پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مهم‌ترین نکاتی که باید درباره طراحی دکوراسیون حمام بدانید!

مهم‌ترین نکاتی که باید درباره طراحی دکوراسیون حمام بدانید!

مهم‌ترین نکاتی که باید درباره طراحی دکوراسیون حمام بدانید!

حمام خانه یکی از مکان‌هایی است که ممکن است به‌خاطر در چشم نبودن توجهی به آن نشود اما نباید تاثیر آن را در دلپذیر کردن دکوراسیون داخلی خانه و ایجاد حس و حال خوبتان را نادیده گرفت. در این مقاله هر آنچه را که باید درباره طراحی دکوراسیون حمام بدانید آورده‌ایم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون برای حمام سنتی یا کلاسیک؟

شما بسته به سلیقه خود می‌توانید طراحی دکوراسیون سنتی یا کلاسیک را انتخاب کنید. نکته‌ای که در این انتخاب وجود دارد آن است که باید سبک چیدمان خود را مطابق طراحی دکوراسیون سنتی یا مدرن انجام دهید.

حمام سنتی

در طراحی دکوراسیون حمام‌های سنتی و کلاسیک معمولا جزئیات و تزئین‌های مختلف بیشتری به کار می‌روند. از جمله ویژگیهای طراحی دکوراسیون حمام سنتی عبارتند از:

  • استفاده از گچبری‌های پر کار
  • کاشی‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف
  • کابینت‌ها و مبلمان‌های لبه‌دار
  • تنوع رنگ‌بندی (سفید، آبی، طلایی، سبز و قرمز)
  • استفاده از فلزات مختلف برای انواع شیرآلات و لامپ

حمام مدرن

این نوع حمام‌ها با یک شعار اصلی کار خود را شروع کردند و آن شیک بودن در عین سادگی بود. برای چیدمان حمام‌ مدرن می‌توانید عناصر زیر را به کار بگیرید:

برای طراحی دکوراسیون حمام از کجا شروع کنیم؟

در اکثر خانه‌های ایرانی به‌دلیل محدودیت فضا، متراژ حمام‌ها بسیار پایین است و شاید افراد فکر کنند که جای مانور زیادی برای طراحی اصولی حمام برایشان وجود ندارد.

تغییر-دکوراسیون-حمام

در ادامه به شما راهکارهایی را ارائه خواهیم گفت که با به کار بستن آن‌ها می‌توانید از همین فضای محدود به نحو احسن استفاده کنید.

کاشی و سرامیک حمام

جالب است بدانید که سرامیک‌های کف و دیوار حمام بیشترین تاثیر را در بیشتر جلوه کردن دکوراسیون داخلی حمام دارند و بخش زیادی از زیبایی حمام شما مربوط به همین قسمت است.

در هنگام خرید سرامیک کف حتما به ابعاد، رنگ، جنس و برند تولید‌کننده آن توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر مانند سرام پخش آن را تهیه کنید. برای مثال استفاده از سرامیک‌های با خطوط افقی با ایجاد خطای دید، به بزرگ‌تر دیده‌تر شدن فضا کمک زیادی خواهند کرد.

سعی کنید برای فضای داخلی حمام از رنگ‌های روشن و خنثی کمک بگیرید؛ چرا که رنگ‌های روشن علاوه‌بر ایجاد حس پاکیزگی در فضا، به نمایان شدن بهتر انواع کثیفی و لکه‌ها نیز کمک می‌کنند. البته در کف حمام می‌توانید رنگ‌های زیر را نیز به سلیقه خود به کار ببندید.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی و سرامیک حمام

بهترین کیفیت را از ما بخواهید!

رنگ‌های شیری و کرم

استفاده از این رنگ‌ها به طراحی کلاسیک فضا کمک می‌کنند و اضافه کردن جزئیات طلایی رنگ به آن‌ها نیز می‌تواند در زیباتر جلوه دادن آن کمک کند.

آبی

رنگ آبی همیشه نماد آرامش بوده و حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

زرد و لیمویی

با این رنگ می‌توانید تازگی را احساس کنید و روزی آفتابی را در حمام ببینید. این رنگ ‌هاکمک کننده شروع روزی زیبا با گرفتن یک دوش سریع هستند.

قرمز

برای انتخاب این رنگ باید جسارت خاصی به خرج دهید و استفاده از آن‌ها در محیط حمام، انرژی خاصی را به شما منتقل می‌کنند.

سبز

سبز، رنگ طبیعت است و می‌توانید با آن تکه‌ای از حس خوب طبیعت را به خانه خود بیاورید.

کاشی قرمز
مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی قرمز
کاشی-طوسی-سرویس-بهداشتی
مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی خاکستری طوسی
مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی کرم

انتخاب درست شیرآلات بهداشتی

روز به روز به تنوع موجود در شیرآلات بهداشتی اضافه می‌شود و انتخاب محصول مناسب کمی سخت شده است. پس از آن که در مرحله قبل کاشی را انتخاب کردید، حالا نوبت به انتخاب شیرآلات بهداشتی مناسب می‌رسد. برای مطالعه جامع در این زمینه می‌توانید به مقاله راهنمای خرید شیرآلات در سرام پخش سری بزنید و توصیه‌های جامع‌تر را آن جا بخوانید. همچنین می‌توانید برای خرید شیرآلات بهداشتی سری به فروشگاه سرام پخش بزنید و مدل‌های مختلف آن را مشاهده کنید.

مشاهده و خرید آنلاین انواع شیرآلات مخصوص حمام

بهترین برند ها در سرام پخش

قفسه و دکور بندی اصولی

امروزه استفاده از انواع قفسه‌ها در حمام‌ برای به کار گرفتن لوازم شخصی ضرورت دارد. این قفسه‌ها می‌توانند ابعاد مختلفی از یک باکس کوچک کنار آینه تا دکور بندی کامل و مجزا داشته باشند.

برای نصب قفسه سعی کنید از فضاهای اضافی موجود در دیوار و بدون کاربرد استفاده کنید تا این گونه از اشغال فضای داخلی هم جلوگیری شود.

در انتخاب نوع قفسه دست شما کاملا باز است و می‌توانید برای نگهداری انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ریش تراش و سشوار، نرم کننده، شامپو و لوسیون‌ها استفاده کنید.

اگر در حمام خود دیوار خالی و فضا دارید، می‌توانید از قفسه‌های چند طبقه استفاده کنید و درصورت داشتن فضای خالی زیر آینه از کابینت‌های مختلف استفاده کنید. در مجموع در مورد قفسه و دکور بندی عواملی همچون سلیقه و فضا تاثیر بسزایی در به وجود آمدن این دکوراسیون دارند.

قفسه و آویز حمام
جارختی سیتکو کد ۱۷ جارختی سیتکو کد ۱۷
قفسه حمام دلفین مدل 30j2-rg
قفسه حمام دلفین مدل ۳۰j2-rg
قفسه حمام بتیس مدل فلت 50
قفسه حمام بتیس مدل فلت ۵۰

توجه به نور پردازی حمام

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید و امکان مالی شما برای به کارگیری موارد قبلی کافی نیست، می‌توانید راهکارهای این قسمت را عملی کنید. ما در این قسمت استفاده از نورهای مصنوعی و غیر مستقیم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. نصب این نورها در بخش تاریک حمام درخشش ملایمی را به وجود خواهند آورد.

اهمیت روشویی در طراحی حمام

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که با تنوعی بی‌نهایت برای خرید انواع محصولات مواجه هستیم. این موضوع حتی برای سینک‌های روشویی نیز صدق می‌کند و حتی از جنس‌های مختلفی مانند شیشه، سرامیک و غیره تشکیل می‌شوند.

در انتخاب انواع روشویی بهتر است دقت لازم را به خرج دهید؛ چرا که به‌تنهایی می‌توانند در بهبود دکوراسیون خانه و منزل شما موثر باشند. برای مثال اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید می‌توانید از سینک‌های گرد به‌جای سینک‌های زاویه دار استفاده کنید.

 

مشاهده و خرید آنلاین انواع روشویی

تجربه رویایی خرید را با سرام پخش تجربه کنید!

به‌کارگیری آینه مناسب حمام

آینه یکی از مهم‌ترین و پر کاربردترین وسایل مورد استفاده در تمام دکوراسیون خانه و البته در حمام است و باید در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج داد. برای به کارگیری آینه مناسب بر ای حمام حتما نکات و مزایای استفاده از آینه را در نظر داشته باشید:

  • برای بخش‌هایی مثل کابین حمام کمد حوله‌ها استفاده از آینه ضرورت دارد اما نباید در استفاده از آن هم زیاده‌روی کنید؛ چون موجب سردرگمی شما می‌شوند
  • آینه‌ها تاثیر زیادی در روشنی، امنیت و نمایش بزرگ‌تر فضا دارند
  • در حفظ تمیزی آینه‌ها کوشا باشید. چرا که وجود کوچک‌ترین لکه‌ای روی آن‌ها می‌تواند روی زیبایی محیط تاثیر منفی بگذارد

کابین دوش حمام

یکی از راه‌های استفاده بهینه از فضا و زیباتر کردن محیط حمام، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای کنار دوش است که به آن کابین دوش می‌گویند.

استفاده از این کابین‌های دوش باعث جلوگیری از عدم نشت رطوبت بسیار توضیه می‌شود. همچنین در خانه‌های با متراژ کم کابین دوش می‌تواند حمام و دستشویی را از هم جدا کند. برای دیدن مدل‌های بیشتری از کابین دوش حمام به فروشگاه سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

 

کابین دوش سای تک طرح الیت 2

جمع‌بندی

در این مقاله تمام نکات لازم برای طراحی دکوراسیون حمام را برای شما مطرح کردیم و امیدواریم با پیاده‌سازی این نکات، بتوانید جلوه زیبایی به دکوراسیون حمام خود بدهید.

شما همچنین می‌توانید برای دیدن لوازم مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون حمام مانند آینه، سرامیک کف و غیره به فروشگاه سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید قبل از خرید با کارشناسان سرام پخش ارتباط بگیرید و خریدی آگاهانه‌تر داشته باشید.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments