پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت های عمده‎ی کاشی های پرسلانی و سرامیکی

تفاوت های عمده‎ی کاشی های پرسلانی و سرامیکی

تفاوت های عمده‎ی کاشی های پرسلانی و سرامیکی

تفاوت های عمده‎ی کاشی های پرسلانی و سرامیکی | بیشتر اوقات اصطلاح “سرامیک” و “پرسلان” در کنار یکدیگر قرار می گیرند، مثل اینکه آنها یکسان هستند. فروشندگان فروشگاه های کاشی اغلب ادعا می کنند که تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد البته آنها در جهت توجیه قیمت بالای پرسلان این ادعا را دارند. به نظر می رسد که صاحب خانه ها به حقیقت بین این دو واقفند.
کاشی های سرامیک و پرسلان اساسا یکسان هستند. تنها یک تفاوت جزئی دارند. هر دو بخشی از دسته بزرگ تری به نام سرامیک هستند. بیشتر به نظر می رسد که در نام گذاری تفاوت دارند، نام گذاری به این ترتیب است که تولید کنندگان برای کاشی ها کیفیت های ویژه ای اختصاص می دهند، سپس عناوین متفاوت مانند کاشی سرامیک و کاشی پرسلان به آنها می دهند.
اغلب مردم به تاریخچه پرسلان نگاه می کنند و به اصطلاح ایتالیایی porcellana که به معنی پوسته صدفی است توجه می کنند. یک ظرف چینی خوب ظریف، سفید، شفاف و با دوام است که دارای بدنه خوبی می باشد. اما هیچ کدام از این موارد در مورد کاشی پرسلان وجود ندارد. این یک بازی با نام تجاری این محصول بوده و هیچ ارتباطی با ظروف چینی مرغوب ندارد. (قطعا کاشی پرسلان و کاشی سرامیک می توانند در بحث درباره کاشی های سنگ معدنی، کاشی شیشه ای یا سنگ طبیعی با یکدیگر شبیه باشند). پس تفاوت آنها در چیست؟

کاشی کف پرسلان

پرسلان میزان جذب رطوبت کمتری دارد.
به گزارش موسسه آمریکایی آزمایش و مواد (ASTM) کاشی های پرسلان میزان جذب رطوبت ۰.۵ درصد را دارند. ابتدا کاشی حرارت دیده را وزن می کنند. سپس آن را به مدت ۵ ساعت در آب می جوشانند و پس از آن اجازه می دهند تا کاشی ۲۴ ساعت در آب بماند. سپس دوباره آن را وزن می کنند. اگر وزن کاشی کمتر از نیمی از یک درصد باشد و بیشتر جذب آب در سطح آن باشد آنگاه این کاشی پرسلان است. کاشی پرسلان اغلب نمای زیبایی دارند و دارای ناخالصی های کمتری نسبت به سرامیک ها هستند، اغلب اصلاح شده اند و کائولن بیشتری نسبت به سرامیک ها دارند. آنها از کوارتز، خاک رس و فلدسپات ساخته می شوند و از دمای ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد استخراج می گردند. اما از آنجایی که معرف بیشتر سرامیک ها هستند می توان گفت تنها تفاوت آنها در جذب آب کمتر ۰.۵ در صد می باشد.

نام پرسلان

به دلیل سردرگمی های شرکت های کاشی کاری و به دلیل بخش های بازاریابی که دارند، آژانس تصدیق کاشی های پرسلان (PTCA) برای تصدیق پرسلان بودن کاشی ها تشکیل شده است. بنابراین طبق گفته PTCA تشخیص “غیر قابل نفوذ” بودن یک کاشی کافی نیست (یک اصطلاح رایج برای صنعت کاشی است و به معنی مقاوم بودن در برابر نفوذ آب می باشد)، هر کاشی باید استانداردهای جذب آب مربوط به ASTM C373 را ببینند، با ارسال ۵ نمونه کاشی برای آزمایش، پرداخت هزینه، ارائه یک توافقنامه مشارکت و تجدید صدور گواهینامه در هر سه سال این کار را انجام دهند. پس از صدور گواهینامه، شرکت می تواند از نام تجاری Certified Porcelain Tile استفاده کند.

فضای داخل یا بیرون
استفاده از کاشی های پرسلان یا کاشی های سرامیکی در بیرون معمولا توصیه نمی شود. سرامیک معمولا برای استفاده بیرونی به اندازه کافی دوام ندارد زیرا آب زیادی را جذب می کند. اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که یخ بندان می شود، کاشی های شما احتمالا در اولین شب انجماد درهم شکسته می شوند. با وجود اینکه توصیه های متعارف برای عدم استفاده از پرسلان / سرامیک در بیرون وجود دارد، بیشتر دیده می شود که برای فضا بیرونی استفاده می شوند. اما به صراحت به شما پیشنهاد می کنیم که از پرسلان برای فضاهای بیرونی استفاده نمایید.

تراکم

تراکم پرسلان از سرامیک بیشتر است. پرسلان های خاک رس متراکم هستند و در نتیجه منافذ کمتری نسبت به سرامیک های خاک رس دارند. این امر باعث می شود که کاشی پرسلان سخت تر بوده و نسبت به کاشی سرامیک نفوذ پذیری رطوبت کم تری داشته باشد.

طول عمر

کاشی های پرسلان نه تنها از کاشی سرامیک ها متراکم ترهستند، بلکه از نظر ترکیب بدنی، بادوام تر و بهتر از کاشی های سرامیک هستند. هنگامی که کاشی سرامیک را برش می زنید رنگ لایه رویی و زیری آنها با یکدیگر متفاوت است. رنگ در یک کاشی پرسلان تراش خورده ادامه دارد. در حالی که پرسلان و سرامیک هر دو با یک روش استخراج می شوند، پرسلان در دمای بالاتر و مدت زمان طولانی تری حرارت داده می شود. همچنین، پرسلان دارای محتوای فلدسپات بالاتری است که باعث می شود تا دوام بیشتری داشته باشد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]تفاوت های عمده‎ی کاشی های پرسلانی و سرامیکی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments