پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازار کاشی و سرامیک روسیه

آمار صادرات کاشی و سرامیک روسیه

بازار کاشی و سرامیک روسیه

حجم بازار کاشی و سرامیک روسیه در پایان سال ۲۰۱۷ (تولید بعلاوه  واردات – صادرات) رشد مثبتی از خود نشان داده است تا جایی که نسبت به سال ۲۰۱۶ بیش از ۸ درصد رشد داشته است. حجم بازار در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۷۹ میلیون مترمربع بوده و در سال ۲۰۱۷، به ۱۹۴ میلیون متر مربع رسیده است. این میزان در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۹۸ میلیون متر مربع بوده است . دلیل اصلی این رشد ، بازسازی اقتصادی و احیای ساخت و ساز و توسعه زیرساخت ها در روسیه در سال های اخیر می‌باشد.

کاشی و سرامیک روسیه

با توجه به نمودار در سال ۲۰۱۷ میزان تولید کاشی و سرامیک روسیه بیش از  ۴ درصد افزایش داشته است. تولید در سال ۲۰۱۶ حدود  ۱۶۳ میلیون متر مربع بوده است که در سال ۲۰۱۷ به ۱۶۹ میلیون متر مربع رسید. میزان تولید این محصولات در سال ۲۰۱۸،  حدود ۱۷۲ میلیون مترمربع بوده است .

میزان واردات کاشی و سرامیک روسیه نیز بیش از ۲۹ درصد  افزایش داشته است. واردات در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۸ میلیون متر مربع بوده است که در سال ۲۰۱۷ به ۴۹ میلیون متر مربع رسید. این رقم در سال ۲۰۱۸، به ۵۰ میلیون مترمربع رسید .

میزان صادرات کاشی و سرامیک روسیه تقزیبا ثابت بوده است. صادرات در سال ۲۰۱۶ حدود  ۲۲ میلیون متر مربع بوده  که در سال ۲۰۱۷ به ۲۴ میلیون متر مربع رسید. این رقم در سال ۲۰۱۸  به ۲۴ میلیون متر مربع رسید .

کاشی و سرامیک روسیه

کشورهای بلاروس با ۳۵.۴ درصد، اوکراین با ۲۲.۳ درصد، اسپانیا با ۱۴.۲ درصد، چین با ۱۰.۹ درصد، ایتالیا با ۷.۴ درصد، لهستان ۵.۶ درصد و آلمان با ۲.۱ درصد عمده ترین مبادی  وارداتی روسیه جهت واردات کاشی و سرامیک در سال های اخیر بوده اند.

کشورهای قزاقستان با ۵۸.۴ درصد، قرقیزستان با ۷.۶ درصد، بلاروس با ۷.۲ درصد، اوکراین با ۶.۱ درصد، آلمان با ۴.۵ درصد، لتونی با ۴.۱ درصد، آذربایجان با ۳.۱ درصد و ارمنستان با  ۱.۵ درصد عمده ترین مقاصد صادراتی روسیه جهت صادرات کاشی و سرامیک در سال های اخیر بوده اند.

کاشی و سرامیک روسیه

تفاهمنامه‌ها و توافقات صورت گرفته از جمله موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی، کریدور سبز گمرکی، اسناد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تفاهمات مربوط به کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه ای بین ایران و روسیه و…  بستر ها و زیرساخت های لازم برای حضور شرکت های ایرانی در بازار روسیه را فراهم کرده است.

دسترسی شرکت های ایرانی به بازار روسیه از طریق ریلی، دریایی و جاده ای، در مقایسه با رقبای اروپایی و چینی، نیز نقش مهمی در توسعه فعالیت برون مرزی و منطقه ای شرکت های ایرانی دارد.

با توجه به ظرفیت های داخلی، شرکت های ایرانی فعال در تولید انواع کاشی و سرامیک نیز با افزایش و ارتقاء کمی و کیفی و بهبود رقابت پذیری محصولات خود و نیز مشارکت در نمایشگاه‌های روسیه و معرفی تولیدات و بازاریابی مناسب، می توانند سهم قابل توجهی از بازار روسیه داشته باشند.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments