پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تسهیلات ویژه گمرک یزد برای صادرات کاشی و سرامیک

تسهیلات ویژه گمرک یزد برای صادرات کاشی و سرامیک

تسهیلات ویژه گمرک یزد برای صادرات کاشی و سرامیک

مهرداد پیرحیاتی مدیر کل گمرکات استان یزد از اتخاذ تدابیر جدید برای تسهیل و تسریع فرآیند صادرات به ویژه صادرات محصولات صنعت کاشی و سرامیک خبر داد .

به گزارش سرام پخش به نقل از ایسنا ؛ «مهرداد پیرحیاتی» در نشست با اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور به تحلیل شرایط حاکم بر این صنعت پرداخت و گفت: گمرک یزد با درک حساسیت‌هایی که در این صنعت وجود دارد، تاکنون تدابیر ویژه و تمهیدات فوق العاده برای صادرات واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک در نظر گرفته است تا بدین طریق به رونق و ادامه تولید و فعالیت این صنعت کمک کند .

پیرحیاتی با بیان این که با بخشنامه جدید شرایط سهل‌تر و آسان‌تر از گذشته شده است، افزود: در دوره مدیریت این حقیر نیز تسهیلات گمرک به صنعت کاشی و سرامیک استان ادامه پیدا می‌کند و این آمادگی وجود دارد تا در صورتی که شرایط به ویژه نیروی انسانی لازم تامین شود نیروهای گمرک در مبادی خروجی استان برای تسهیل و تسریع صادرات مستقر شوند .

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات گمرک با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای گمرکی ادامه یافته و اکنون با بخشنامه جدیدی که از هفدهم تیرماه امسال اجرایی شده، شکل ویژه‌ای گرفته است .

مدیر کل گمرک استان در پایان با بیان این که صادرکنندگان باید در فرآیندهای گمرکی دقت و مراقبت لازم را داشته باشند، اظهار کرد: به غیر از کالاهای مشمول عوارض صادراتی، صادرات هیچ گونه هزینه گمرکی و نیز دیگر هزینه‌ها ندارد و صادرکنندگان در این مورد اگر ابهامی داشته باشند می‌توانند حتماً مراتب را به مدیریت گمرک استان اعلام کنند .

نائب رییس انجمن کاشی و سرامیک کشور «نصراله شریف فرد» نیز در این نشست از حمایت‌های گمرک یزد از صنعت کاشی و سرامیک تقدیر و عنوان کرد: کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک اکنون بیش از نیاز داخلی تولید دارند به طوری که ظرفیت تولید سه برابر مصرف داخلی است .

وی با بیان این که وضعیت صنعت کاشی و سرامیک خوب نیست، اظهار کرد: شاهرگ حیاتی این صنعت در حال حاضر به صادرات گره خورده و در این زمینه نیازمند حمایت است .

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments