پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی | طبق گزارش IBISWorld، صنعت کفپوش چوبی در سال ۲۰۱۶، دو بیلیون دلار درآمد داشته است. اگرچه بسیاری از مالکین ساختمان‌های مسکونی و تجاری، گرما و جذابیت چوب را ترجیح می‌دهند؛ بامبو در حال تلاش است تا این جایگاه را به خود اختصاص دهد. اگر سر دوراهی انتخاب چوب یا بامبو هستید؛ به تفاوت‌های کفپوش بامبو و کفپوش چوبی نگاهی بیندازید.

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

کفپوش‌های چوبی وابسته به نوع درخت در رنگ، گرمی، عمق و طرح‌های خط‌خطی متنوعی عرضه می‌شود. تنوع بامبو کمتر است؛ هرچند با رنگ زدن بامبو، رنگ دلخواه شما حاصل می‌شود اما باز هم گوناگونی چوب را ندارد.
به هرحال، خیلی از صاحب‌خانه‌ها، تغییر شکل‌هایی  که روی سطح بامبو هست را دوست دارند. طرح گره و برآمدگی روی گیاه بامبو، سطحی ساده و زیبا ایجاد می‌کند. چنانچه یکنواختی را ترجیح می‌دهید؛ چوب، انتخاب مطلوب‌تری برای شماست.

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

قیمت و عملکرد کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

قیمت هر فوت مربع کفپوش بامبویی بین ۵/۱ تا ۱۲ دلار است؛ در حالی که، قیمت هر فوت مربع کفپوش چوبی حدوداً ۳ تا ۱۴ دلار می‌باشد. قیمت چوب به نوع درخت و شرکت تولیدکننده آن بستگی دارد. اگر به دنبال خلق نمای چوبی با هزینه کم هستید؛ بامبو با جیب شما سازگارتر است.
وقتی که کفپوش بامبویی می‌خرید به سیستم نصب آن توجه کنید. تخته‌هایی که به‌صورت شناور طراحی می‌شوند به چسب نیاز ندارند و خودتان نیز قادر به نصب این کفپوش خواهید بود؛ پس به‌صرفه‌تر است. همچنین به ضخامت آن نیز توجه کنید؛ هرچه ضخیم‌تر باشد؛ مقاوم‌تر است و در زیر پای شما مانند کفپوش چوبی سفت و جامد خواهد بود.
بیشتر کفپوش‌های چوبی بادوام و قابل‌اعتماد هستند؛ آن‌ها را می‌توان در فضاهای پر رفت‌وآمد مانند راهرو و اتاق نشیمن، نصب کرد. اگر میزان رطوبت بالا باشد؛ این محصول باد کرده و تاب برمی‌دارد. پس موقع خرید کف‌پوش، از شرایط محیطی غافل نشوید. محصولات درجه پایین چوبی، اصلاً توصیه نمی‌شوند.

مراقبت و رطوبت کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

هم چوب و هم بامبو، اگر در معرض رطوبت قرار بگیرند؛ آسیب می‌بینند.  متخصصان توصیه می‌کنند که برای کفپوش کردن سرویس بهداشتی، آشپزخانه و نقاط خیس از هر دو این مواد، چشم‌پوشی کنید. البته بامبو بخاطر رطوبت طبیعی خود، در برابر رطوبت میانه مقاوم است.
برای محافظت از هر دو نوع کفپوش، روی آن را مرتباً جاروبرقی بکشید. ذرات کثیف و گردوغبار به مرور روی سطح خش می‌اندازند. اگر دیدید که کفپوش چوبی در حال خراش برداشتن و پوسیدگی است؛ این مشکل را با سنباده کشیدن حل کنید؛ البته این کار برای همیشه جوابگو نیست. روش‌های حرارتی برای تعمیر خش و پوسیدگی به چگونگی تولید کف‌پوش وابسته است؛ پس هنگام خرید، روی کیفیت ماده دقت کنید.

تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی

محیط‌ زیست و انرژی

چوب و بامبو، هر دو جزو مصالح ساختمانی تجدیدپذیر هستند. گیاه بامبو در مقایسه با درخت سریع‌تر رشد می‌کند و از این دیدگاه، انتخاب مناسب‌تری برای دوستداران محیط‌زیست بشمار می‌آید. انجمن Forest Stewardship به چوب و بامبو، گواهی سازگاری با محیط‌زیست داده است.
اگر خانه شما به یک کف‌پوش تازه نیاز دارد؛ جذابیت برای فضاهای غیر خیس، چوب و بامبو، راه‌حل‌هایی جذاب و ماندگار محسوب می‌شوند. با توجه به میزان بودجه خود، سلیقه و طول عمر ماده، ببینید که کدام نوع کفپوش برای خانه شما بهتر است.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] تنوع و گوناگونی کفپوش بامبو و کفپوش چوبی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments