پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای استفاده بهینه از فضای خانه

بهینه سازی فضای خونه

راهکارهای استفاده بهینه از فضای خانه

فهرست مطالب

راهکار های استفاده بهینه از فضای خانه، حتما حالا که زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانید، سرگرم خانه تکانی و حتی تغییر دکوراسیون خانه هستید. زمانی که با دقت به فضای خانه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که شاید به درستی از فضای خالی استفاده نکرده‌ایم و با با شلوغ کردن وسایل و چیدمان، فضای زیادی را اشغال کرده‌ایم.

 چیدمان بهینه، خالی کردن فضا و یا تغییر دکوراسیون علاوه بر زیباتر نشان دادن خانه به بهبود وضعیت روحی در چنین شرایطی هم بسیار کمک می‌کند.

در خانه‌های کوچک از آینه استفاده کنید!

در خانه‌هایی که متراژ پایینی دارند، آینه‌ها می‌توانند نور را بهتر منعکس کنند و در بزرگ جلوه کردن منزل شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

 برای مثال استفاده از آینه در دیوار پذیرایی می‌تواند پیشنهاد مناسبی به نظر برسد. همچنین اگر به آینه‌های بزرگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید از آن‌ها در راهروها استفاده کنید

تاثیر سرامیک‌های کف

برای آن که محیط خود را بزرگتر نشان دهید، می‌توانید از سرامیک کف با ابعاد بزرگ_مانند مدل‌های سرامیک کف موجود در فروشگاه سرام پخش استفاده کنید. 

همچنین سعی کنید تا جای امکان از سرامیک کف براق استفاده کنید تا علاوه‌بر دلبازتر کردن فضا، با انعکاس بیشتر نور، محیط را بزرگتر نشان دهند.

مشاهده و خرید آنلاین انواع سرامیک کف

متنوع ترین طرح ، بهترین قیمت

روشویی مناسب

روشویی‌های کوچک معمولا ابعادی معادل ۴۰ در ۵۰ سانتی متر دارند و انواع مدل‌های جدید روشویی شامل روشویی‌های کاسه‌ای، استوانه‎ ای، کابینت دار کوچک، می‌توانند گزینه مناسبی برای خانه شما باشند.

دور ریختنی‌ها را دور بریز!

برای بیشتر کردن فضای خالی خانه، اولین کار دور ریختن وسایل اضافه است. در خانه همه ما وسایلی هست که مدت‌ها است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، آن‌ها را دور بریز! اگر تا حالا بلااستفاده مانده‌اند از این به بعد عم بلااستفاده خواهند ماند! دو کیسه زباله بزرگ بردارید یکی را برای وسایل دور ریختنی و دیگری را به وسایل بلااستفاده‌ای که می‌توان آن‌ها را به دیگران بخشید، اختصاص دهید. 

حالا اتاق به اتاق پیش بروید و کیسه‌ها را پر کنید. پس از اتمام این کار فضای بیشتری در خانه خواهید داشت و از لحاظ ذهنی هم احساس سبکی خواهید کرد.

بهینه سازی فضای خونه

اجسام را از سقف یا دیوار آویزان کنید!

برای اینکه در اتاق نشیمن فضای خالی کافی داشته باشید، مکان‌هایی را روی دیوار برای آویزان کردن اجسام در نظر بگیرید و یا قفسه نصب کنید. 

اگر کتابخانه دارید، آن را با قفسه دیواری جایگزین کنید. شلف‌های دیواری هم فضای هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توان در کنار کتاب، اجسام دیگری مانند وسایل دکوری روی آن قرار داد.

بهینه سازی فضای خونه

میز تلویزیون را کنار بگذارید!

معمولا تلویزیون بیشترین فضا را در اتاق نشیمن به خود اختصاص می‌دهد و به خصوص که تلویزیون‌ها روزبه‌روز بزرگتر می‌شوند و به دنبال آن میز تلویزیون‌ها نیز بزرگتر می‌شوند.

 میز تلویزیون‌ها را کنار بگذارید، آن‌ها آنقدرها هم ضروری نیستند . با استفاده از پایه‌های دیواری می‌توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و فضایی را که میز تلویزیون اشغال کرده بوده را خالی کنید.

بهینه سازی فضای خونه

از مبل‌های راحتی استفاده کنید!

استفاده از مبل‌های راحتی به جای مبل‌های سنتی فضای کمتری را اشغال می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که روی آن استراحت کنید! فرض کنید دوستی برای یک شب مهمان شماست، او می‌تواند برای خوابیدن از راحتی سه نفره‌تان استفاده کند. اگر در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنید به هیچ وجه از مبل‌های کلاسیک و بزرگ استفاده نکنید.

از فضای پرت اتاق خواب برای طراحی نشیمن استفاده کنید

اگر در اتاق خواب‌تان به خاطر وجود ستون یا رد شدن لوله بخاری فضای پرت وجود دارد، به جای تهیه صندلی یا مبل، نشیمنی مناسب و مخصوص آن فضا طراحی کنید.

 شما می‌توانید وسایلی که کمتر به آن‌ها نیاز دارید را در زیر تخت خود جای دهید و فضای بیشتر را برای خود بدست آورده‌اید و به این صورت جایگاه نشیمنی در اتاق برای خود به وجود می‌آورید که اتاق شما را زیباتر می‌کند و نیازی به استفاده از صندلی و مبل جداگانه نیست.

بهینه سازی فضای خونه

از رنگ‌ها در تغییر دکوراسیون استفاده کنید

تاثیر رنگ در رفتار و روحیه افراد داخل خانه تاثیر بسزایی دارد و شما برای تغییر دکوراسیون می‌توانید در انتخاب خود از پرده و کاشی و کوسن و هر چیز دیگری که مد نظر دارید، حتما رنگ مورد پسند خود را انتخاب کنید و به هم‌نشینی رنگ‌های آن‌ها نیز دقت داشته باشید.

 شما با این کار فضای خانه را برای خود و دیگرانی که مهمان شما هستند تغییر می‌دهد و شادی و زیبایی را به خانه خود اضافه خواهید کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام راهکارهای لازم برای استفاده بهینه از فضا را برایتان مطرح کنیم و امیدواریم برایتان کاربردی باشد. 

برای دیدن مصالح ساختمانی دکوراتیو به فروشگاه سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. همچنین درصورت داشتن هرگونه سوالی درباره محصولات می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی سرام پخش ارتباط بگیرید.

 

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments