پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ادامه مانور نظامی آذربایجان و تاثیر آن بر تجارت ایران و ارمنستان

صادرات کاشی و سرامیک به آذربایجان

ادامه مانور نظامی آذربایجان و تاثیر آن بر تجارت ایران و ارمنستان

مانور نظامی آذربایجان و تاثیر آن برتجارت، به نقل از ایلنا: مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان حمل و نقل جاده‌ای در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره سنگ‌اندازی‌های آذربایجان در مسیر مبادلات تجاری ایران و ارمنستان عنوان کرد: «کشور آذربایجان طبق ادعاهای خود تشکیلات و نیروهای کنترلی متعددی را در مسیر مستقر کرده و عوارض و ورودی‌های متفاوتی را در نظر گرفته است. وجود این وضع نابسامان موجب شده است هزینه تجار ایرانی نیز به‌ شدت افزایش پیدا کند.

اخیرا نیز این کشور قانون‌های سختگیرانه‌ای برای رفت‌و‌آمدهایی که از طریق خاک آذربایجان به ارمنستان انجام می‌شود، اعمال کرده است؛ به‌طوری که اخیرا جلوی ورود کامیون‌های ایرانی به ارمنستان را نیز گرفته است.

کامیون‌ها گاهی اوقات چندین ساعت تحت بازرسی قرار می‌گیرند و این اتفاق باعث نارضایتی شدید تجار ایرانی و ارمنی شده و هزینه کالای تمام شده و حمل و نقل را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

ارمنستان نیز در واکنش به این اقدام مسیری جدید برای عبور کامیون‌ها بدون نیاز به آذربایجان در نظر گرفته است اما عبور از این مسیر برای تمام تریلی‌ها و کامیون‌ها فراهم نیست و ایران برای ورود به خاک ارمنستان باید از یکی از این دو روش اقدام کند.

جواد هدایتی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: «مسیر نوردوز به ایروان حدود ۴۰۰ کیلومتر است و آذربایجان مدعی است ۱۶ کیلومتر آن در این کشور وجود دارد. به‌همین دلیل برای تردد از این مسیر افراد باید از آن‌ها اجازه بگیرند.

ایشان در تکمیل صحبت‌های خود به جریان داشتن تردد در این مسیر جدید اشاره داشتند و گفتند: «همانطور که با روی کار آمدن طالبان تاجران ایران و افغانستان در آن زمان با ملاحظات امنیتی شدیدی مشغول به کار بودند.

در این شرایط به وجود آمده و بروز افزایش قیمت‌ها تا رسیدن به شرایط ثبات، تاجران بهتر است با رعایت ملاحظات کافی به کار خود ادامه دهند.

هدایتی همچنین در تکمیل صحبت‌های خود گفت: «مقامات ارمنستان در تلاش هستند تا مسیری جایگزین با استاندارد و سرعتی بالاتر راه اندازی کنند اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه مرزی سختی‌های خاصی برای ساخت‌و‌ساز در این منطقه وجود دارد.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

.

دکوراسیون کاشی تزیینی ژینا سفید طلایی 30*60 کاشی ایستا سرام-رستیک
مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی و سرامیک
انواع-شیرالات
مشاهده و خرید آنلاین انواع شیرآلات بهداشتی
انواع-اکسسوری-بهداشتی
خرید آنلاین متنوع ترین اکسسوری های بهداشتی

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments