پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بوشهر تعیین کننده کشور در صادرات به قطر

بوشهر معین کشور در صادرات به قطر

بوشهر تعیین کننده کشور در صادرات به قطر

وزیر صنعت: استان بوشهر معین کشور در صادرات به کشور قطر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت دریایی و صادرات است گفت: بر اساس ظرفیت‌های موجود، استان بوشهر به عنوان معین کشور در صادرات به کشور قطر می‌شود.

به گزارش سرام پخش به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا رحمانی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی استان بوشهر با تسلیت اربعین حسینی و با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت صنایع در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر بدون احتساب منطقه عسلویه و پارس جنوبی باید به استان‌های کمتر برخوردار در حوزه صنایع افزوده شود.

وزیر صنعت، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را یک ظرفیت مهم دانست و تاکید کرد: این منطقه ویژه با دارا بودن زمین مناسب، موقعیت ویژه و همجواری با خلیج فارس می‌تواند تحول مهمی در حوزه اقتصاد ایجاد کند.

وزیر ، ظرفیت معادن استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در حوزه معادن به ویژه در حوزه معدن بوکیست استان بوشهر از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که خوشبختانه پروانه اکتشاف این ماده معدنی صادر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیات اینکه اخیرا یک واحد تولید آلومینیوم در خراسان شمالی افتتاح شده گفت: واحد دیگری نیز به‌زودی در جنوب شیراز افتتاح می‌شود که ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور به ۲ برابر افزایش می‌دهد و لازمه این واحدهای آلومینیوم معدن بوکسیت است که در شهرستان دشتی قرار دارد.

وی به وجود زیرساخت صادرات از استان بوشهر پرداخت و  خاطرنشان کرد:  استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت دریایی و صادرات است که بر اساس ظرفیت‌های موجود، استان بوشهر به عنوان معین کشور در صادرات به کشور قطر می‌شود.

با بیان اینکه یکی از برنامه‌های رونق تولید امسال توسعه صادرات غیرنفتی است تصریح کرد: صادرات به کشورهای همسایه یکی از برنامه‌های امسال در راستای رونق تولید است.

 

رحمانی افزود: کالاهای مازاد در کشور بسیار است که تنها در بخش کاشی و سرامیک  دو برابر ظرفیت وجود دارد که با بازاریابی می‌توان نسبت به صادرات آن اقدام کرد.

وی بر حل مشکل کشتی باری و مسافری گراندفری در اسکله بوشهر تاکید کرد: باید برای فعالیت این کشتی با دید مثبت توجه شود که بر اساس تدبیر استاندار بوشهر مجوز فعالیت این کشتی صادر می‌شود.

رحمانی  تسریع در ایجاد اسکله پایانه صادراتی مواد معدنی و اکتشاف معدن بوکسیت در شهرستان دشتی و تنگستان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد:معدن بوکسیت یکی از  تامین کننده مواد اولیه آلومینیوم است که  اکتشاف معدن بوکسیت نیاز کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اخیرا یک واحد تولید آلومینیوم در خراسان شمالی افتتاح شده گفت: واحد دیگری نیز به‌زودی در جنوب شیراز افتتاح می‌شود که ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور به ۲ برابر افزایش می‌دهد و لازمه این واحدهای آلومینیوم معدن بوکسیت است که در شهرستان دشتی قرار دارد.

وی به وجود زیرساخت صادرات از استان بوشهر پرداخت و  خاطرنشان کرد:  استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت دریایی و صادرات است که بر اساس ظرفیت‌های موجود، استان بوشهر به عنوان معین کشور در صادرات به کشور قطر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت صنایع دریایی استان بوشهر را منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: امسال برنامه طرح تحول صنایع دریایی یکی از برنامه‌های مهم و ویژه وزارت صنعت است.

رحمانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های رونق تولید امسال توسعه صادرات غیرنفتی است تصریح کرد: صادرات به کشورهای همسایه یکی از برنامه‌های امسال در راستای رونق تولید است.

وزیر صنعت، بیان کرد: استان‌های بوشهر، جنوب استان فارس و هرمزگان با کشورهای همسایه مراوده و مبادلات بازرگانی و تجارت با سابقه طولانی دارند  و وجود سرمایه‌گذاران در این عرصه یک ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بوشهر مسئولیت صادرات ایران به کشور قطر تعیین می‌شود افزود: اتاق بازرگانی بوشهر باید عهده‌دار میز صادراتی به کشور قطر باشد و هر گونه مسئولیتی که لازم است از طریق مرکز توسعه تجارت به اتاق بازرگانی بوشهر در این عرصه تفیض می‌شود.

وزیر صنعت، رحمانی ،با بیان اینکه این  میزان صادرات در شان وضعیت فعلی استان بوشهر نیست گفت: باید راهکارهای اساسی در توسعه صادرات ارائه شود.

رحمانی  از کاهش واردات کالا و محصولات در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه به ارزش ۳۰ میلیارد دلار کالا و اجناس گوناگون صنعتی، مواد اولیه و قطعات وارد می‌شد که اکنون ۱۰ میلیارد دلار آن کاهش یافته و ۱۰ میلیارد دلار دیگر هم در یک برنامه کم می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ته لنجی، تخفیف سود بازرگانی و دیگر قابلیت‌ها برای واردات قطعات و لوازمی که مورد نیاز کشور است افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های گوناگون می‌تواند به راحتی از این توانمندی در عرصه  تجارت استفاده کند و بر رونق  استان بیافزاید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید ساماندهی و ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات خاطرنشان کرد: کالاها و اجناسی که بر اساس رویه‌های قانونی وارد شده هیچ گونه مانعی برای ترخیص از گمرکات ندارد و عطف به ماسبق نمی‌شود.

رحمانی با بیان اینکه خودروها هم مشمول این برنامه می‌شوند گفت: نباید مانعی برای ترخیص کالاهایی که طبق قانون وارد شده و بعدا ممنوع شده ایجاد شود و در مورد خودروها هم در صورت ورود طبق قانون و طبق استانداردها و رعایت الزامات همین منوال است.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments