پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش های شستشوی کاشی و سرامیک

روش های شستشوی کاشی و سرامیک

روش های شستشوی کاشی و سرامیک

روش های شستشوی کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یکی از پر طرفدار ترین و پر مصرف ترین مصالح مصرفی در ساختمان در بین آجر و سنگ و لمینت و… است که لاوه بر انتخاب آن تمیز کردن وشستشوی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چون این امکان وجود دارد که زیبایی طرح با توجه به ریختن یک لکه ی بسیار ساده وکوچک زیبایی خود را از دست بدهد. که این مساله برای کاشی هایی با رنگ های روشن بیشتر بوجود می آید که در این مقاله بر آن شدیم که روش شستشوو از بین رفتن لکه های مختلف ایجاد شده بر روی سطح کاشی و سرامیک را مورد بررسی قرار دهیم.

در انتخاب نوع کاشی و سرامیک نوعی از کاشی سرامیک حالت تمیز شوندگی سریع تری به نسبت بقیه کاشی و سرامیک ها دارند که در اصطلاح صنعت کاشی و سرامیک آن ها را با نام نانو پولیش و سوپر پولیش می شناسیم .  البته اگر حلال و پاک کننده هر لکه ای را به خوبی بشناسیم تمیز کنندگی هر نوع از کاشی و سرامیک به آسانی امکان پذیر است.

 در قدم اول لازم است که لکه را به خوبی بشناسید و بدانید که دراثر چه ماده ای ایجاد شده است لکه های حاصل شده ار لکه های دوغاب و سیمان را می توان به آسانی به وسیله موادی اسیدی تمیز نمود البته شرط اصلی آن است که سرامیک شما لعاب قویی داشته باشد و در برابر مواد اسیدی مقام باشد در غیر این صورت بهتر است لکه های حاصله را به وسیله ی کاردک از سطح جدا نموده و سپس با فشار دست و تمیز کننده های ضعیف تر آن ها را برطرف نمایید.

زمانی که لکه ی حاصل شده بر اثر براده های آهن و زنگ زدگی آن ایجاد شده باشد بهترین روش پاک کردن زردی حاصل از زنگ زدگی استفاده از مواد شوینده دارای اسید فسفریک یا اسیدهیدروکریک می باشد که به عبارتی به زبان ساده ماده شوینده من (man)  می باشد که کافی است محلول را بر روی سطح دارای زنگ زدگی ریخته و اندکی صبر کنیم تا در سطح کاشی یا سرامیک نفوذ کند پس ازآن سطح را شستشو و سپس آبکشی نمایید.

برای از بین بردن رنگ های حاصل از جوهر، رنگ و مرکو کروم، رنگ های غذایی و هر گونه رنگ دیگر که حلال رنگ ها بهترین گزینه می باشد که اصولا این حلال ها دارای هیپوکلریک سدیم می باشند و اکثر افراد نمونه آن را با نام عام وایتکس می شناسند.

این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که سرامیک های کف آشپزخانه به وسیله لکه های روغن، چربی، غذا و حتی بستنی کثیف شود و این کثیفی به آسانی قابل تمیز شدن نباشد در این شرایط بهترین گزینه برای حل مشکل ایجاد شده استفاده از پاک کننده های بازی است که البته میتوان از محلول های طبیعی بازی استفاده نموده که از محلول های بازی می توان بکین پودر را نام برد.

 یکی دیگر از لکه هایی که تمیز کردن آن ها به سادگی امکان پذیر نیست و این امکان وجود دارد که حتی پس از تمیز شدن نیز ته رنگ خود را برجا بگذارد لکه حاصل از موم و شمع است که تمیز کردن آن به آسانی با الکل ۹۰ درصد امکان پذیراست که البته اگرسطح لکه را برطرف کرده و ته رنگ لکه را به وسیله الکل با درصد کمتر پاک نمایید.

سرامیک های حیاط دردسرهای خاص خود را دارند که از جمله این درد سر ها روغن ماشین ریخته شده برسطح آن است و از دیگر مشکلات آن اثر واکس بر روی آن است که برای برطرف کردن این نوع لکه ها عموما بهترین راه مایع حلال آلی یا به اصطلاح عموم تنتورید می باشد.

این امکان وجود دارد که سرامیک کف به قیر آغشته شود و رنگ ها را تغییر بدهد که در این شرایط بهترین گزینه برای حل این مشکل استفاده از استون بر روی کاشی می باشد.

برای پاک کردن لکه نوشابه از مایع ظرفشویی و رختشویی می توان استفاده نمود و برای پاک کردن لکه مواد آرایشی و خون و آبمیوه می توان از آب ژاول استفاده نمود که البته مواد آرایشی را می توان به وسیله ی روش پاک کردن موم نیز از بین برد.

البته برای برطرف کردن لکه های مواد غذایی و قهوه و چای می توان از پاک کننده های معمولی و آب استفاده نمود.

 پیشنهاد می شود که به محض به وجودآمدن لکه آن را تمیز نمایید چون لکه های کهنه تمیز شدنشان به مراتب سخت تر و وقت گیرتر است البته پاک کننده های کاشی و سرامیک نیز برای سهولت کار موجود می باشند.


نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments