پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چند ترفند طلایی و ساده برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات!

تمیزکردن و براق کردن شیرآلات

چند ترفند طلایی و ساده برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات!

فهرست مطالب

امروزه شیرآلات به بخش جدایی ناپذیر خانه ما تبدیل شده‌اند. در هر قسمت از خانه رد‌پای آن‌ها به خوبی دیده می‌شود. شیرآلات، علاوه بر کاربرد فراوان، بخش مهمی از دکوراسیون هر خانه را به ‌خود اختصاص می‌دهند؛ به همین دلیل نظافت آن‌ها اهمیت بالایی دارد.
با استفاده مستمر و روزانه از شیر‌ها، لک و رسوب، میهمان‌های ناخوانده‌ای هستند که درخشش و زیبایی این محصولات را از بین می‌برند، اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا برای تمیز کردن و برق‌انداختن شیرآلات نیازی به تعویض آن‌ها نیست و شما به‌راحتی و با روش‌های ساده می‌توانید زیبایی و تمیزی را به آن‌ها بازگردانید. در ادامه این ترفند‌ها را به زبان ساده آموزش می‌دهیم. پس با ما همراه ما باشید.

انواع روش‌های تمیز کردن و برق‌انداختن شیرآلات

شما می‌توانید برای تمیز کردن ست شیرآلات، شیرروشویی، ظرفشویی و غیره هم از مواد طبیعی و هم از شوینده‌های شیمیایی استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که استفاده از شوینده‌های شیمیایی مثل وایکتس و جوهر نمک، آبکاری شیرآلات را خراب می‌کند و رنگ آن‌ها را از بین می‌برند. پس توصیه ما به شما استفاده از مواد طبیعی است. در ادامه چند تمیز کننده را بررسی می‌کنیم و شیوه تمیز کردن شیرآلات به‌وسیله آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

روش های تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات با مواد شیمیایی

برخی از مواد شیمیایی هستند که اگر برای تمیز و براق کردن شیرآلات از آن ها استفاده کنید شیرآلات منزل شما را خراب نمیکنند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

یکی از شوینده‌های شیمیایی موثر در تمیز کردن شیرآلات، صابون است. صابون در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و برخلاف برخی از شوینده‌های شیمیایی، به رنگ و آبکاری شیرآلات آسیب نمی‌زنند. برای شستشوی شیرآلات با صابون به روش زیر عمل کنید.

۱. مقدار مناسبی از آب و صابون را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. می‌توانید مقداری صابون را رنده کرده و در ظرفی نگهداری کنید تا هر زمان نیاز به تمیزکاری شیرآلات روشویی، آشپزخانه و… داشتید به‌آسانی محلول صابون و آب را تهیه کنید.

۲. یک اسفنج یا پارچه تمیز را به محلول صابون آغشته کرده و تمام سطح شیر را با آن تمیز کنید.

۳. پس از تمیز شدن تمام سطوح، با استفاده از آب سرد شیرآلات را بشویید. در انتها از یک پارچه تمیز، برای خشک کردن شیر استفاده کنید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

تمیز کردن شیرآلات بدون مواد شیمیایی

همانطور که گفته شد با استفاده از مواد طبیعی نیز امکان تمیز کردن شیرآلات وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری و استفاده کنید؛ از همه مهم‌تر این‌گونه مواد آسیبی به سلامتی شما یا آبکاری و رنگ شیرآلات نمی‌رسانند.

جوش شیرین، تمیزکننده شیرآلات

اولین ماده طبیعی که برای تمیز کردن و برق‌انداختن شیر توالت، حمام، آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ جوش شیرین است. از این ماده پرکاربرد برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، گاز و ظروف و سایر وسایل آشپزخانه و خانه هم استفاده می‌شود. اگر برای برق‌انداختن و تمیز کردن شیرآلات از آن استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

۱. مقداری آب را با جوش شیرین به نسبت ۱ به ۴ ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست آید. توجه داشته باشید مخلوط بیش‌از اندازه رقیق یا غلیظ نباشد. در صورت رقیق بودن، مقداری جوش شیرین و درصورت غلیظ بودن مخلوط مقداری آب به آن بیفزایید.

۲. حال مقدار مناسبی از مخلوط را روی شیرآلات مورد نظر بمالید. برای این کار می‌توانید از اسفنج، پارچه یا مسواک نرم استفاده کنید. تمام سطح شیر را به مخلوط آغشته کرده و دقت کنید نقاطی که دسترسی سختی دارند نیز تمیز شوند. توجه داشته باشید که استفاده از اجسام سفت و زبر مثل سیم ظرفشویی یا مسواک زبر ممکن است به سطح شیر آسیب بزند.

۳. وقتی تمام سطح شیر را با استفاده از خمیر جوش شیرین تمیز کردید؛ نوبت به شست‌وشوی شیر می‌رسد. شیر را با استفاده از آب سرد بشویید و با یک پارچه تمیز، سطوح آن را خشک کنید. اکنون می‌توانید نتیجه کار را ببینید.

 

خرید آسان و اقساطی شیرآلات هوشمند از بازار آنلاین سرام پخش

شیرآلات هوشمند

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

ازجمله پاک کننده‌های موثر و طبیعی برای شیرآلات، سرکه است. زمان تاثیرگذاری سرکه نسبت به جوش شیرین کمی بیش‌تر بوده و مراحل استفاده از آن به‌صورت زیر است:

۱. ابتدا گرد و خاک موجود روی شیر را با استفاده از یک دستمال تمیز کنید. درصورتی که به سرکه حساسیت دارید از دستکش استفاد کنید.

۲. مقدار مناسبی از سرکه و آب را در ظرفی با هم مخلوط کرده و یک پارچه تمیز را به آن آغشته کنید. پارچه را به همه سطوح شیر بکشید و در انتها آن را روی شیر رها کنید تا به مدت ۱ ساعت روی سطح آن باقی بماند

۳. پس از گذشت یک ساعت می‌توانید پارچه آغشته به سرکه را از روی شیرآلات بردارید و با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج شیر را تمیز کنید

۴. اگر پس از اتمام مراحل کار، نتیجه مطلوب خود را به دست نیاوردید می‌توانید مراحل را ۲ یا ۳ بار تکرار کنید

۵. در آخر سطوح را با استفاده از یک پارچه، خشک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از سرکه برای تمیز کردن شیرآلات با متریال آهن و نیکل مناسب نیست

تمیز کردن شیرآلات بدون مواد شیمیایی

برق‌انداختن شیرآلات

اگر می‌خواهید شیرآلات منزلتان مثل روز اول درخشنده و براق شوند، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید. شما می‌توانید از سرکه، مایع ظرفشویی یا لیموترش برای این کار استفاده کنید.

 برق‌انداختن شیرآلات با استفاده از مایع ظرفشویی 

• یک قاشق مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید

• سپس با استفاده از یک اسفنج یا یک پارچه تمیز، سطح شیر را به ترکیب مایع ظرفشویی و آب آغشته کنید

• یک مسواک نرم بردارید و به سر آن جوش شیرین بزنید. (برای انجام این کار می‌توانید از مسواک‌های قدیمی استفاده کنید)

• اکنون با استفاده از مسواک، سطح آغشته به مایع ظرفشویی را چتکه بزنید

• سطح شیر را با استفاده از آب گرم بشویید و با یک پارچه یا اسفنج تمیز خشک کنید

 

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توکار از بازار آنلاین سرام پخش

برق‌انداختن شیرآلات با استفاده از لیموترش

برای انجام این کار باید یک لیموی تازه را برش بزنید و سطح شیر را به‌خوبی به آن آغشته کنید. اجازه دهید مدتی آب لیمو روی سطح باقی بماند و سپس آبکشی کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

برق‌انداختن شیرآلات با سرکه

یکی از ساده‌ترین راه‌های برق‌انداختن انواع شیرآلات استفاده از سرکه است. سرکه بدون خط و خش وآسیب به آبکاری و رنگ شیرآلات، لکه‌ها را پاک کرده و شیر را براق می‌کند. برای انجام این کار مقدار مناسبی سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و پارچه آغشته به آن را برای مدتی روی سطح شیر قرار دهید. در انتها شیر را با آب گرم بشویید و با استفاده از دستمال تمیز خشک کنید.

برق انداختن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات سفید

اگر تا به‌حال شیرآلات ظرفشویی، سرویس بهداشتی، حمام و غیره را به رنگ سفید انتخاب کرده باشید می‌دانید که لک و اثر انگشت روی این محصولات دیده نمی‌شود؛ اما تمیز کردن آن‌ها همچنان اهمیت دارد. برای تمیز کردن شیرآلات سفید، می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. کافی است مقداری مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه، سطح شیر را به آن آغشته کنید. در انتها شیر را با آب شست‌و‌شو دهید و خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات سفید

برق‌انداختن شیرآلات استیل

اگر شیرآلات خانه شما از جنس استیل هستند؛ لیموترش یا سرکه، برای برق‌انداختن آن‌ها گزینه‌های مناسبی هستند. لیموترش علاوه بر تمیز کردن لک از روی شیرآلات استیل، سیاهی‌ها را نیز از سطوح آن پاک می‌کند. برای استفاده از آن از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

• لیموی تازه را از وسط برش بزنید و سطح شیر را به آن آغشته کنید.

• آب لیمو باید ۱۰ تا ۱۵ دقیه روی سطوح بماند.

• شیر را با آب بشویید و با استفاده از یک پارچه خشک کنید. اکنون می‎‌توانید نتیجه کار را ببینید. (توجه داشته باشید که به‌جای لیمو از آبلیمو استفاده نکنید؛ زیرا بسیاری از آبلیمو‌ها خالص نیستند)

برق انداختن شیرآلات استیل با لیمو ترش

برای تمیز کردن شیرآلات از چه موادی استفاده نکنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره‌ شد؛ اغلب شوینده‌های شیمیایی می‌توانند به شیرآلات آسیب برسانند؛ آبکاری آن را خراب کرده یا باعث ازبین رفتن رنگ آن‌ها شوند. برای مثال جوهر نمک یا شوینده‌های صنعتی، به‌دلیل قدرت بالای اسیدی و وایکتس و مواد سفید کننده به دلیل خاصیت قلیایی به شیرآلات آسیب می‎‌زنند و نباید مورد استفاده قرار گیرند.

جمع بندی
نگهداری و مراقبت از شیر‌آلات روکار، برخلاف شیرآلات توکار سخت‌تر است. همچنین نیاز به توجه و نظافت بیش‌تری دارند. شما می‌توانید برای تمیز کردن آن‌ها از مواد طبیعی و شوینده‌های شیمیایی استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که بعضی از شوینده‌های شیمیایی، باعث خوردگی، ازبین رفتن رنگ و آبکاری شیرآلات می‌شوند. در این مقاله به بررسی تعدادی از تمیزکننده‌های طبیعی مثل جوش شرین، سرکه و لیموترش و شوینده‌های شیمیایی مثل مایع ظرفشویی و صابون پرداخته شد تا شما عزیزان بتوانید نظافت شیرآلات منزلتان را بدون دردسر و هزینه بالا انجام دهید. شما برای خرید انواع لوازم بهداشتی مانند فول ست نیز می‌توانید به سایت سرام پخش مراجعه کنید. همچنین امکان خرید اقساطی سایر محصولات مانند شیر حمام توکار نیز از سرام پخش وجود دارد.

سوالات متداول…

برای برق‌انداختن شیرآلات زنگ زده باید مجدد آن‌ها را آبکاری کرد.

مخلوط آب، جوش شیرین، نمک و سرکه برای از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن شیرآلات برنجی، انتخابی مناسب هستند.

شما می‌توانید از مواد مختلفی به این مظور استفاده کنید اما استفاده از سرکه نیز مفید خواهد بود.

استفاده از پاک کننده‌های اسیدی و به‌خصوص سرکه، موجب از بین رفتن رسوب شیرآلات می‌شود.

 

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۷

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments