پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش محاسبه متال موزائیک مورد نیاز

روش محاسبه متال موزائیک مورد نیاز

روش محاسبه متال موزائیک مورد نیاز

امروز شما تصمیمی جدی برای تغییر فضای آشپزخانه خود گرفتید؛ تصمیمی مهم، کارآمد و آسان!

برای انجام این کار شما باید تخمینی مناسب از مقدار متال موزائیک  مورد نظر به دست آورید.

آسان است! مساحت قسمتی که می خواهید با متال موزائیک پوشش دهید را به مساحت متال موزائیک مورد نظر تقسیم کنید تا تعداد آن را به دست آورید.

اگر حاصل تقسیم، اعشار داشت، عدد را به سمت بالا گرد کنید.

برای فهم بهتر به مثال زیر توجه کنید:

 اگر فضای بین کابینت آشپزخانه شما به صورت شکل زیر باشد، مساحت آن ۷۰*۲۱۰  سانتی متر مربع، معادل۱۴۷۰۰ سانتی متر مربع خواهد شد.

در صورتی که بخواهیم این فضا را با کاشی بین کابینت آشپزخانه پوشش دهیم، انتهای کار در این نقشه باید محل قسمت های هاشور خورده از موزاییک ها بریده شود. به صورت شماتیک می توان کاشی ها را روی کار قرار داد تا مشخص شود کدام قسمت ها برش می خورد. توجه کنید اگر در این مساحت عوارضی مانند کلید و پریز، برجستگی یا فرورفتگی دیگری باشد، از مساحت کسر نکنید. این قسمت ها در مراحل نصب با برش از کاشی شما خارج می شود.

در واقع می توان فهمید که چند موزاییک مورد نیاز است. به صورت تقریبی فضای کار شما مشخص خواهد شد.

حال اگر بخواهیم دقیقا این تعداد را محاسبه کنیم، در فضای بالا باید مساحت بین کابینت آشپزخانه ۱۴۷۰۰ سانتیمتر مربع را بر مساحت یک موزاییک ۹۰۰ سانتیمتر مربع تقسیم کنیم. که در این صورت تعداد موزاییک های مورد نیاز بدست می آید. در این فضای انتخابی ما تعداد موزاییک ها ۱۶.۳۳ می شود. یعنی ۱۶ عدد موزاییک کامل و تقریبا یک قطعه ۱۰*۳۰ از موزاییک کامل مورد نیاز است.

در حالت کلی اگر بخواهیم مشاهده کنیم برای یک تایل در یک متر مربع چه اتفاقی می افتد و چگونه شمرده می شود می توان با دقت به شکل زیر توجه کرد:

در تصویر فوق ۹ کاشی کامل بین کابینت آشپزخانه قرار دارد و برای پوشش قسمت های هاشور خورده آبی رنگ ۲ کاشی را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در ۶ قسمت هاشور خورده آبی رنگ قرار می دهیم. در این صورت قسمت هاشور خورده قرمز رنگ باقی می ماند. در نتیجه با ۱۱ کاشی کامل و قسمتی به اندازه ۱۰*۱۰ سانتی متر مربع از یک کاشی دیگر می توان ۱ متر مربع را پوشش داد.

پیشنهاد ما این است که همیشه برای اطمینان از پوشش کامل فضای خود، اگر حرفه ای هستید، ۵ درصد بیشتر از اندازه محاسبه شده و اگر مبتدی هستید ۱۰ درصد بیشتر از اندازه محاسبه شده، سفارش دهید.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments