پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روشویی کابینتی چیست؟ انواع روشویی کابینتی، مزایا و معایب هرکدام

روشویی کابینتی چیست

روشویی کابینتی چیست؟ انواع روشویی کابینتی، مزایا و معایب هرکدام

فهرست مطالب

روشویی یکی از لوازم ساختمانی بوده که در جلوه ظاهری و دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است. روشویی‌ها بخش جدانشدنی سرویس بهداشتی تمامی ساختمان‌ها هستند و تنها با کمی تفاوت ظاهری از همدیگر کاربردهای تقریبا مشابهی دارند. روشویی در قسمت سرویس بهداشتی نصب‌شده و انواع مختلفی دارد. یکی از انواع روشویی‌ها، روشویی کابینتی است.

امکان دارد چند ثانیه وقت شما را بگیریم و چکیده‌ای از مطلب را برایتان بخوانیم؟

در ابتدا، این نوع روشویی‌ها بیش‌تر برای مراکز درمانی و هتل‌ها استفاده می‌شد اما کم‌کم موردپسند عموم قرار گرفت و با طراحی زیبا به سرویس بهداشتی خانه‌های مسکونی راه یافت. هرکدام از انواع روشویی روکابینتی نیز مانند سایر لوازم ساختمانی مزایا و معایب متعددی دارند که در ادامه از مجله سرام پخش به تفصیل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

معرفی روشویی کابینتی

روشویی کابینتی چیست؟

روشویی کابینتی یکی از انواع روشویی‌ها است که علاوه‌بر کاسه روشویی، کابینت هم دارد. افراد بعد از انتخاب، نصب و راه‌اندازی می‌توانند از محفظه کابینتی زیر کاسه استفاده کنند. همچنین ازآنجایی‌که محیط سرویس بهداشتی آلوده است، بنابراین داخل کابینت بهترین مکان برای نگهداری وسایل شخصی است. روشویی کابینتی برای سرویس‌های بهداشتی مدرن گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

کابینت روشویی از جنس فلزی، چوبی، ام‌دی‌اف و پی ‌وی ‌سی می‌تواند ساخته شود. جنس پی ‌وی‌ سی از بهترین مدل‌ها برای روشویی کابینتی است؛ زیرا در مقابل رطوبت مقاومت خوبی دارد. با اینکه روشویی‌های کابینتی که در بازار وجود دارند، در ابعاد مختلفی تولید شده‌اند اما می‌توان اندازه مناسب آن‌ها را برای مکان موردنظر انتخاب کرد. کارشناسان این عرصه یک ابعاد استانداردی برای آن‌ها قائل شده‌اند که شامل عرض ۴۰ الی ۵۵ سانتی‌متری، طول ۴۰ الی ۶۰ سانتی‌متری و ارتفاع ۸۰ سانتی‌متری است.

خرید آسان و اقساطی انواع روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

از مزایای روشویی کابینتی می‌توان به وجود محفظه پوشیده برای لوازم شخصی و شوینده‌ها اشاره کرد. از آنجایی‌که سرویس بهداشتی را می‌توان جزو آلوده‌ترین مکان‌های یک ساختمان دانست، بهتر است لوازم شخصی مانند مسواک، حوله و یا لوازم‌آرایشی درجایی بسته و به‌دور از آلودگی قرار بگیرند.

این کابینت‌ها به‌صورت یک درب یا دو درب وجود دارند و ممکن است به‌گونه‌ای طراحی شوند که کشویی نیز زیر آن تعبیه‌شده باشد. روشویی‌ها همیشه در معرض نم و آب قرار دارند، بنابراین عموما جنس کابینت روشویی باید مقاوم در برابر آب باشد. وجود کابینت موجب خواهد شد تا لوله‌های فاضلاب و اتصالات دیگر مخفی بمانند و قابل‌دیدن نباشند.

از طرفی کابینت، از به ‌هم ‌ریختگی و بی‌نظمی وسایل در سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند. در روشویی روسنگی، سنگی که روی کابینت قرار می‌گیرد، متناسب با ابعاد کابینت انتخاب‌ می‌شود و این موضوع در زیبایی کار تاثیر فراوانی خواهد داشت.

معرفی انواع روشویی کابینتی و مزایا و معایب انواع روشویی کابینتی

بعد از طراحی و تولید روشویی کابینتی، مدل‌های مختلفی از آن طراحی شد. این روشویی‌ها در جنس، رنگ، سایز و کیفیت با هم متفاوت هستند، اما درنهایت این مدل روشویی کابینتی است که نوع آن را مشخص می‌کند. روشویی‌های کابینت دار انواع مختلفی دارند. انتخاب هرکدام از این انواع نیز افراد را با مزایا و معایب متعددی مواجه می‌کند. در این قسمت به معرفی این تقسیم‌بندی خواهیم پرداخت:

آشنایی با روشویی کابینتی

روشویی کابینتی تک ‌نفره و مزایا و معایب آن

این نوع روشویی مناسب مکان‌های کوچک است و کاسه‌ای کم ‌عمق و کوچک دارد. همچنین کابینت کوچکی زیر کاسه قرار دارد. این روشویی حدود ۱۶ الی ۷۲ اینچ از فضای موجود را از آن خود می‌کند و می‌توان آن‌ها را در نوع پایه‌دار یا دیواری تهیه کرد.

از روشویی کابینتی تک‌نفره در خانه‌های با خانواده کم‌جمعیت و اتاق‌های یک ‌نفره، مسافرخانه و هتل استفاده می‌شود و مسلما به دلیل حجم کم و سبک آن، نصب آسان‌تری نیز دارد. روشویی کابینتی تک‌نفره دارای مزایا و معایبی بوده است. این مزایا و معایب عبارت‌اند از:

مزایای روشویی کابینتی تک نفره
۱) این نوع از روشویی‌ها فضای جاسازی و ذخیره بیش‌تری دارند. بنابراین کشوها و کابینت آن فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل شخصی و لوازم جانبی سرویس بهداشتی است.

۲) نصب روشویی کابینتی تک نفره به علت اتصالات کمتر بسیار آسان‌تر بوده و هزینه کمی را شامل خواهد شد.

۳) امروزه سرویس بهداشتی سازه‌ها عموما از فضای کوچکی برخوردار هستند، روشویی کابینتی تک‌نفره انتخاب بسیار درستی برای سرویس بهداشتی و حمام با متراژ کم است.

معایب روشویی کابینتی تک نفره

۱) این مدل از روشویی برای مکان‌های بزرگ و استفاده چند نفر به ‌هیچ‌ وجه مناسب نیست.

روشویی کابینتی تک نفره

روشویی کابینتی دونفره و مزایا و معایب آن

روشویی کابینتی دونفره یا دوبل برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ و خانه‌هایی که افراد زیادی در آنجا زندگی می‌کنند، مناسب است. این نوع روشویی بزرگ و دوطرفه بوده و دو کاسه روشویی دارد. روشویی‌های کابینتی دوبل که در حمام یا مستر بزرگ قرار می‌گیرند، باید با دکور و کاشی حمام و دستشویی هارمونی داشته باشند تا جلوه زیبای خود را چند برابر کنند.

در طراحی این روشویی به علت وجود دو سینک در روبرو یا کنار هم، شیر روشویی مجزا برای هرکدام تعبیه می‌شود. از مزیت این نوع روشویی می‌توان به عدم معطلی افراد برای استفاده از روشویی اشاره کرد. بنابراین در زمان افراد ساکن در خانه صرفه‌جویی خواهد شد. از معایب چشمگیر روشویی کابینت دار دونفره یا دوبل می توان به لوله‌کشی زیاد آن اشاره کرد؛ زیرا ۲ عدد سینک دارد. برای آشنایی بیشتر با این نوع از روشویی‌ها برخی از مزایا و معایب آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

مزایای روشویی کابینتی دو نفره

۱) روشویی کابینتی دونفره به دلیل داشتن دو سینک یا کاسه روشویی، مناسب سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های بزرگ بوده و خانواده‌های پرجمعیت به‌راحتی از آن استفاده خواهند کرد.

۲) داشتن دو فضای مجزای ذخیره، از به‌ هم ‌ریختگی‌های وسایل جانبی و شخصی افراد ساکن جلوگیری می‌کند.

معایب روشویی کابینتی دونفره

۱) این نوع از روشویی‌ها به دلیل داشتن تجهیزات بیش‌تر؛ از هزینه بالاتری برای خرید، نصب روشویی، راه‌اندازی اتصالات و تعمیرات برخوردار هستند.

۲) روشویی کابینتی دوبل به خاطر وجود دو کاسه روشویی فضای کم‌تری در اطراف داشته و افراد هنگام استفاده نمی‌توانند وسایل زیادی روی آن قرار دهند.

روشویی کابینتی دو نفره

روشویی کابینتی دیواری و مزایا و معایب آن

یکی دیگر از انواع روشویی‌ها، روشویی کابینتی دیواری است. همان‌طور که از نام این روشویی مشخص است، به دیوار متصل می‌شود. همچنین در ابعاد کوچک و بزرگ در بازار وجود دارد. نظافت این نوع روشویی آسان است. همچنین عدم وجود پایه موجب خواهد شد تا نقاط غیرقابل‌دسترس وجود نداشته باشد و به‌راحتی بتوان زیر سطح کابینت را تمیز کرد.

امروزه روشویی کابینتی دیواری با تنوع و طرح‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شود و قابل پسند عموم است. این نوع روشویی بیش‌تر در دکور سرویس بهداشتی مدرن دیده می‌شود. نکته حائز اهمیت در روشویی کابینتی دیواری، نصب آن است. نصاب باید آن را محکم و درست روی دیوار نصب کند تا از شل شدن و افتادن ناگهانی آن جلوگیری شود.

به‌طورکلی بهتر است برای این روشویی، سینک کم ‌وزن و کابینت باکیفیت انتخاب شود. البته نصب این روشویی‌ها مانند تمامی لوازم ساختمانی از مزایا و معایبی برخوردار است.

—————————————-

برای خرید عمده روشویی به صورت اقساطی از وب سایت سرام پخش اقدام کنید.

—————————————-

روشویی کابینتی دیواری

مزایای روشویی کابینتی دیواری

۱) این نوع از روشویی‌ها روی زمین نصب نمی‌شوند، به همین دلیل از ورود رطوبت زمین به داخل کابینت جلوگیری خواهد شد.

۲) روشویی کابینتی دیواری فضای کم‌تری را اشغال کرده و حس فضای بیش‌تری را انتقال می‌دهد.

۳) این روشویی‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

معایب روشویی کابینتی دیواری

۱) روشویی کابینتی دیواری روی دیوار و با فاصله از زمین نصب خواهد شد، بنابراین باید مکان مناسبی را انتخاب کرد و این انتخاب ممکن است برای صاحب‌خانه و نصاب مشکل باشد.

۲) روی این مدل از روشویی‌ها به دلیل نصب به دیوار و نداشتن پایه، نباید وسایل سنگین قرار بگیرد.

۳) موقع نصب باید اتصالات و لوله‌کشی نیز مدنظر باشد. درصورتی‌که لوله تخلیه از زمین به روشویی وصل شود، در دید قرار گرفته و زیبایی کار را از بین خواهد برد.

خرید آسان و اقساطی روشویی رو کابینتی از بازار آنلاین سرام پخش

———————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید روشویی کابینتی را مطالعه بفرمایید.

———————————–

روشویی کابینتی پایه‌دار و مزایا و معایب آن

روشویی کابینتی پایه‌دار به‌وسیله پایه‌ها روی سطح زمین قرار می‌گیرد. مزیتی که شامل این روشویی می‌شود؛ عدم نگرانی از افتادن آن به دلیل وجود چهار پایه آن است. ارتفاع پایه متفاوت است و می‌توان بنا بر شرایط محیطی ارتفاع پایه‌ها را تنظیم کرد. روشویی کابینتی که با پایه روی زمین قرار می‌گیرد، نسبت به نوع دیوار و بدون پایه آن بزرگ‌تر و جادارتر است.

روشویی کابینتی پایه‌دار نیز در ابعاد مختلف وجود دارد، بنابراین می‌توان برای سرویس بهداشتی با متراژ مختلف از آن استفاده کرد. البته اکثر اوقات این نوع روشویی با طرح‌های متنوعی در سرویس بهداشتی با فضای بزرگ دیده می‌شود. عموما این نوع روشویی‌ها ظاهری ساده و درعین‌حال شیک دارند و به‌همین‌علت با دکورهای مختلف می‌توانند هماهنگ شوند و زیبایی خاصی را ایجاد کنند. از مزایا و معایب انتخاب و نصب این نوع روشویی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای روشویی کابینتی پایه دار

۱) این نوع از روشویی‌ها در سایزهای مختلف در بازار موجود است، بنابراین به‌راحتی و با احتساب متراژ سرویس بهداشتی، می‌توان مدل مناسب روشویی کابینتی پایه‌دار را انتخاب نمود.

۲) به دلیل ساختار روشویی کابینتی پایه‌دار تمامی اتصالات به نحوی نصب و راه‌اندازی می‌شوند که قابل مشاهده نیستند.

معایب روشویی کابینتی پایه دار

۱) پایه‌های روشویی کابینتی پایه‌دار قابل تنظیم نبوده و افراد با سنین مختلف نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

۲) به دلیل وجود پایه و ایجاد نقاط غیرقابل ‌دسترس، نظافت این مدل از روشویی‌ها سخت‌تر است.

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی کابینتی در چه سبک‌هایی تولید می‌شود؟

● کابینت روشویی ساده: این مدل بدون طرح و الگو تنها دارای سطحی صاف است. از ساده‌ترین کابینت‌های روشویی بازار است که با هدف ایجاد فضای پوششی و نگهداری در حمام و سرویس بهداشتی تولید می‌شود.

● کابینت روشویی کلاسیک: جنس این مدل عمدتاً از چوب و MDF است. این سبک پیچیدگی بیشتری دارد و با ابزارهایی مانند دستگاه پرس وکیوم و سی‌ان‌سی که بر روی چوب استفاده شده، الگویی تزئینی و فانتزی ایجاد می‌کند.

● کابینت روشویی فول ست آینه: این مدل از پرطرف‌دارترین مدل‌ها در بازار است و تمامی تجهیزات ممکن را دارد. این کابینت به‌عنوان فضای پوششی و ذخیره‌سازی و نیز به‌عنوان یک ابزار آرایشی نیز مورداستفاده قرار گیرد و دارای قسمت‌های متنوع با وظایف خاص است. برای آشنایی با آینه و کابینت روشویی کلیک کنید.

● کابینت روشویی مدرن: جنس این مدل از pvc است که سطحی بسیار صاف و براق دارد. این مدل در عین سادگی به صورتی طراحی شده است که امکان ایجاد الگوهای مدرن را فراهم می‌کند. معمولاً در کابینت pvc آینه به‌عنوان بخش مهمی از کار استفاده می‌شود. همچنین دارای بخش شیشه‌ای برای نشان‌دادن محتوای داخل کابینت نیز هست.

خرید آسان و اقساطی روشویی رو سنگی از بازار آنلاین سرام پخش

همان‌طور که ذکر شد یکی از مزایای روشویی کابینتی تولید آن در ابعاد و اندازه‌های گوناگون باتوجه به خواست مصرف‌کنندگان است. اگر انتخاب شما روشویی کابینتی از نوع دیواری باشد هیچ گونه محدودیتی در انتخاب ارتفاع آن ندارید.

اما اگر قصد خرید روشویی کابینتی پایه‌دار را دارید باید ارتفاع آن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا با قرارگیری آن روی سطح زمین تا ارتفاع مناسب بالا بیاید و برای استفاده از شیر روشویی مشکلی وجود نداشته باشد. اگر شیرآلات شما از نوع توکار است ارتفاع روشویی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا فاصله شیر آب تا کاسه روشویی زیاد نباشد. همچنین برای انتخاب عرض کابینت روشویی نیز دقت کنید تا پس از نصب این وسیله

۱) فضای کافی برای ایستادن روبه‌روی روشویی وجود داشته باشد.

۲) هنگام باز و بسته کردن درب سرویس بهداشتی با روشویی برخوردی نداشته باشد. طول روشویی‌های کابینتی نیز باید به‌اندازه‌ای باشد تا لوله‌های سردوگرم را کاملاً در فضای پشت خود مخفی کند.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله ابعاد روشویی کابینتی را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی
امروزه در بسیاری از سرویس بهداشتی‌های ساختمان‌های مختلف، روشویی کابینتی را می‌بینید. عموما از دلایل انتخاب این نوع روشویی می‎توان به مواردی مانند اشغال فضایی کوچک، زیبایی بصری و کاربرد مفید آن اشاره کرد.

البته این روشویی‌ها معایبی نیز دارند. روشویی کابینتی مناسب مکان‌های متفاوت با اندازه مختلف طراحی و ساخته ‌شده است. اشخاص می‌توانند برای سرویس بهداشتی کوچک، از روشویی‌های کابینت دار کوچک استفاده کنند. همچنین انواع روشویی، توالت فرنگی، فلاش تانک، شیرآلات تولت را از طریق سایت سرام پخش به‌صورتی اقساطی قابل سفارش است.

خرید آسان و اقساطی فول ست از بازار آنلاین سرام پخش

سوالات متداول…

پی ‌وی ‌سی در مقابل آب و رطوبت مقاوم است. سرویس بهداشتی نیز مداوم در معرض رطوبت است؛ بنابراین بهترین جنس روشویی کابینتی می‌تواند PVC باشد.

باید به مواردی مانند زیبایی، دکور سرویس بهداشتی، محیط و فضای قرارگیری، رعایت نکات بهداشتی، سلیقه شخصی و بودجه مالی دقت کنید تا انتخابی صحیح داشته باشید.

نصاب هنگام نصب روشویی کابینتی باید ابزاری مانند سانتی‌متر، مداد، پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو، پیچ و رول پلاک، دریل و مته دیوار و تراز داشته باشد.

برای سرویس بهداشتی متراژ کوچک، بهترین گزینه روشویی کابینتی دیواری است. این روشویی بسیار جمع ‌و جور بوده و از کابینت تک ‌نفره زیر آن می‌توان برای قراردادن انواع شوینده یا وسایل شخصی استفاده کرد.

در ابتدای کار بهتر است ابعاد روشویی کابینتی و محل نصب آن اندازه‌گیری شود. این ابعاد شامل عمق، عرض و طول روشویی کابینت دار است.

بله؛ شما می‌توانید از طریق مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۷

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments