پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

تصور کنید که بودجه نامحدودی برای تغییر دکور منزلتان دارید، اولین کاری که انجام می­دهید، چیست؟ خرید مبلمان گران قیمت؟ فرش­های نفیس؟ لوسترهای بزرگ طلایی؟ اگر جواب شما «آری» است، حدس می­زنم در آخر کار منزلتان با یک عتیقه فروشی بیشتر شبیه باشد تا با یک خانه شیک و مجلل!

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان | خوشبختانه یا متاسفانه! هیچ کدام از ما بودجه نامحدودی برای تغییر و زیبایی دکوراسیون منزلمان نداریم. پس چاره ­ای نیست. باید از تنوع و خلاقیت خودمان استفاده کنیم! بگذارید یک راز را با شما در میان بگذارم: تغییر دکوراسیون دیوارها واقعا ارزان است! برخلاف عوض کردن دیگر وسایل، تغییر دکوراسیون دیوار خانه­تان از همه ارزان­تر و سریع­تر صورت می­گیرد. اگر بودجه محدودی برای دکوراسیون منزلتان دارید، تغییر رنگ و فرم دیوارها به شدت با بودجه شما جور می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای تغییر دکوراسیون دیوارهای خانه تان آشنا کنیم، با سرام پخش همراه باشید:

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

کارهایی که قبل از تغییر دکوراسیون منزل باید انجام دهید

برنامه ریزی برای تغییر دکوراسیون بسیار مهم است، شما باید طرح دقیق از بودجه ­تان، هزینه ­ها و زمان داشته باشید. هر روزی که تغییر دکوراسیون خانه تان طول می­کشد، هزینه هم افزایش می­یابد. اینکه بعد از مدت­ها جستجو در بازار و فروشگاه سرام پخش، کاشی دیواری دلخواه تان را خریداری کنید و پس از آن، تازه متوجه شوید که بودجه نصب آن را ندارید، واقعا دلخراشی است.

چیزهایی که باید در مورد دیوار شگفت انگیز آکسان بدانید…  

دیوار آکسان چیست؟

دیوار شگفت انگیز آکسان، دیواری ست که رنگ، فرم و طرح آن با سایر دیوارهای اتاق متفاوت است. برای ایجاد جلوه بصری بیشتر، دیوار آکسان را می­توان با کاشی سرامیک، کاشی تزئینی، تابلوهای هنری، کاغذ دیواری و … پوشش داد.

توجه و تمرکزتان در تغییر دکوراسیون دیوار منزلتان باید روی دیوار آکسان باشد. برخلاف دیوارهای دیگر اتاق شما می­توانید تضاد بصری زیادی روی دیوار آکسان اجرا کنید. اگر از کاشی دیواری ساده روی بقیه دیوارهای اتاق نصب کردید، می­توانید از کاشی دیواری تزئینی یا کاشی طرح کاغذ دیواری برای دیوار آکسان استفاده کنید.

دیوار آکسان را پُررنگ کنید

دیوار آکسان نقطه کانونی اتاق یا سالن شما محسوب می­شود. اگر قصد دارید تا جلوه دیوار آکسان را نمایان کنید، تمام وسایل و عناصر اتاق را با دیوار آکسان هماهنگ کنید. هر سبک و طرح دکوراسیونی را می­توان با دیوار آکسان نشان داد. خلق دیوار آکسان در همه­ ی اتاق های خانه و حتی آشپزخانه و بالکن قابل اجراست. با رعایت چند نکته کلی فضای منزلتان را کلا تغییر دهید:

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

از رنگ ­های جیغ نترسید!

دیوار آکسان برای این ایجاد شده تا پذیرای هر رنگ، طرح و سبکی باشد. پس از رنگ­ های جیغ نترسید!

کاربرد رنگ گرم در دیوار آکسان

رنگ های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) توجه را به خود جلب می­کنند. وقتی در دیوار آکسان از کاغذ دیواری، کاشی با رنگ­ های گرم استفاده می­کنید، فضا کوچکتر به نظر خواهد رسید. رنگ ­های جیغ هم چنین اثری مشابه روی فضا خواهند گذاشت.

اگر می­خواهید از رنگ گرم یا جیغ استفاده کنید، دیوارهای انتهایی هر سالن یا اتاق را به عنوان دیوار آکسان برگزینید تا تعادل در فضا برقرار شود.

همچنین اتاق هایی که در قسمت شمالی یا شرقی قرار دارند و خنک­تر به نظر می­رسد، محل خوبی برای استفاده از رنگ گرم هستند. کاربرد رنگ­ گرم در اتاق شمالی یا شرقی به خوبی احساس سردی و سکون را خنثی فضا را خواهند کرد.

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

کاربرد رنگ سرد در دیوار آکسان

دیوار آکسان به رنگ آبی، بنفش، سبز پسته­ای باعث می­شود تا به بقیه عناصر داخلی اتاق هم توجه کنیم و در نتیجه فضا وسیع­تر به نظر خواهد رسید. بنابراین کاربرد رنگ سرد در دیوار آکسان در فضاهای کوچک (حتی برای راهروهای باریک) منطقی است. فراموش نکنید که دیوار آکسان می­تواند سقف باشد که اگر آن با رنگی سرد نقاشی کنید، سقف بلندتر به نظر خواهد رسید.

اتاق هایی که در قسمت جنوبی یا غربی خانه قرار دارند، محل خوبی برای استفاده از رنگ­ های سرد هستند. رنگ سرد به خوبی تاثیر نور وارد شده به اتاق را کاهش داده و آن را متعادل می­کند.

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

نقش برجسته روی دیوار آکسان

رنگ در دیوار آکسان اهمیت زیادی دارد اما کافی نیست. اگر رنگ­های متضاد در دیوار آکسان بکار نمی­برید، از نقش و طرح­ های بیشتری استفاده کنید. کاشی سرامیک طرح کاغذ دیواری یا کاشی هفت رنگ، تابلوهای نقاشی، مجسمه و … وسایل خوبی برای ایجاد نقش برجسته روی دیوار آکسان هستند.

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

دیوار آکسان را پنهان کنید

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان | همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، مبلمان و دیوار وسایل اتاق را باید مطابق دیوار آکسان بچنید. در اتاق خواب، تخت را به دیوار آکسان تکیه بدهید یا مبلمان را اطراف دیوار آکسان بچنید. البته شلوغی بیش از حد در اطراف دیوار آکسان تعادل بصری و کارآیی فضا را به حداقل می­رساند. پس در اینکار افراط نکنید.

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان

امیدواریم پیشنهادهای سرام پخش را در تغییر دکوراسیون منزلتان بکار ببرید. دو مرحله اصلی تغییر دکوراسیون منزل برنامه ریزی و انتخاب یا تغییر هوشمندانه وسایل هستند. در مطالب بعدی پر رنگ شو، از تاثیرگذاری بیشتر دکوراسیون فضا خواهیم گفت. با سرام پخش همراه باشید و فراموش نکنید برای انتخاب و خرید اینترنتی کاشی، سرامیک و پرسلان می­توانید از کارشناسان سرام پخش مشاوره بگیرید.

نکات شگفت انگیز دکوراسیون؛ دیوار آکسان


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments