پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

صادرات محصولات کاشی و سرامیک به روسیه

صادرات کاشی سرامیک به روشیه

صادرات محصولات کاشی و سرامیک به روسیه

صادرات محصولات کاشی و سرامیک به روسیه | مجتبی شیرالی در جریان برگزاری نشست خبری ، با بیان برنامه های صادراتی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک، گفت: مصرف کاشی و سرامیک تولید داخل در سال جاری ۲۵۰ میلیون متر مربع بوده و درحال حاضر به جز عراق، صادرات جدی محصولات کاشی و سرامیک به دیگر وجود ندارد ولی فرصت های تازه ایی برای صادرات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: درحالی روسیه سالانه ۶۰۰ میلیون یورو کاشی و سرامیک وارد می کند که نیمی از این حجم مربوط به شرکت های ایتالیایی و اسپانیایی ، ۲۰۰ میلیون یورو متعلق به چین و ۱۰۰ میلیون یورو دیگر به ترکیه اختصاص دارد.

وی با اشاره به برگزاری المپیک در روسیه و لزوم استفاده از کاشی و سرامیک در ساخت و سازها ادامه داد: یکی از رویدادهای اخیر و مهم این صنعت که می تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد، کاهش صادرات کاشی و سرامیک دو کشور ایتالیا و اسپانیا به دلیل اختلاف ارزش روبل و یورو از یک سو و ممنوعیت محصولات ترکیه برای صادرات به روسیه است. بنابراین شرکت های فعال ایرانی می توانند ضمن به دست گرفتن سهم ۱۰۰ میلیون یورروی ترکیه ، بخشی از سهم دو کشور ایتالیا و اسپانیا را عهده دار شوند.

این عضو هیات مدیره افزود: علاوه براین بازسازی هتل های ۵ ستاره در امارات هم فرصت مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی ایجاد کرده بود و قراردادهای هم منعقد شده بود که پس از فاجعه منا و به دلیل مسائل سیاسی این قراردادها به نتیجه نرسید اما می‌توان با تولید مشترک محصولات ایتالیایی در ایران ، نسبت به تامین این نیاز امارات هم اقدام کرد.

شیرالی با اشاره به واردات ۱۰ درصدی کاشی و سرامیک و عمدتا” بی کیفیت چینی خاطر نشان کرد: در این میان کنترل کیفیت و استاندارد محصولات صادراتی در مبادی خروجی عامل اصلی افزایش صادرات تولیدات کشور است اما این کنترل باید در مورد محصولات وارداتی نیز صورت گیرد تا شاهد واردات کاشی و سرامیک بی‌کیفیت چینی نباشیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به برنامه نهاد دولتی ساچه ایتالیا برای حمایت از صادرات محصولات به ایران خبر داد و گفت: این نهاد ۳.۵ میلیارد یورو وام با سود ۳ درصد را به شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران می دهد تا بعد از دوره پسابرجام سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب شرکت غیر بورسی کاشی آپاداناسرام به عنوان پنجمین شرکت بزرگ دنیا در سال گذشته ،گفت: شرایط این شرکت به قدری نامناسب بود که عده‌ای قصد خرید یک ریالی سهام این شرکت را داشتند اما با مقاومت هیأت مدیره ، از این معامله جلوگیری شد و مشکلات سال‌های ۹۱ و ۹۲ و بدهی ۵.۴ میلیون یورو به قطعه سازها و ۵۰۰ هزار یورو به یک شرکت‌ همکار برطرف شده است.

شیرالی از انعقاد قرارداد با ایتالیایی‌ها برای تولید محصولات جدید و انتقال دانش فنی به ایران خبر داد و گفت: یک شرکت بزرگ ایتالیایی مدیریت خطوط تولید آپاداناسرام را برعهده گرفته و قرار است ظرفیت تولید ۳۰ میلیون متر مربعی این شرکت را به ۵۰ میلیون متر مربع برساند و بازارهای صادراتی منطقه را نیز در اختیار این شرکت ایرانی قرار دهد.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments