پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش۳)

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش3)

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش۳)

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید (بخش سوم)

همیشه آماده باشید

با توجه به ماموریت شرکت، رقابت فزاینده، رکود اقتصادی، فرصت های شناسایی شده و استراتژی های تعریف شده لازم است همیشه آمادگی شرایطی مثل رکود بازار داخلی و کاهش تقاضا معطوف به صادرات، باشد و بتوانید تولید با فروش بیشتر در بازار خارجی کاهش تقاضا را جبران نموده و به اهداف فروش تعیین شده دسترسی پیدا نماید.

لازم به ذکر است که این اهداف می بایست همواره مورد ارزیابی، نظارت و کنترل قرار گیرند و در صورت لزوم تعدیل شوند.

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش3)

در نتیجه با بررسی دیدگاه نمایندگان فروش در خصوص برنامه ریزی استراتژیک برای بازاریابی، سرام پخش پیشنهادهای زیر را ارائه می دهد:

نصویر محصولاتتان را در ذهن مشتری حک کنید

به منظور تقویت تصویر محصولات شرکتتان در ذهن مشتریان که البته در بلندمدت امکان پذیر است، انجام سرمایه گذاری های بلندمدت در این حوزه با استفاده از دانش بازاریابی پیشنهاد می شود. به طور کلی ویژگی های جذاب کیفی و ملموس محصولات شرکت این توانایی را دارند که انتظارات کارکردی محصول را برای خریداران تامین نمایند، و شرکت از این جنبه دارای مزیت رقابتی می باشد.

اما این موضوع شرط کافی برای حفظ مشتریان نخواهد بود زیرا این ویژگی ها برای رقبا از لحاظ تقلید و کپی برداری آسان است و لازم است شرکت برای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار در این خصوص ضعف خود را در زمینه ارایه خدمات از بین ببرد.

از قیمت کمک بگیرید!

پیشنهاد می شود از قیمت به عنوان یکی از ابزارهای ترفیع غیرحضوری بهره گیری شود و با دادن امتیازاتی در فروش های اعتباری و افزایش دوره وصول مطالبات به تحقق هدف عمده بازاریابی که افزایش سهم بازار می باشد دسترسی پیدا کرد.

توزیع هوشمند محصولات، فروش بیشتر شرکتتان را تضمین خواهد کرد

انتظار می رود به واسطه اجرای طرح توسعه شرکت و افزایش کمی تولیدات، ضعف های نسبی شناسایی شده در خصوص عامل توزیع مرتفع شوند. لازم به ذکر است که از نقطه نظر قیمت گذاری، محصولات شرکت بدون تعیین قیمت مصرف کننده در اختیار عاملین توزیع قرار می گیرند، و پس از آن هیچ گونه کنترلی بر روی قیمت محصولات وجود ندارد و محصولات به صورت سلیقه ای قیمت گذاری و به فروش می رسند. با توجه به شدت رقابت در بازار و حفاظت از سطح قیمت های تعیین شده لازم است تا میزان کنترل شرکت بر شبکه فروش به طور سیستماتیک افزایش یابد.

 

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش3)

 

راه های بهتر و آسان تری برای خرید مشتری فراهم کنید

از آن جایی که هدف اولیه نگهداری و افزایش مشتریان وفادار می باشد، ترفیع باید متوجه افزایش امکان تکرار خرید مشتریان باشد و آگهی های تبلیغاتی و سایر برنامه های ترفیعی باید بر سودمندی و ویژگی های محصولات و بزرگ ساختن توانمندی ها تاکید نمایند و یک نگرش جدید نسبت به محصول ایجاد نمایند.

هم اکنون با قراردادن محصولات در سایت سرام پخش می توانید زمینه آشنایی مشتریان با محصولات خود را فراهم کنید.

محتوای این مطلب از مقاله “تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی در راستای افزایش فروش شرکت کاشی نمونه” نوشته  منیژه حقیقی نسب و نجمه محمودآبادی برچلویی گرفته شده است.

 

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولیدمحتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments