پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای برون رفت از بحران صنعت کاشی

راهکارهای برون رفت ار بحران صنعت کاشی و سرامیک

راهکارهای برون رفت از بحران صنعت کاشی

راهکاری های برون رفت از بحران صنعت کاشی و سرامیک ایران

سرام پخش: در مقاله” صنعت کاشی و سرامیک ایران” تلاش کردیم تاریخچه و شرایط حال حاضر صنعت کاشی و سرامیک ایران را شرح دهیم. در دوره کنونی و با توجه به مشکلات و چالش های حال حاضر این صنعت به چند دستورالعمل و استراتژی کلی می رسیم که انجام آن، مقدمه ای بر انسجام و نظم دست اندرکاران و در نتیجه کسب موفقیت های بیشتر خواهد شد:

۱ – تولیدکنندگان کاشی و سرامیک می باید صادقانه بپذیرند که با روحیه خودمحوری و عدم اعتقاد به جمع مخصوصا تشکیلات صنفی خود یعنی انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران و عدم همکاری با آن مسابقه ای به صورت ناسالم ترتیب داده اند که برگزارکنندگان مسابقه بازندگان اصلی آن و شبکه توزیع خصوصا عاملین فروش برندگان اصلی آن هستند.

۲ – تجدید سازمان، اعمال مدیریت علمی و کلاسیک، الگو قرار دادن سازمان ها مشابه بررسی نقاط بحران و تنگناها به روش علمی و رفع آنها.

۳ – مدیریت تولید شرایط فعلی و استمرار آن در سال های آینده نیاز به تصمیم و مدیریت جمعی برای برنامه ریزی مقدار تولید دارد.

۴ – تعیین تکلیف مازاد موجود در بازار و واحدهای تولیدی

۵ – حفظ قیمت های داخلی

۶ – اقدامات جمعی برای بازاریابی در بازارهای جهانی وزارت صنایع و معادن

۷ – صدور هرگونه موافقت اصولی اعم از احداث واحد جدید یا طرح توسعه در کشور را لغو کند.

۸ – جلوگیری از ارائه تسهیلات صندوق ارزی و دیگر اعتبارات

۹ – همکاری مستمر وزارت صنایع و معادن با انجمن تولیدکنندگان سرامیک ایران زیرا انجمن با در اختیار داشتن طیف وسیعی از کارشناسان مختلف می تواند به عنوان بازوی کارشناسی سیاستگذاری صنعتی و اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد. شبکه بانکی کشور

۱۰ – بازنگری در نحوه بررسی طرح ها

۱۱ – ممانعت از پرداخت هر نوع تسهیلات ارزی و ریالی به واحدهای جدیدالاحداث و طرح های توسعه که در مرحله ایجاد تاسیسات و یا تخصیص ارز برای ورود ماشین آلات و تجهیزات می باشند. بدیهی است پیشنهادهای فوق صرفا در چارچوب منافع تولیدکنندگان کاشی و سرامیک نبوده و اصل مهم در این رابطه حفظ منابع ملی و جلوگیری از تضیع سرمایه ها می باشد زیرا انجماد سرمایه های عمومی به صورت واحدهای بلامصرف و نهایتا تملک آنها توسط بانک ها به معنای هدر دادن کامل امکانات و سرمایه های کشور است و ضد توسعه می باشند.

سرام پخش در مقاله بعدی “بازاریابی و صنعت کاشی و سرامیک” به اهمیت بازاریابی در این صنعت می پردازد.

با سرام پخش همراه باشید…

 


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments