالا و داخل تانک قرار خواهد گرفت.

• پمپ تخلیه فلاش تانک

فشار پمپ تخلیه موجب باز شدن دهانه تانک و آب‌ بند کردن آن خواهد شد.

• کلید فلاش تانک

کلید فلاش تانک از جنس پلاستیک ABS، استیل و شیشه سکوریت رنگی بوده و در سایزهای مختلف در بازار موجود است. تنها بخش استراکچر بعد از نصب، کلید فلاش تانک است. کلید نصب‌ شده ممکن است یک یا دو عدد باشد که بستگی به یک زمانه یا دو زمانه بودن فلاش تانک دارد.

• پیچ‌های نصب

در بسته‌بندی توالت فرنگی، پیچ‌هایی با طول ۲۰ سانتی‌متر و قطر ۱ سانتی‌متر وجود دارد که اتصال توالت فرنگی به فلاش تانک و دیوار بر عهده آن‌ها است.

• پروفیل فلزی نگهدارنده فلاش تانک

پروفیل‌های فلزی مانند چهارچوب، استقامت بالایی داشته و وزن فلاش تانک را نگه می‌دارند. پروفیل باید حدود ۴۰۰ کیلوگرم تحمل وزن را داشته باشد.

• حفاظ کلید استراکچر

این حفاظ از جنس فوم یا پلاستیک بوده و ضخامت آن حدود ۳ الی ۱۰ سانتی‌متر است.

تجهیزات وال هنگ

مزایا و معایب استراکچر وال هنگ

استراکچرهای وال هنگ مانند تمامی لوازم ساختمانی، معایب و مزایای مختلفی دارند. البته مشورت با افراد خبره در این زمینه و انتخاب و نصب صحیح این نوع تجهیزات، می‌توان با مشکلات کم‌تری مواجه شد.
مزایای استراکچر وال هنگ

• ایجاد فضای بیش‌تر در سرویس بهداشتی نسبت به توالت فرنگی معمولی

• تخلیه بهتر توالت

• کم‌تر بودن صدای تخلیه آب نسبت به فلاش تانک روکار

معایب استراکچر وال هنگ

• سختی و دشواری تعمیر و تعویض قطعات

• هزینه بالای نصب و تعمیر

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

سخن پایانی
امروزه به دلیل فضای کم ساختمان‌ها، بیش‌تر تجهیزات به‌صورت توکار استفاده خواهد شد. توالت فرنگی و فلاش تانک نیز یکی از لوازم ساختمانی است که انتخاب نوع توکار آن موجب افزایش فضای سرویس بهداشتی خواهد شد.

البته برای نصب اصولی استراکچر وال هنگ باید مواردی مانند نصب صحیح و تراز استراکچر، پوشش و محافظ کلید فلاش تانک، نصب درست و کامل پیچ‌ها و تنظیم پایه را رعایت کرد. با توجه به این مطلب، می‌توانید استراکچری مناسب برای فلاش تانک وال هنگ خانه خود بخرید.

اگر قصد خرید استراکچر والهنگ دارید میتوانید از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی خرید کنید فقط کافی با مشاوران ما در سایت سرام پش در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم جهت خرید به شما بدهند.

سوالات متداول…

محاسبه قیمت استراکچر وال هنگ به کیفیت، کشور تولیدکننده و نوع کلید، وجود پروفیل فلزی و شیر پیسوار آن بستگی دارد.

بله، تمامی تجهیزات این نوع از فلاش تانک یا استراکچرها از پشت کلید قابلیت تعمیر دارند. البته ازآنجایی‌که تجهیزات این نوع از لوازم ساختمانی پیشرفته و باکیفیت هستند، در دوره‌های زمانی طولانی ممکن است به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشند.

به ‌طورکلی سه نوع استراکچر کامل یک ‌طرفه، دو طرفه و نیم فریم برای توالت فرنگی‌های دیواری در بازار موجود است.

فلاش تانک باید برحسب ضخامت دیوار خریداری‌شده و بعد از دیوارچینی و اتصال لوله‌کشی آب و فاضلاب، ساختمان نصب شود.

شیر پیسوار باید در قسمت بالای داخل تانک نصب شود. زمان نظافت، تعمیر یا تعویض شیر پیسوار؛ باید ابتدا کلید فلاش تانک بازشده تا بتوان به این قطعه دسترسی داشت.

بله؛ کافی است به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش مراجعه کنید و از شرایط خرید اقساطی وال هنگ اطلاع پیدا کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments