پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

  نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک | چیدمان وسایل در یک آشپزخانه کوچک از جمله دغدغه‌های مهم بسیاری از افراد به‌خصوص زوج‌های جوان در ابتدای زندگی مشترک است. از آشپزخانه‌ها به‌عنوان قلب تپنده هر خانه یاد می‌شود که نسبت به سایر قسمت‌ها، از فضای کمتری برخوردار هستند. این روزها با پررنگ شدن سبک زندگی مدرن، سبک آشپزخانه‌های ایرانی نیز دچار تغییر و تحولاتی شده و محل نگهداری وسایل زیادی است. شما می‌توانید با چند تغییر ساده، آشپزخانه کوچک خود را بزرگ و دل‌باز نشان دهید.

راهکارهای چیدمان آشپزخانه‌های کوچک

اغلب آشپزخانه‌های کوچک تنها به یک دیوار منتهی می‌شوند. در این آشپزخانه‌ها شما باید سینک ظرف‌شویی را در مرکز دیوار و یخچال و اجاق‌گاز را در دو سمت آن قرار دهید. در صورت وجود فضای کافی می‌توانید به‌اندازه چهار پا، بین سینک و یخچال و اجاق‌گاز فاصله ایجاد کنید. با این کار، فضای بیشتری برای تردد و قرار دادن وسایل مختلف در آشپزخانه ایجاد می‌گردد. از فضاهای موجود در دیوار نهایت استفاده را ببرید و با نصب کابینت‌ها و قفسه‌ها، محل مناسبی را برای قرارگیری ظروف و وسایل آشپزخانه ایجاد کنید.

مثلث کار در آشپزخانه

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک
یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های چیدمان آشپزخانه مربوط به مثلث کار آشپزخانه است. مثلث کار با توجه به اهداف آشپزخانه یعنی پخت‌وپز، شست‌وشو و نگهداری مواد غذایی ایجادشده است؛ بدین معنا که نحوه چیدمان اجاق‌گاز، سینک ظرف‌شویی و یخچال باید به صورتی باشد که یک مثلث را تشکیل دهند. در این نوع چیدمان، به فواصل بین اجاق‌گاز با سینک و یخچال دقت کنید تا یخچال و ظروف شسته شده از حرارت و لکه‌های چربی ناشی از کار با اجاق‌گاز در امان بمانند. مثلث کار در آشپزخانه‌های بزرگ به‌راحتی اجرا می‌گردد؛ اما برای آشپزخانه‌های کوچک نیاز به اعمال تغییراتی است. شما می‌توانید با راهکارهای اشاره‌شده در این مقاله، بهترین چیدمان را برای فضای کوچک آشپزخانه‌تان رقم بزنید.

۱- انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه

برای آشپزخانه کوچک شما بهترین رنگ، سفید است. رنگ سفید علاوه بر اینکه جلوه‌ای همیشه تمیز به آشپزخانه می‌بخشد، با منعکس کردن نور سبب می‌شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. شما می‌توانید هنگام انتخاب رنگ کابینت‌ها، دیوارها و سقف از رنگ سفید استفاده کنید و بر جذابیت و زیبایی محیط خانه‌تان بیفزایید.

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

۲- شیشه‌ای کردن در کابینت‌ها

یکی از راه‌های ساده و جالب در آشپزخانه‌های کوچک، به کار بردن درهای شیشه‌ای برای کابینت‌ها و قفسه‌ها است. با این کار، نگاه مخاطب از شکل ظاهری و فرم کابینت به سمت درون آن هدایت می‌شود و با این ترفند دیوارها در فضایی دورتر دیده می‌شوند. یکی از معایب این روش این است که باید بیش‌از پیش به نحوه چیدمان داخل کابینت‌ها توجه کنید. برای حل این مشکل، شما می‌توانید با کمی خلاقیت و سلیقه از وسایل تزئینی و دکوری استفاده کنید و در چیدن آن‌ها نهایت دقت را به خرج دهید.

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

۳- نفوذ نور طبیعی به داخل فضای آشپزخانه

چنانچه آشپزخانه شما دارای پنجره است، می‌توانید به کمک آن فضا را بزرگ‌تر نشان دهید. با انتخاب پرده‌های نازک و حریر اجازه دهید تا نور طبیعی از پنجره به داخل آشپزخانه وارد شود. علاوه بر این، نفوذ نور مستقیم خورشید، محیطی گرم و دل‌نشین را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

۴- استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه

آینه‌ها راهی مؤثر برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک هستند. شما می‌توانید با نصب آینه بر روی کابینت‌ها نور را منعکس کنید تا آشپزخانه‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید با انتخاب سرامیک‌های براق، سنگ‌های مرمری، استیل براق و دیگر وسایلی انعکاسی به هدف خود دست‌یابید.

نحوه چیدمان یک آشپزخانه کوچک

۵- چیدمان ساده آشپزخانه

به‌طورکلی، چیدمان وسایل در محیط‌های کوچک کار چندان راحتی نیست؛ بنابراین تمام حواس و دقت خود را معطوف به این موضوع کنید. شما باید از فضاهای مخفی و کابینت‌ها نهایت استفاده را ببرید و تمام وسایل آشپزخانه را به‌خوبی داخل کابینت‌ها بچینید. در فضاهای بیرونی که در معرض دید قرار دارند، می‌توانید وسایل بزرگ‌تر مثل چایی ساز و تستر را بچینید. نکته مهم این است که به‌هم‌ریختگی و شلوغی سبب می‌شود تا کمبود فضا را بیشتر احساس کنید.

نتیجه‌گیری

هدف از طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تبدیل فضاهای غیرضروری به فضاهای مفید و کاربردی است. این حس را باید در خود پرورش دهید که آشپزخانه کوچک شما بخشی از خانه دوست‌داشتنی‌تان است، پس می‌بایست به بهترین شکل ممکن فضای کوچک آن را طراحی کنید. یکی از راه‌های مؤثر دراین‌باره، استفاده از خطوط راه‌راه برای کف‌پوش و دیوارها و به کار بردن صندلی‌ها و چهارپایه‌ها در مقیاس کوچک است.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments