پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

سرام پخش باز است تا شما در خانه بمانید

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

تولید کاشی‌ شیشه ای نانویی با مقاومت بیشتر در ایران

شرکت ایرانی شرکت طلوع آوین مهر (آوین) با استفاده ازتوان محققان کشورمان توانست برای اولین باردرکشور تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی را انجام داده و به بازار عرضه کند و با اخذ تاییدیه ستاد توسعه فناوری نانو به بازار عرضه کند.

امروزه روش‌های مختلفی مانند اعمال رنگ، استفاده از انواع دیوارکوب‌های چوبی و یا ساخته شده از مصنوعات چوبی مانند MDF، همچنین انواع کاشی تزئینی سنتی و مدرن سرامیکی به منظور ایجاد نمایی زیبا در ساختمان‌ها به کار می‌رود.

نوع جدیدی از این مصالح، کاشی‌های شیشه‌ای هستند که جایگزین مناسبی برای کاشی‌های قدیمی‌بوده و در کنار نورپردازی مناسب، به علت رنگ بندی متنوع باعث ایجاد شفافیت مثال زدنی در محیط شده و در طرح‌های مختلف تولید می‌شوند.

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

کاشی شیشه ای نانو چیست؟

به صورت خلاصه می توان گفت کاشی شیشه ای یا همان تایل شیشه ای مانند کاشی های معمولی هستند اما با این تفاوت که جنس آن از شیشه است و زیبایی و درخشندگی و انعکاس نور بالایی دارند و به همین علت جزو روندهای محبوب کاشی و سرامیک محسوب می شوند. 

همچنین برای آشنایی با کاشی شیشه ای ساده مقاله سرامیک و کاشی شیشه ای را مطالعه کنید .

آسیب پذیر بودن در برابر خش و اسید، بزرگترین چالش کاشی شیشه ای ساده است؛ با این حال این مشکل در کاشی‌ شیشه‌ای نانو حل شده و این محصول ضد خط و خش و دارای استحکام مناسب هستند.

در فرآیند ساخت کاشی شیشه ای نانویی پس از تولید و برش شیشه، لایه ای از مواد نانویی، شامل چند فلز گران بها بر روی شیشه به صورت لمینیت قرار می‌گیرد.

تا چندی پیش بازار این کالای لوکس در ایران تماما در اختیار محصولات چینی قرار داشت اما اکنون یک شرکت ایرانی توانسته کاشی‌های شیشه‌ای نانویی با مقاومت بیشتر را برای اولین بار در کشور تولید کند و گواهینامه نانو مقیاس را از واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

تفاوت کاشی شیشه ای ایرانی با سایر برندها، در المینیت ایجاد شده روی شیشه با استفاده از فناوری است و به همین دلیل این محصول دارای کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی است.

شفافیت به همراه بازتاب نور و ایجاد جذابیت‌های بصری، ضد اکسید و ضداسید بودن، ماندگاری رنگ مادام العمر و مقاومت حرارتی تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی گراد از مزیت‌های دیگر کاشی‌ شیشه‌ای نانویی محسوب می شود.

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

نحوه نصب کاشی شیشه ای نانویی

کاشی شیشه ای نانویی در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت به تولید می‌رسند و قابلیت اجرا در ابعاد مختلف را دارند، نصب آسان و سریع از دیگر ویژگی‌های این کاشی‌های شیشه‌ای به شمار می‌رود. همچنین اجرای این کاشی‌ها مانند نصب کاشی بین کابینت آشپزخانه و انواع کاشی دیواری های موجود در فروشگاه سرام پخش همراه با استفاده از چسب کاشی و پودر بندکشی آنتی باکتریال و ضدآب انجام می‌شود.

تولید ایرانی کاشی شیشه ای نانویی

برای چه مواردی می توانم از کاشی شیشه ای نانو استفاده کنم؟

از جمله موارد خرید کاشی شیشه ای نانویی می‌توان به دیوار سرویس‌ بهداشتی، به عنوان کاشی شیشه ای آشپزخانه و بین کابینتی، لابی و سالن پذیرایی در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی، پشت تلویزیون، کاشی شیشه ای استخر و دکور ستون ها، دیوار آکسان، داخل آسانسور، دکور سالن کنفرانس و فروشگاه‌های تجاری اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا، گزارش از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments