پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت هود موتور فلزی با موتور باکالیت

تفاوت هود موتور فلزی با موتور باکالیت

تفاوت هود موتور فلزی با موتور باکالیت

 

هود آشپزخانه یکی از اقلامی است که در سال های اخیر دیگر نمیتوان از خرید آن صرفنظر کرد و یا به مانند قبل بی اهمیت در انتخابش بود. در سال های اخیر برندهای تولید کننده تجهیزات آشپزخانه روی کیفیت، نوآوری، طراحی، قطعات مصرفی این محصول تمرکز ویژه ای داشته اند.
در زمان خرید هود آشپزخانه عموما مواردی در ذهنمان بوجود می آید که همیشه با پاسخ صحیح و درست روربرو نمیشود و همین موضوع می تواند باعث انتخاب غلط گردد.
بهتر است قبل از پاسخ به سوالاتتان و همچنین جواب سوال اصلی که همان تفاوت هود موتور فلز با موتور پلاستیکی است اطلاعاتی ابتدایی در مورد خصوصیات هودها به دست آوریم.

انواع هودها در بازار

انواع هودها در بازار

هود مورب : هودهای مورب محصولات جدیدی هستند که نصب آنها به صورت دیواری بوده و البته برخی آنها را در دسته هودهای شومینه ای نیز به شمار می آورند. این مدل هودها دارای پنل شیشه ای که در رنگ های مشکی، سفید، رفلکس و … بوده تقسیم شده و عموما دارای جک های گازی در درب هود می باشند.
هود مخفی : جدیدترین نسل هود در بازار هود مخفی می باشد که ساختارش در نصب یونیت بالای گاز و در داخل کابینت آشپزخانه بوده و البته با پنل های شیشه ای و بدون پنل در رنگ های استیل، سفید و مشکی قابل عرضه است.
هود شومینه ای» این مدل هود تقریبا در بازار از تقاضای کمتری نسبت به دو مدل بالایی برخوردار بوده و از خصوصیاتش می توان به نصب دیواری و شکل T بودنش اشاره کرد. این دل هود در نمای استیل، شیشه مشکی و سفید با دودکش قابل تنظیم عرضه می شود.
هود جزیره : این سبک از هودها معمولا دارای مصارف و مکان های خاص بوده و برای آشپزخانه هایی که اجاق آنها در قسمت جزیره (وسط آشپزخانه) تعبیه شده است کاربرد دارد.
هود زیرکابینتی : این هود منسوخ شده که البته روزگاری پرفروش ترین هود بازار بود نسل قبلی هودهای مخفی بوده که البته خارج از کابینت آشپزخانه و بالای اجاق نصب میشده. با این حال هنوز برندهای با اصالت بازار این مدل هود را در سبد کالایی خود قرار داده اند.

مواردی که باید در انتخاب هود به آن دقت کنید

۱- موتور هود: موتور هود اولین نکته ای است که باید به آن در زمان خرید دقت کنید. همانطور که می دانید هودها دارای دو نوع موتور توربو و معمولی با بدنه فلزی و باکالیت است. این را در نظر داشته باشید که هودهای موتور فلزی در اولویت خرید هستند.
۲- مکش هود: مکش هود دومین نکته است، مکش باید به گونه ای باشد که هر گونه دوده، چربی و بو را در فضای آشپزخانه جذب و یک هوای مناسب را در فضا ایجاد کند. استاندارد مکش در هودها بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ متر مکعب است.
۳- صدای هود: صدای هود یک فاکتور مهم برای انتخاب هود مناسب است. صدا بر اساس دسیبل مشخص شده و برآیندش از نوع موتور، پروانه آن، آب بندی بدنه و خروجی هوا می باشد. این عدد بین ۴۵ تا ۶۵ دسیبل است.
۴- فیلتر هود: فیلترها در هود آشپزخانه به مدل های آلومینیومی، ذغالی و الیافی تقسیم شده که هر کدام از آنها برای مدل های مختلف هود می باشد. فیلترهای الومینیومی که بیشترین کاربرد را در میان هودها داشته معمولا در چند لایه پوشش داده شده و کاملا قابل شستشو می باشد. فیلترهای ذغالی برای هودهای جزیره و فیلتر الیافی برای هود زیرکابینتی میباشد.
۵- برند هود: هود به واسطه تخصصی بودنش و همچنین قطعات متفاوت آن به راحتی و توسط هر برندی تولید نمیشود. شاید به جرات می توان گفت که شرکت های تولید کننده هود حتی به اندازه انگشتان دو دست هم نمیرسد.
۶- پنل هود: پنل در هودها نیز باعث به روز بودن و جدید بودن نسل هود می گردد. هود دارای پنل لمسی، حسی(الکترونیکی) و دکمه ای می باشد.
۷- امکانات دیگر: آپشن ها در هود می تواند باعث برتری آنها نسبت به یکدیگر شود. امکاناتی نظیر ریموت کنترل، حسگر بو و دود، سنسور روغن و … می باشد.

تفاوت هود موتور فلز

تفاوت هود موتور فلز و موتور باکالیت چیست؟

همه چیز از پروانه داخلی موتور هود شروع می شود. پروانه ها در دو نوع فلز و باکالیت که از جنس کربو می باشد بوده و هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.
موضوع اول اینکه هود موتور پلاستیک به دلیل سبک تر بودن پروانه ها دارای صدای کمتر نسبت به مدل دوم بوده و همین امر در انتخاب مصرف کنندگان مهم است.
موضوع دوم امری تخصصی است و باید این موضوع را در نظر داشت که انتخاب هود موتور پلاستیک باید همزمان با کارکردش با اجاق گاز باشد. یعنی اگر گاز روشن باشد و روی شعله قابلمه نباشد و همچنین از روشن کردن هود پرهیز گردد به مرور پروانه ها دارای تغییر حالت شده و مشکلاتی را به همراه می آورد.
موضوع سوم دوام و نگهداری این نوع دو موتور است. همانطور که مشخص است هودهای موتور فلزی از دوام و ماندگاری بالاتر و همچنین شرایط محیطی بهتری برخوردار می باشند.
موضوع چهارم نکته ای است که شما نمی توانید موتور فلز را در همه مدل های هود انتخاب نمایید. این امر به این دلیل است که شرکت های تولید کننده به دلایل گوناگون از این گونه موتورها برای مدل های خاص خود بهره می برند و همین امر باعث می شود تا انتخاب مشتریان محدود گردد.
موضوع پنجم نیز تفاوت در قیمت گذاری این دو مدل هود است. هودهای موتور فلز به واسطه موتور قدرتمندشان از قیمت بالاتری نسبت به موتور پلاستیک برخوردار است.

معرفی چند مدل از برترین هودهای موتور فلزی اخوان

معرفی چند مدل از برترین هودهای موتور فلزی اخوان

هود اخوان یکی از برترین برندهای هود در بازار بوده که ویژگی هایی نظیر تنوع در مدل و طرح، رنگ بندی، موتور قدرتمند با مکش بالا و صدای کم، امکانات تکمیلی و قیمت مناسب به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب را دارا می باشد.
اخوان که در همه مدل ها هود داشته در نوع موتور فلز نیز دارای مدل های متنوعی می باشد که به شرح زیر آمده است.

۱.هود مورب H51-MF اخوان
۲.هود مورب H57-MF اخوان
۳.هود مورب H61-MF اخوان
۴.هود مورب H63-MF اخوان
۵.هود مورب H66-MF اخوان
۶.هود مورب H72b-MF اخوان

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سرام پخش در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments