پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

فهرست مطالب

دسترسی و استفاده آسان از توالت در کنار عواملی چون وجود لوازم ضروری و پاکیزگی محیط از جمله نکات مورد انتظار ما در مورد این بخش از ساختمان است. توالت‌ها بسته به سلایق و شرایط و حتی قدمت ساختمان در انواع مختلف اجرا می‌شوند.

یکی از انواع متداول توالت، توالت فرنگی است. در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد هرآنچه قبل از خرید توالت فرنگی باید بدانید به شما بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

نکات مهم برای خرید توالت فرنگی

  • ابعاد توالت فرنگی

بی‌شک اولین و مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید توالت فرنگی موردنظر تناسب ابعاد آن با محدوده متراژ سرویس بهداشتی شما است. آگاهی از سه عامل “ابعاد طول و عرض، ارتفاع و آکس” پیش از خرید توالت فرنگی امری کاملاً ضروری است.

ابعاد طول و عرض

بهره‌گیری از عرض ۵۰ سانتی‌متر و طول در ابعادی بین ۵۵ تا ۷۵ سانتی‌متری، استاندارد ابعاد توالت فرنگی است. 

فرم هندسی ساخت کاسه این توالت در سه نوع بیضی، گرد و مستطیلی شکل عرضه می‌شود که به طور معمول استفاده از شمایل بیضی‌شکل کاسه متداول‌تر می‌باشد.

ارتفاع

محدوده تقریبی طراحی ارتفاع توالت فرنگی بین ۳۵ تا ۶۰ سانتی‌متر بوده که انتخاب این عامل به نیاز مصرف‌کننده بستگی خواهد داشت.

آکس

شاید مهم‌ترین عامل در ابعاد توالت فرنگی، محاسبه دقیق آکس است. به فاصله مرکز لوله سیفون خروجی توالت فرنگی با لبه پشتی آن آکس گفته می‌شود.

تناسب اندازه آکس توالت فرنگی با فاصله لوله فاضلاب تا دیوار نکته‌ای کاملاً ضروری است چراکه عدم این تناسب فرایند نصب توالت فرنگی را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. ابعاد آکس معمول توالت‌های فرنگی در محدوده ابعاد ۱۸ تا ۳۰ سانتی‌متر عرضه می‌شود.

ابعاد استاندارد توالت فرنگی

  • نصب توالت فرنگی 

عامل دیگر در تعیین انواع توالت‌های فرنگی تفاوت در شیوه نصب این محصول است. این امر موجب تقسیم‌بندی انواع توالت فرنگی به سه مدل “یک‌تکه، دو‌تکه و توالت دیواری (وال هنگ)” شده است.

نصب توالت فرنگی یک‌تکه

به علت اتصال مخزن و کاسه توالت به یکدیگر، این نوع به توالت فرنگی یک‌تکه نام‌گذاری شده است. این مدل به علت یک دست بودن بدنه و نبود درز، هم از بعد بهداشتی و فرایند نظافت و هم از لحاظ زیبایی ظاهری دارای برتری نسبت به سایر انواع توالت‌های فرنگی هستند. همین عوامل موجب شده این توالت فرنگی دارای قیمت بالاتری نیز باشد.

نصب توالت فرنگی دو‌تکه

برخلاف مدل پیشین، مخزن و کاسه در نوع دو تکه از یکدیگر منفک بوده و نصب این دو قسمت نیز به صورت مجزا انجام می‌شود.

 این نوع از توالت فرنگی در مدل‌های متنوع عرضه شده و دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل یک‌تکه است. اما حفظ نظافت در توالت فرنگی به دلیل وجود درز بین مخزن و کاسه، فرایندی زمان‌بر خواهد بود.

نصب توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری

وال هنگ یکی از به‌روزترین مدل‌های توالت فرنگی است. نصب این نوع توالت فرنگی بر روی دیوار و بدون پایه انجام می‌گیرد. 

به علت تعبیه مخزن در داخل فضای دیوار، خرید وال هنگ یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده بهینه از فضا و به‌خصوص جهت به‌کارگیری در سرویس‌های بهداشتی با متراژ محدود می‌باشد.

امکان شستشوی آسان، ایجاد حداقل سر‌و‌صدا به سبب تعبیه مخزن در داخل دیوار، قابلیت تنظیم ارتفاع و مصرف کمتر آب، دیگر ویژگی‌های مثبت توالت فرنگی وال هنگ به‌شمار می‌آیند.

خرید آسان و اقساطی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

وال هنگ چیست؟
  • مکانیزم تخلیه توالت فرنگی

شاید بتوان گفت مهم ترین عامل فنی در انتخاب یک توالت فرنگی توجه به سیستم تخلیه آن است. در این بخش از مقاله به معرفی مختصر انواع مکانیزم تخلیه می پردازیم برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله سیستم تخلیه توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

سیستم تخلیه ریزشی یا آبشاری

متداول‌ترین شیوه تخلیه است که در آن آب مخزن با فشار لازم از طریق حفره‌های تعبیه شده به لبه بالایی کاسه جاری شده و فرایند تخلیه انجام می‌گیرد. در توالت‌های فرنگی دو تکه به طور معمول، این نوع سیستم تخلیه طراحی شده است.

سیستم تخلیه واتر جت

این مکانیزم که با نام سیستم تک شوتینگ نیز شناخته می‌شود، علاوه بر بهره‌گیری از منافذ بالای کاسه جهت اجرای سیستم تخلیه ریزشی، دارای یک شوتینگ بوده که با انتقال آب از کانال به این شوتینگ، حداکثر فشار در هنگام عملیات تخلیه اعمال شده که علاوه بر مصرف آب کمتر و در زمانی کوتاه تر، تخلیه با قدرت بیشتری انجام شود.

سیستم تخلیه گردابی

همانطور که از نام‌گذاری این مکانیزم مشخص است، در این سیستم تخلیه آب از مخزن وارد فضای کاسه شده و با چرخش به صورت گردابی اقدام به انجام فرایند تخلیه می‌کند.

از مزیت این نوع سیستم تخلیه می‌توان به ایجاد سر‌و‌صدای کم‌تر نسبت به سایر مکانیزم‌های تخلیه و از معایب آن نیز به مصرف آب بالا و تخلیه در زمانی طولانی‌تر اشاره کرد.

سیستم تخلیه توربوجت

به روز‌ترین مکانیزم تخلیه که شامل سه شوتینگ می‌باشد. با قرارگیری دو شوتینگ در قسمت بالایی کاسه عملیات شستشو و اعمال آب صورت گرفته و یک شوتینگ تعبیه شده در کف فرایند تخلیه را انجام می‌دهد.

 مزایای تخلیه توربوجت مصرف آب کم، ایجاد کم ترین سر و صدای ممکن در حین انجام فرایند و تخلیه در کوتاهترین زمان محسوب می‌شود.

بهترین سیستم تخلیه دستشویی فرنگی

  • ویژگی ظاهری توالت فرنگی

همانطور که در بخش مربوط به ابعاد توالت فرنگی اشاره شد، ساخت انواع توالت فرنگی از لحاظ شکل هندسی کاسه در سه طرح بیضی، گرد و مستطیلی انجام می‌شود.

از نظر میزان مساحت و جاگیری، نوع کاسه گرد از باقی انواع توالت‌های فرنگی فضای محدود‌تری را اشغال می‌کند. با این حال به علت قرارگیری راحت‌تر فرم پاها بر روی توالت فرنگی با کاسه بیضی، استفاده از این نوع متداول‌تر است.

موضوع دیگر در بررسی ظاهری توالت فرنگی در نظرگیری جنس لعاب آن است. در هنگام انتخاب توالت فرنگی می‌بایست توجه شود لعاب به کار رفته دارای سطحی صیقلی و صاف و فاقد هرگونه فرورفتگی باشد.

————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله انواع توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————–

خرید آسان و اقساطی انواع روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

مدل روشویی لوکس
  • شستشو توالت فرنگی

نیاز به شستشوی محل دفع بدن به عنوان بخشی حساس و تعیین‌کننده در حفظ بهداشت و سلامت فردی و حتی اجتماعی ضرورت دارد. شستشوی محل دفع بدن پس از استفاده از توالت فرنگی خود به دو صورت انجام می‌گیرد.

در انواع ساده، فرایند نظافت توسط خود فرد و به‌وسیله شلنگ آب انجام می‌پذیرد. اما با تعبیه قطعه‌ای به نام “بیده” بر روی برخی از انواع توالت‌های فرنگی می‌توان این فرایند را تسهیل کرد. “بیده” قطعه‌ای تعبیه شده بر روی توالت فرنگی است که به‌وسیله پاشیدن آب اقدام به شستشوی محل مورد نظر می‌کند.

این قطعه در انواع دیجیتال و مکانیکی تولید و بر روی توالت فرنگی تعبیه می‌شود و خبر خوش این است که به صورت مجزا امکان نصب بر روی توالت‌های فرنگی ساده را نیز خواهد داشت.

دکمه فلاش تانک توالت فرنگی

این دکمه به طور معمول در قسمت بالایی و یا کناری مخزن آب توالت فرنگی تعبیه می‌شود. در انواع توالت فرنگی وال هنگ دکمه فلاش تانک بر روی دیوار قرار دارد.

مدل توالت فرنگی جدید

تنهای نکته حائز اهمیت در دکمه یا فلاش، انتخاب فلاش‌های دو‌زمانه است. این نوع از فلاش‌ها امکان فرایند تخلیه در دو میزان آب را مهیا می‌کند، تا در زمانی که به آب کمتری برای تخلیه نیاز است بتوان مقدار آب خروجی از مخزن را مدیریت کرده و در نتیجه از هدر‌رفت آب مصرفی جلوگیری کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد به تمامی نکات مربوط به انواع توالت فرنگی اشاره شود. حال با مطالعه دقیق این مقاله و به کمک مقایسه انواع مدل‌ها در فروشگاه اینترنتی سرام پخش قادر خواهید بود به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به انتخاب و خرید توالت فرنگی مدنظر خود کنید.

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments