پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع کاشی های سه بعدی

انواع کاشی های سه بعدی

معایب کاشی های سه بعدی

کاشی های سه بعدی همیشه هم خوب نیستند

انواع کاشی های سه بعدی | می توان گفت کاشی های سه بعدی یکی از داغترین روندهای کاشی و سرامیکی در چند سال اخیر باشد ، اما قبل از استفاده کردن هر نوع کاشی سه بعدی به پروژه های بازسازی منزل خود ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. الگوهای ساخته شده مانند کاشی های سه بعدی تنها باعث افزایش عمق و زیبایی محیط نمی شوند؛ در واقع کاشی های سه بعدی، محیط را به یک اثر هنری تبدیل می کنند.

نحوه چیدمان دکوراسیون با استفاده از کاشی های سه بعدی بی نهایت هستند. در مقایسه با دیگر کفپوش ها، کاشی تنها به شکل مربع و مستطیل محدود نمی شود. اما آیا این کاشی ها برای فضای شما مناسب است؟

می توان گفت در بسیاری موارد ، احتمالاً مناسب نیستند.

تمیز کردن دشوار کاشی های سه بعدی

سطح کاشی سه بعدی مانند سطحِ کاشی استاندارد صاف نیست. بنابراین، هنگامی که از آن به عنوان کاشی بین کابینتی در آشپزخانه استفاده می شود، تمیز کردن و نگهداری از آن دشوار به نظر می آید. تصور کنید که برای از بین بردن لکه های کوچک و پراکنده سس یا شکلات، باید همه آن شیارها و زاویه های کوچک را هم بررسی کنید.

هنگام کاشی کردن فضای بین کابینت ها، به خصوص مناطقی که استفاده زیادی دارند مانند پشت سینک یا اجاق گاز، بهتر است کاشی های مسطح بکار ببرید تا راحت بتوانید لکه ها یا کثیفی های به جامانده از مواد روغنی را پاک کنید.

قیمت کاشی سه بعدی

هزینه های استفاده از کاشی های سه بعدی می تواند بسیار گران تمام شود. مانند هر نوع کاشی ، هزینه کاشی سه بعدی نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است و به مواد، رنگ و اندازه آن بستگی دارد. کاشی های سه بعدی در کشورمان به نسبت سایر کاشی ها از میزان عرضه کمتری برخوردار است و همین دلیل، قیمت کاشی سه بعدی را از سایر کاشی ها بالاتر می برد.

کاشی و سرامیک های سه بعدی در سه نوع مختلف در بازار وجود دارد که قیمت هر کدام به قرار زیر است. قیمت هر متر مربع بین ۱۵۰۰۰ تومان تا بالای یک میلیون تومان متغیر است.

نوع اول کاشی های سه بعدی:

نوع اول همان کاشی یا سرامیک های معمولی هستند، با این تفاوت که طرح آنها یک طرح سه بعدی با تکنولوژی چاپ دیجیتال می باشد. در حقیقت یک کاشی یا سرامیک هست با طرحی سه بعدی. کیفیت این نوع کاشی سه بعدی به جنس و نوع کاشی استفاده شده بستگی دارد.

قیمت این نوع کاشی ها اندکی از کاشی های غیر سه بعدی گرانتر هست و بستگی به جنس کاشی و نوع چاپ استفاده شده دارد. بسته به نوع کاشی یا سرامیک تولیدی قیمت هر متر مربع آنها بین ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان می باشد.

 

 

نوع دوم کاشی های سه بعدی:

نوع دوم کاشی های سه بعدی همانند دسته اول هستند با این تفاوت که از طریق دستگاه چاپ یو وی یک طرح سه بعدی بر روی سرامیک سفید ساده چاپ می شود و روی آن لعاب داده می شود. که نسبت به نوع اول دارای طرح های متنوع تر و بزرگتر می باشد و از خطای دید بیشتری بهره می برند و نسبت به نوع اول کمی زیباتر و با جلوه تر به نظر می رسند. اما عیب این دسته آنست که از مقاومت سایشی کمتری نسبت به نوع اول و سوم برخوردارند.

قیمت هر متر مربع از این نوع کاشی های سه بعدی حدود ۲۵۰ هزار تومان می باشد و نسبت به نوع سوم کاشی های سه بعدی که در زیر توضیح خواهم داد، مقرون به صرفه تر هستند.

نوع سوم کاشی های سه بعدی:

در نوع سوم کاشی های سه بعدی از روکش شیشه برای ایجاد خطای دید و جلوه بیشتر استفاده شده است. این نوع کاشی ها از دوام خوبی برخوردار هستند و مناسب برای کف اماکن عمومی می باشد.

عیب این نوع کاشی های سه بعدی آن است که در مجاورت آب بسیار لغزنده هست. چون سطح آنها از شیشه تشکیل شده است و عیب دیگر این نوع کاشی ها قیمت بالای آن است.

قیمت هر متر مربع از این نوع کاشی های سه بعدی حدود  ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

با توجه به دسته بندی بالا، تهیه و استفاده از کاشی های نوع یک بسیار رایج و آسان است. همینطور به نظر می رسد که این تمیز و نگهداری کردن از کاشی های سه بعدی نوع اول چندان دشوار نباشد.

نوع دوم کاشی های سه بعدی دارای استحکام کمتری می باشد و در نتیجه بهتر است از این کاشی ها برای فضاهایی که خطر آسیب رساندن و سایش در آنجا وجود دارد، بکار برده نشود.

کاشی های سه بعدی نوع سوم از سایر انواع خود، زیباتر ولی پرهزینه تر می باشد و در فضاهای کوچکی مانند فضای بین کابینتی جلوه بسیار زیبا و هزینه معقول تری خواهند داشت.

کاشی های سه بعدی را می توانید در بسیاری از فروشگاه های دکوراسیون داخلی منزل به همراه خرده فروشانی که در زمینه کاشی تخصص دارند، تهیه کنید.

قدیمی شدن کاشی های سه بعدی

وقتی صحبت از کاشی می شود ، درست مانند سایر دکورها ، سبک ها و روندهای زیادی به بازار آمده و بعد از مدتی از آن می روند. به نظر می رسد کاشی های حیاطی کلاسیک یکی از سبک های پرطرفدار و همیشگی در دنیای کاشی هاست. اما آیا این استثنا در کاشی های سه بعدی هم صدق می کند؟

کاشی های سه بعدی بسیار منحصر به فرد هستند و استفاده ها و کاربرد های بسیار محدودی در دکوراسیون داخلی ساختمان ها دارند. در نتیجه حذف شدن این سبک از کاشی ها و یا تغییر ظاهر در آن ها دور از ذهن نیست.

خوشبختانه روندهای رایج در کاشی و سرامیک ها دچار تغییرات سریعی نمی شوند و هر روند ممکن است برای پنچ الی ده سال ادامه پیدا کند. اما به هر حال این سبک نیز دگرگون خواهد شد.

هنوز هم با توجه به روند کاشی سه بعدی؟

هیچ توانایی منفی در ساختار کاشی های سه بعدی وجود ندارد. اگر تصمیم به استفاده از کاشی های سه بعدی برای دکوراسیون منزلتان گرفتید، کاشی های سه بعدی سایز بزرگ را در مناطقی نصب کنید که به تمیز کردن زیادی  احتیاج ندارند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] انواع کاشی های سه بعدی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments