پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازسازی کاشی ها: نقاشی روی کاشی (بخش دوم)

کاشی و سرامیک کارخانه پرسپولیس

بازسازی کاشی ها: نقاشی روی کاشی (بخش دوم)

در بخش قبلی با این شیوه بازسازی آشنا شدید و جنبه های مثبت و منفی و راه جایگزینی برای بازسازی کم هزینه را مرور کردیم. در این قسمت با شیوه نقاشی روی کاشی به صورت مرحله به مرحله آشنا می شویم.

به تازگی کاشی های سیمانی و طرح های آن، جزو سبک های برتر دکوراسیون و کاشی کاری شناخته شده اند. این طرح های گرافیکی همچنین طرح بسیاری مناسبی برای نقاشی روی کاشی محسوب می شوند، چراکه این طرح، الگوهای آن تکرار شونده هستند و با شابلون یا قالب به راحتی روی سطح اجرا می شوند.

مواد مورد نیاز:

مواد مورد نیاز جهت بازسازی کاشی

 

  • رنگ های پلی اورتان (براق بودن و یا مات بودن رنگ به سلیقه شما بستگی دارد)غلتک رنگ فوم (چند عدد تهیه کنید)
  • برس های ساده رنگ
  • نوار چسب کاغذی
  • شابلون ها (ممکن است سفارشی باشند و خودتان آن ها را تهیه کنید)
  • برس رنگ با شماره های پایین تر (مخصوص نازک کاری و بر طرف کردن عیب های جزئی)

 

مرحله اول: سطح را آماده رنگ آمیزی کنید، در قسمت قبلی به صورت کلی ضرورت این کار و نحوه انجام این کار توضیح داده شد. سطح کاشی ها و همچنین ملات باید عاری از هر گونه ناهمواری و لکه های روغنی و رنگی شود.

مرحله ۲: با استفاده از نوار چسب کاغذی، محدوده کار را مشخص کنید. برای مثال اگر بخواهید کاشی های کفپوش سرویس بهداشتی را رنگ بزنید، پایینِ دیواره ها و قرنیز ها و چینی های بهداشتی و یا کابینت های نصب شده را با چسب بپوشانید.

مرحله ۳: یک لایه اولیه رنگ را در بند کشی ها و مرز بین کاشی با دیواره ها و چینی بهداشتی بزنید. در واقع شما با این کار محدوده کلی سطح را مشخص کردید. همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، از رنگ سیاه(که رنگ پایه کار نیز می باشد) برای ایجاد لایه رنگی استفاده شده است.

همینطور نیازی به رنگ زدن دوباره وجود ندارد و تنها یک گذاشتن یک لایه رنگ کافیست. اجازه دهید این رنگ برای ۱ ساعت کاملا خشک شود.

 

نقاشی به روی کاشی

 

مرحله ۴: با استفاده از غلتک رنگ فوم، تمام کاشی ها را رنگ بزنید. با استفاده از برس رنگ ساده مطمئن شوید که تمام فضاهای موجود را رنگ آمیزی کرده اید. این لایه همان لایه اولیه کار است. به رنگ اجازه یک ساعت خشک شدن بدهید.

 

 

مرحله ۵: مرحله ۴ را دوباره تکرار کنید تا رنگ قبلی کاشی های کفپوش به طور کامل پوشیده شود و دیگر هیچ لکه ای بر روی کاشی وجود نداشته باشد.

توجه داشته باشید که این رنگ تا زمانی که سیلر نشده باشد، به راحتی شسته می شود. بنابراین قبل اینکه سیلر را انجام دهید از راه رفتن بر روی سطح تا حد امکان پرهیز کنید.

مرحله ۶: انتخاب طرحِ شابلون و یا قالب. می توانید این الگو ها را سفارشی تهیه کنید و یا از لوازم تحریر فروشی بخرید و یا خودتان آن را بسازید.

البته قبل از انتخاب شابلون باید مطمئن شوید که طرح شما باید کاملا با سایز کاشی منطبق شود. البته اندازه خود شابلون باید بزرگتر از کاشی باشد، اما طرح گرافیکی باید هم اندازه با کاشی باشد.

 

 

مرحله ۷: طرح را با گوشه های کاشی تنظیم کنید. و شابلون را با استفاده از نوار چسب به صورت کامل به کاشی بچسبانید.

مرحله ۸: با استفاده از یک غلتکی رنگ فوم، رنگ دوم خود را بر روی شابلون بزنید، تا مطمئن شوید تمام قسمت ها پوشش داده شود.

 

 

مرحله ۹: شابلون را با دقت بردارید و روی یک کاشی دیگر بگذارید. شابلون را بر روی کاشی مجاور قرار ندهید، زیرا از آنجایی که سایز شابلون بزرگتر از کاشی است، طرح تازه رنگ شده را خراب کند.

 

 

مرحله ۱۰: شابلون ها ممکن است کاملا روی کاشی های کنار دیواره قرار نگیرند. در این بخش شما باید قسمتی از شابلون را خم کنید و رنگ آمیزی را ادامه دهید. اگر نمی توانید این کار را با رول های فومی انجام دهید، برس های کوچکتر را بکار بگیرید.

توصیه : بنابراین به دلیل اینکه شابلون های فلزی قابل خم شدن نیستند، از شابلون های کاغذی و یا مقوایی استفاده کنید.

 

 

مرحله ۱۱: هنگامی که نقاشی کاشی را کامل کردید، اجازه دهید حداقل ۲ ساعت رنگ کاملا خشک شود. بعد از آن دوباره از رنگ پایه خود (در اینجا رنگ سیاه) و قلم مو کوچک استفاده کنید تا نقاطی را که ممکن است هنوز رنگ داشته باشند، از بین ببرید. سپس با رنگ دوم خود (سفید) روی طرح هایی که نیاز داشته باشند، پُر کنید. این کار به دقت زیادی نیاز دارد. اما بیشترین تاثیر را در نتیجه نهایی شما خواهد گذاشت. هدف این است که اگر کسی برای بار اول به کاشی ها نگاهی بیاندازد، متوجه نقاشی روی کاشی نشود.

 

 

مرحله ۱۲: پس از خشک شدن در طول شب، از سیلر پلی اورتان دو جزیی استفاده کنید تا کار کاملا خشک شود. سیلرزنی را طی دو یا چند مرحله بزنید. تعداد بیشتر پوشش ها باعث می شود که نقاشی طول عمر بیشتری داشته باشد.

بین هر دفعه سیلرزنی، دو ساعت زمان بگذارید و بعد از تمام شدن کامل سیلرزنی، ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن کامل بگذارید. بعد از آن نوار چسب ها را از دیواره ها جدا کنید.

 

 

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments