پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع کاشی از لحاظ کاربرد

انواع کاشی از لحاظ کاربرد

انواع کاشی از لحاظ کاربرد

  • کاشی کف
  • کاشی دیوار
  • کاشی های پرسلان
  • گرانیتی
  • کاشی کف

برای استفاده در کف ساختمان ها : کاشی های کف به دلیل اینکه در مجاورت اصطکاک بالایی قراردارند، بایستی محکم باشند، مقاومت سایشی سطح بالا و جذب آب پایینی داشته باشند. به همین علت این نوع کاشی ها معمولا در درجه حرارت بالاتری نسبت به کاشی های دیوار پخته می شوند. به علاوه ضخامت این نوع کاشی ها معمولا از ضخامت کاشی دیوار بیشتر است.

کاشی دیوار

برای استفاده در دیوار های داخلی ساختمان : این نوع کاشی ها معمولا در درجه حرارت پایین تری نسبت به کاشی کف پخت می شوند، بنابراین جذب آب بالاتری دارند و لعاب آن ها شفاف تر می باشد.

نکته١ : جذب آب بالا ( تا حد استاندارد ) برای کاشی ھای دیوار امری منفی تلقی نمی شود و این جذب آب بالا ، از لحاظ مسائل فنی ضروری است.

نکته٢ : از کاشی ھای مخصوص دیوار و با جذب آب بالا به ھیچ عنوان نباید برای نما و یا خارج از ساختمان استفاده کرد.

نکته٣ : کاشی کف را می توان برای دیوار استفاده نمود، اما کاشی دیوار را نمی توان برای کف استفاده کرد.

کاشی پرسلانی

این نوع کاشی های از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیت بالا ( خاک رس سفید رنگ یا کائولینی ) تهیه می شوند و در شرایط ویژه ای از جمله فشار پرس و دمای پخت بالا ( ١٢٠٠ درجه به بالا ) پخته و محصولی بسیار مقاوم از نظر مقاومت شکست ، با مقاومت سایشی سطح بالا و با تخلخل بسیار پایین می باشند. کاشی پرسلانی در برابر یخ زدگی، فرسایش و مواد شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به همین جهت برای استفاده در مناطق عمومی پر رفت و آمد و فضاهای آزاد، کاشی های پرسلانی و گرانیتی ایده آل هستند.

نکته: پشت کاشی های پرسلانی معمولا سفید رنگ است، اما ممکن است در مواردی خاص کاشی پرسلانی پشت سفید نباشد.

کاشی گرانیتی
در بازار ، به کاشی پرسلان بدون لعاب و پولیش خورده ( صیقل یافته ) به اصطلاح ، گرانیت گفته می شود. این نوع کاشی های مانند کاشی های پرسلانی از مقاومت بالا و جذب آب پایینی برخوردار هستند.

نکته: منظور از کاشی گرانیتی، سنگ گرانیت نیست.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments