پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

قیمت ورق استیل، انواع گرید و کاربرد هرکدام

ورق استیل

قیمت ورق استیل، انواع گرید و کاربرد هرکدام

پیش از آنکه در رابطه با قیمت ورق استیل یا انواع گریدهای آن صحبت کنیم، لازم است تعریف کوتاهی از این محصول را ارائه نماییم. ورق‌های استیل هم مانند دیگر انواع ورق‌های فولادی از آهن تولید شده؛ اما با اضافه نمودن ترکیب‌هایی به مواد اولیه، خواص و کاربرد آن را تغییر داده‌اند. در ادامه قصد داریم شما را با کاربردها و ویژگی‌های این ورق آشنا کنیم، انواع گرید ورق استیل را نام ببریم و عوامل موثر بر قیمت ورق استیل را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ورق استیل یا استلنس استیل

با ترکیبی از آهن، نیکل، کربن و کروم ورق استلنس استیل یا همان ورق استیل به وجود می‌آید؛ ترکیب عناصر فوق، محصول منحصر به فردی را خلق می‌کند که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. با افزودن یا کاستن عناصر مختلف در پروسه تولید این محصول، ویژگی‌های ورق استیل، دچار تغییراتی خواهد شد.
به عنوان مثال اگر هنگام تولید ورق استیل، درصد عنصری به نام مولیبدن -Molybdenum element- را افزایش دهند در برابر خوردگی (خوردگی ناشی از اسیدها) مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. درصد عنصر کروم -Chromium element- نیز اگر کاهش یا افزایش داشته باشد، منجر به تنوع در کارایی این ورق شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق استیل

انواع گرید ورق استیل

انوع مختلفی از ورق‌های استیل در گریدهای مختلف تولید می‌شوند. در ادامه با برخی از گریدهای پرفروش، آشنا خواهیم شد:
• گرید ۳۰۴
این گرید با استاندارد ۱۸.۸ در دسته فولاد ضد زنگ قرار می‌گیرد. فرم گیری و قابلیت جوشکاری از جمله ویژگی‌های این گرید می‌باشد. اگر پروژه شما قرار است در محیطی با اسیدهای ملایم احداث شود والبته میزان فرم گیری ورق استیل برای شما اهمیت دارد، گرید ۳۰۴، انتخاب ایده‌آلی است.
• گرید ۳۰۹
به گرید ۳۰۹ ورق استیل نسوز نیز گفته می‌شود. این ورق استیل با ۲۲ تا ۲۴ درصد کروم Chromium نسبت به اکسیداسیون مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. کاربرهای گرید ۳۰۹ فولاد زنگ نزن، می‌توان به ساخت برخی از قطعات هواپیما، کوره سازی‌، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات قطعات کوره‌ها اشاره کرد.
• گرید ۳۱۶
میزان عناصر نیکل و مولیبدن در گرید ۳۱۶ بالا است و همین موضوع منجر به افزایش استحکام و مقاومت در برابر خوردگی شده است. این گرید از ورق استیل هزینه تعمیر یا نگهداری قابل توجهی ندارد و معمولا برای نگهداری مواد غذایی و فرآوری آن‌ها استفاده می‌شود.
• گرید ۴۳۰
این گرید از ورق استیل، در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاومت بسیار بالایی دارد، شکل پذیری آن بالا بوده و و برای ساخت کابینت، تجهیزات فرآوری انواع غذا، مبدل‌های حرارتی و به طور کلی هرکجا که اسید نیتریک وجود داشته باشد، از ورق استیل با گرید ۴۳۰ می‎توان استفاده کرد.

انواع دسته بندی ورق استیل

در بخش زیر با برخی از انواع دسته‌بندی ورق‌های استیل، آشنا خواهیم شد:

ورق ضد سایش

پدیده سایش انواع عناصر، توسط طبیعت از جمله مشکلاتی است که افراد در صدد رفع آن بوده‌اند. در واقع عمل سایش، مکانیکی بوده و ذرات موجود در سطح ورق را جابجا می‌کند. این نوع ورق در برابر چنین پدیده‌ای طول عمر بالایی دارد و در مناطق حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجهیزاتی که مستعد خوردگی بسیاری هستند و در تولید آن باید از استیل ضد سایش استفاده شود، شامل تجهیزات مربوط به هوا فضا، تولید دارو، ساخت ماشین آلات کشاورزی، صنعت راه سازی، برای ساخت تجهیزات معدن و حفاری و غیره می‌باشد‌.

ورق آتشخوار

همانطور که از نامش پیداست، در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و از فولاد نازک slab ساخته می‌شود. به دلیل تحمل حرارت و فشار زیاد، از استیل آتشخوار در صنعت پتروشیمی مورد استفاده می‌کنند.

ورق ضد اسید

بسیاری از ورق‌های استیل در تماس با اسید حل می‌شوند. اما ورق استیل ضد اسید، زمانی که در مجاورت با این ماده قرار می‌گیرد واکنش نشان داده و منجر به ایجاد لایه‌ای قهوه‌ای رنگ شده که مقاومت سازه را افزایش می‌دهد.

رول ورق استیل

ورق استیل مات، ورق استیل براق

مات یا براق بودن ورق‌های استیل، از نظر زیبایی ارزش خاصی نداشته و تنها میزان مقاومت در برابر محیط‌های تهاجمی را مشخص می‌کند. ورق استیل براق دارای سطح صاف و فاقد زبری است که در صنایع غذایی استفاده می‌شود.
اما ورق استیل مات، سطح نقره‌ای کدری داشته و انعکاس نور در آن‌ها دیده نمی‌شود. این نوع استیل در برابر خش و لکه مقامت ندارد و اغلب در مکان‌های غیر قابل رویت استفاده می‌شود.

ورق استیل بگیر، ورق استیل نگیر

درصد کروم موجود در ورق استیل، بگیر و نگیر بودن این ورق‌ها را تعیین می‌کند. ورق استیل نگیر که آهن ربا را به خود جذب نمی‌کند دارای کروم بسیار بالایی است اما ورق استیل بگیر، درصد کروم پایینی داشته و دارای خاصیت مغناطیسی است. قیمت ورق استیل بگیر نسبت به نوع نگیر پایین‌تر است.

قیمت ورق استیل در بازار

عوامل مختلفی می‌تواند تعیین کننده قیمت ورق استیل باشد؛ از جمله این فاکتورها می‌توان به نوع ورق استیل اشاره کرد. برای خرید انواع مختلف این ورق‌ها، می‌توانید از طریق وبسایت فروش آنلاین آهن آلات (مرکزآهن) اقدام نمایید. در این سایت نه تنها قیمت ورق استیل بروزرسانی می‌شود بلکه می‌توانید جهت مشاوره با کارشناسان در تماس باشید تا با دید بازتری تصمیم‌گیری نمایید. فراموش نکنید که جهت استعلام قیمت ورق استیل و دیگر بهتر است به مراکز و بنگاه‌های فروش آهن معتبر مراجعه نمایید.

جمع بندی

این مطلب را با تعریف ساده‌ای از ورق استیل آغاز کردیم، به انواع گریدهای پرفروش و کاربردهای آن اشاره‌ای داشتیم، سپس در رابطه با دسته بندی انواع ورق‌ها مطالبی را ارائه دادیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سرام پخش در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments