پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای خرید چینی بهداشتی + نکات مهم هنگام خرید

چینی بهداشتی

راهنمای خرید چینی بهداشتی + نکات مهم هنگام خرید

فهرست مطالب

امروزه شاهد گسترش تنوع انواع محصولات چینی بهداشتی در منازل، محل کار، مدارس، رستوران ها، هتل ها و سایر اماکن عمومی هستیم. محصولات چینی بهداشتی عمدتا شامل انواع توالت های فرنگی، بیده، توالت ایرانی و زیر دوشی ها می باشد.

از یک سو تنوع محصولات داخلی و از سوی دیگر واردات محصولات خارجی و بخصوص چینی باعث شده تا مشتری هنگام خرید در بین این همه تنوع و کارایی دچار سردرگمی شود و نتواند محصول مورد دلخواه خود را با کیفیت مطلوب انتخاب نماید.

لذا در این قسمت به خصوصیات و پارامترهایی که مشتری در هنگام خرید این نوع از محصولات باید لحاظ کند، پرداخته ایم.

خرید آسان و اقساطی انواع چینی بهداشتی از بازار آنلاین سرام پخش

چینی بهداشتی

راهنمای خرید چینی بهداشتی 

از انواع چینی بهداشتی مورد استفاده در خانه می توان به وان حمام و جکوزی، انواع روشویی، سنگ توالت زمینی و توالت فرنگی اشاره کرد. 

برای آشنایی بیشتر با این محصولات و دریافت راهنمای تخصصی خرید کافی‌ست روی نام هر کدام از آن ها کلیک کنید و توضیحات پایین هر صفحه را بخوانید.

  • درجه بندی چینی بهداشتی چه اطلاعی به ما می دهد؟

یکی از بزرگترین دغدغه های مشتریان در زمان خرید چینی بهداشتی، درجه بندی چینی بهداشتی است که حتی در قیمت چینی بهداشتی نیز تاثیرگذار است.

 به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعال در زمینه فروش چینی بهداشتی، دائما با این سوال مواجه می شویم. در پاسخ باید گفت که تمامی محصولاتِ برندهای معتبر چینی بهداشتی ایرانی، در یک نوبت تولید همگی خروجی یک خط تولید یکسان هستند و غالبا کیفیت مواد اولیه و روش تولید در کیفیت و درجه بندی محصولات تاثیری ندارد.

در نتیجه این درجه بندی تنها بر اساس کیفیت ظاهری خروجی از کوره است: قطعات بدون نقص ظاهری در گروه درجه ۱، قطعات با نقص ظاهری جزیی مانند موج در لعاب و عدم یکپارچگی پوشش لعاب در گروه درجه ۲ و قطعات با نقص لعاب مانند پین هول، زبری لعاب و یا خط و خش لعاب و در گروه درجه ۳ قرار می گیرند.

 هر نوع نقص ظاهری کلی مانند لعاب نگرفتگی، پریدگی لعاب و دفرمه بودن ساختار چینی از خروجی کوره حذف شده و به عنوان ضایعات شناخته می شود.

در هنگام خرید چینی بهداشتی توجه داشته باشید که تفاوت در درجات کیفی تنها بر اساس قضاوت کارشناس کنترل کیفیت در خروجی خط تولید صورت می گیرد و هر خریدار می تواند با توجه به ویژگی های اشاره شده از کالاهای سرام پخش و همین طور فرآیند تحویل گرفتن کالا و کیفیت کالای خریداری شده از فروشگاه سرام پخش اطمینان خاطر داشته باشد.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت والهنگ از بازار آنلاین سرام پخش

مدل توالت فرنگی والهنگ
  • خصوصیات فنی که باید در هنگام خرید چینی بهداشتی باید بدانید!

در این مقاله ابتدا خصوصیاتی فنی که باید هنگام خرید چینی بهداشتی باید بدانید را توضیح می‌دهیم و در پایان چند نکته کلی درباره خرید چینی بهداشتی به شما خواهیم گفت. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شفافیت لعاب

این خصوصیت بستگی به نوع مواد مصرفی در بدنه و لعاب و شرایط کوره متفاوت می باشد. در صورت استفاده از مواد مرغوب و شرایط پخت مناسب شاهد درخشندگی و زیبایی هر چه بیشتر این نوع از محصولات هستیم.

یکی از معیارهای اندازه گیری این پارامتر میزان برگشت نور تابیده شده به قطعه می باشد. به طوری که اگر قطعات مختلف را در زیر نور کافی قرار دهیم با چشم معمولی قابل مقایسه و انتخاب می باشد.

سطح لعاب

در برخی از محصولات چینی بهداشتی، برآمدگی، فرورفتگی و موج روی سطح لعاب به چشم می خورد که این امر باعث کاهش زیبایی ظاهری می گردد. 

یک سطح لعاب مرغوب، سطحی است که در زیر نور کافی، کاملا صاف بوده و یا فاقد ناهمواری های قابل لمس باشد.

ترک

در این گونه از محصولات شاهد دو نوع ترک می باشیم. یکی ترک های ریز و دیگری ترک های بسیار ریز یا همان مویی. لذا مشتری باید هنگام خرید تمام زوایای محصول را نگاه کرده و مورد بررسی قرار دهد و از عدم وجود حتی کوچکترین ترک ها اطمینان حاصل نماید.

ترک های بسیار ریز یا مویی با چشم قابل مشاهده نمی باشد و شامل ترک های ممتد یا تار عنکبوتی است. یکی از راه های تشخیص این عیب کشیدن ناخن روی سطح لعاب می باشد.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

پیچیدگی

یکی از عیوبی که در این نوع از قطعات شاهد هستیم عیب پیچیدگی یا عدم تقارن است. از عواملی که باعث بوجود آمدن این عیب می شود استفاده از مواد نامرغوب و سیکل پخت نامناسب است.

این عیب در روشویی ها از قرار گرفتن صحیح آن ها بر روی پایه یا کابینت جلوگیری می کند. هم چنین باعث عدم نصب مناسب و عملکرد در توالت های فرنگی می گردد.

افتادگی

این نوع عیب باعث ایجاد ظاهری نامناسب در قطعه می گردد. از طرف دیگر عملکرد محصول را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. لذا مشتری باید تمام قسمت های قطعه را نگاه کرده تا مطمئن گردد تمامی سطوح با هم موازی می باشند.

جذب آب

جذب آب یکی از مواردی می باشد که تولید کنندگان محصولات چینی بهداشتی کنترل دقیقی بر روی آن اعمال می نمایند.

 طبق استاندارد بین المللی این مقدار باید کمتر از۰/۵ درصد باشد. این مطلب در مورد توالت های زمینی و فرنگی که در تماس مستقیم با فضولات می باشند نمود پیدا می‌کند.

به طوری که جذب بالای آب باعث تجمع آلودگی، بوی بد و ایجاد محیط غیر بهداشتی می گردد. یکی از راههای آسان مقایسه جذب آب چینی بهداشتی این است که بر روی قسمت لعاب نخورده بدنه، یک قطره آب چکانده و سرعت نفوذ آب در بدنه را مشاهده نماییم.

بهداشتی بودن قطعه

با توجه به آن که لعاب این نوع از قطعات عامل اصلی بهداشتی بودن می باشد لذا باید هنگام خرید قطعه ای را انتخاب نماییم که نقاط بیشتری العاب خورده داشته باشد،

حتی قسمت هایی که در دید مستقیم قرار ندارد. البته باید یادآور شد لعابی دارای چنین خاصیتی است که دارای ساختار شیشه ای مناسبی باشد.

 برای کنترل این مورد مشتری می تواند با یک ماژیک وایت برد بر روی آن کشیده و سپس با دستمال آن را پاک نماید. اگر بدون برجای گذاشتن هیچ گونه اثری پاک گردد دارای شرایط مطلوبی است.

خرید آسان و اقساطی انواع روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

جدیدترین مدل روشویی

آلودگی های سطحی

در حین تولید این نوع از محصولات به صورت ناخواسته آلودگی هایی به صورت خال های مشکی، سبز و… بر روی سطح لعاب تشکیل می گردد. این عیوب باعث کاهش کیفیت ظاهری قطعه شده و موجب تجمع آلودگی در حین مصرف می گردد.

سوراخ سوزنی

یکی از شایع ترین عیوبی که در قطعات چینی بهداشتی مشاهده می شود عیب سوراخ سوزنی است. عوامل متعددی از قبیل ناخالصی ها در مواد اولیه و لعاب، اتمسفر کوره و… باعث شکل گیری این عیب می گردد. سوراخ های سوزنی باعث ایجاد ناصافی و کاهش شفافیت بر روی سطح لعاب می شود و از طرف دیگر در جرم گیری قطعه تاثیر به سزایی دارد.

بسته بندی

با توجه به آنکه قطعات سرامیکی دارای خاصیت شکنندگی بالایی می باشند لذا بسته بندی مناسب جهت حمل و نقل قابل توجه می باشد. لذا باید بسته بندی به گونه ای باشد تا آسیبی به قطعه وارد نگردد.

خدمات پس از فروش

با توجه به آنکه نصب صحیح و مناسب قطعه علاوه بر زیبایی بر عملکرد صحیح آن نیز تاثیر دارد به همین علت هنگام خرید بهتر است نصب توسط تولید کننده یا نماینده صورت پذیرد تا در صورت وجود مشکل محصول تعویض گردد. از این رو خدمات پس از فروش از اهمیت زیادی برخوردار است.

توجه به سیستم تخلیه توالت فرنگی

تخلیه ریزشی

در طراحی ریزشی آب مورد نیاز جهت شستشو و تخلیه از کانال فوقانی(ریم) قطعه وارد کاسه شده و عملیات شستشو و تخلیه را انجام می دهد.

تخلیه گردابی

در طراحی گردابی یا چرخشی آب مورد نیاز جهت شستشوی کاسه از کانال فوقانی(ریم) قطعه تامین می گردد و آب مورد نیاز جهت تخلیه نیز از طریق کانالی که زیر تانک تعبیه شده و به داخل کاسه راه دارد تامین می گردد.

تخلیه به صورت واترجت

در طراحی واترجت آب مورد نیاز جهت شستشوی کاسه از کانال فوقانی (ریم) قطعه تامین می گردد و آب مورد نیاز جهت تخلیه از طریق کانال به قسمت جلوی کاسه هدایت می شود.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله معرفی سیستم تخلیه توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

بهترین سیستم تخلیه دستشویی فرنگی

نکاتی برای خرید چینی بهداشتی مناسب

  • ابعاد چینی بهداشتی را متناسب با اندازه ی فضا انتخاب کنید

فرقی نمی کند که قصد خرید روشویی را دارید یا وان حمام؛ همیشه باید به اندازه ی فضای در دسترستان و محلِ نصب این تجهیزات توجه کنید تا مطمئن شوید عمق، عرض و حتی ارتفاع کافی برای نصب وجود داردبررسی دقیق ابعاد چینی بهداشتی قدم اول انتخاب و خرید آن هاست.

  • سهولت نصب و در دسترس بودن لوازم جانبی

با وجود آنکه سِری شیرآلات و چینی بهداشتی توکار، ترند اول خانه های امروزی ست؛ اگر به فکر بازسازی ظاهری هستید یا بودجه تان محدود باشد، بهتر است این گزینه را حذف کنید. چرا که قیمت چینی بهداشتی و شیرآلات توکار، هزینه نصب یا تعمیر آن گران قیمت می باشد.

همچنین قبل از نهایی کردن خرید، از وجود تمامی لوازم جانبی موردنیاز مانند شیرآلات، دستگیره، پیچ نصب بر روی دیوار، مهره، پایه ها و همچنین طریقه ی نصب مطمئن شوید.

 

خرید آسان و اقساطی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

وال هنگ چیست؟

شیرآلاتی که در کنار چینی بهداشتی باید استفاده کنید

در خانه های مدرن امروزی، پیشرفت تکنولوژی حس می شود. همه دوست داریم که خانه‌ای داشته باشیم با بهترین طراحی‌، بهترین امکانات و زیباترین دکور ممکن تجهیز شده باشد. 

انتخاب و خرید چینی بهداشتی فاکتور بسیار مهمی ست اما ظاهر نهایی حمام و سرویس بهداشتی به آن محدود نمی‌شود.

حمام و سرویس بهداشتی خانه تان به پس زمینه زیبای کاشی و سرامیک، شیرآلات نوین و کارآ و حتی شاید اکسسوری ها و نظم دهنده هایی مثل کابینت روشویی، آینه و جا رختی نیاز داشته باشد.

در فروشگاه سرام پخش می توانید انواع چینی بهداشتی، شیرآلات، کاشی و سرامیک و حتی ابزار نصب آن ها را به صورت آنلاین انتخاب و خریداری نمایید.

جمع‌بندی

انتخاب چیدمان و دکوراسیون سرویس بهداشتی به یکی از مهمترین بخش‌ها در انتخاب دکوراسیون منزل تبدیل شده است که خیلی از افراد آن را نادیده می‌گیرند.

 امروزه اهمیت دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام را می‌توان به اندازه‌ی فضای کانونی مانند نشیمن و پذیرایی دانست.

سرویس بهداشتی و حمام از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای می‌باشند که انتخاب وسایل آن می‌تواند با توجه به سلیقه و دقت نظر شما آسایش و راحتی بسیاری را برای شما به ارمغان آورد. در طراحی فضای حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید با ترکیب متریال‌ها و استفاده از عناصر و بافت‌های متفاوت دکوراسیونی منحصربه‌ فرد ایجاد کنید.

با فروشگاه سرام پخش به راحتی می توانید انواع چینی بهداشتی لوکس و لوازم بهداشتی ساختمانی را با بهترین کیفیت به صورت اینترنتی خریداری کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments