پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال

مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال

مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال

مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال | در حالی که در گذشته شرکت ها براساس عملکرد خود تصمیم به سرمایه گذاری در یک فناوری ویژه می گرفتند، اکنون بازار جهانی به راه حل های همه جانبه مشتمل بر فرایندهای پیشرفته و سخت افزار و نرم افزارِ بیش از پیش به هم پیوسته و راه حل هایی که سطح بالایی از خودکارسازی (اتوماسیون) صنعتی را تضمین می کند و نیز حداکثر انعطاف پذیری و سفارشی سازی مطابق با اصول تولید ناب نیاز دارد.
شرکت System Ceramics با استفاده از توانایی منحصر به فرد خود برای تبدیل ایده ها و تجربه به راه حل های عملی، خود را به عنوان مهمترین شریک فناوری در زمینه تزئین دیجیتالی سرامیک با سامانه Creadigit تثبیت کرده است.
Creadigit یک فناوری چاپ دیجیتال inkjet (جوهر افشان) تک گذره است که قادر به تزئین سطوح کاشی با کیفیت بالا است و مزایای عمده ای را برای تولیدکنندگان کاشی ها و سطوح سرامیکی بزرگ به ارمغان می آورد.
این نتیجه تلاش های تحقیقاتی زیادی است که چاپ جوهر افشان دیجیتالی (به روش) قطره در صورت نیاز (demand-on-drop) از Ceramics System را در هر نقطه از جهان بی نظیر ساخته است.
فرآیند چاپ دیجیتال مانند ارکستری است که در آن موسیقیدانان منفرد همه با هم با هماهنگی کامل می نوازند و سطوح سرامیکی جذاب از لحاظ زیبایی شناسی، با زیبایی خارق العاده و ویژگی های فنی برجسته را می آفرینند. ظهور چاپ دیجیتال در صنعت سرامیک باعث پیشرفت های عمده ای از لحاظ فرایند تولید شده است و امکان چاپ با کیفیت بالا و سرعت بالا را در تک گذره فراهم می کند.
هد پرینت با توجه به اندازه قطره اصلی در نسخه های مختلفی در دسترس است. این دقت تفکیک dpi 400، یک حلقه بازگردش داخلی و یک صفحه فلزی با مقاومت بالا دارد و می تواند کاملا بازسازی شود.
چاپ دیجیتال جوهر افشان Creadigit برای تزئین سطوح سرامیکی بزرگ بسیار محبوب می باشد. Creadigit XXL مخصوصا می تواند به عرض چاپ mm 1350 برسد، در حالی که Creadigit BS می تواند حداکثر عرض mm 2050را تزئین کند.
علاوه بر این، وسایل الکترونیکی نصب شده روی Creadigit امکان چاپ سریع را فراهم می کنند و می تواند تصاویری از هر نوع را با طرح هایی تا اندازه ۲۰۰ متر مربع ایجاد کند و در نتیجه هر سطحی را منحصر به فرد می سازد.

هد پرینت ها، الکترونیک پیشرفته و بررسی های دینامیک سیال

هد پرینت ها اجزای اصلی فرایند چاپ هستند، مجموعه ای پیچیده از عملیات که از فناوری های نوآورانه کنترل هیدرولیکی، الکترونیکی، مکانیکی و الگوریتمی استفاده می کنند تا عملکردهای خاصی را برای کاربردهای صنعتی انجام دهند.
به لطف جدیدترین نسل الکترونیک، اپراتور می تواند چاپ مبتنی بر کمیت را با مزیت مهمِ استفاده ساده و فوری انجام دهد. این بدان معناست که اپراتور می تواند مقدار ماده ای را که بر روی بستر نشانده می شود، تنظیم کند که عامل بسیار مهمی است زیرا به معنای آن است که مقدار جوهر می تواند بدون تغییر دادن فایلی که برای چاپ آماده شده است، تغییر کند.
برخلاف فرایند چاپ مبتنی بر دقت تفکیک، این روش تضمین می کند که Creadigit مقدار جوهر مورد نیاز را خواهد نشاند. مدیریت پالس پاششی (jetting pulse)نمونه ای از توجه دقیق است که به تمام جنبه های علمیِ فرآیند چاپ مبذول می شود؛ ترکیبی از بررسی های دینامیک سیالات توسط فیزیکدانان و شیمیدانان را با الکترونیکی پیشرفته در هم می آمیزد.
بیش از ۱۰۰۰ جوهر آزمایش شده اند و بیش از ۱۵۰۰ تست الکترونیکی Waveform (شکل موج) با فعال سازی هد برای دستیابی به چاپ بهینه جوهر افشان دیجیتالیِ قطره در صورت نیاز انجام شدند.
این اهمیت جوهرها را جهت مقاصد کمیت چاپ و قابلیت اطمینان طولانی مدت نشان می دهد، به طوری که بالاترین سطح برتری را در کل مرحله تولید سرامیک تضمین کند. با توجه به پیچیدگی سامانه دیجیتال، اجزای مکانیکی، هیدرولیکی و کنترلی باید به طور همزمان با هم و در یک همکاری کامل در طول فرآیند کار کنند.
برای مثال، الکترونیک کنترل کالر بار (bar colour) ،مدیریت بی وقفه را با حداکثر دقت همگام سازی برای چاپ با کیفیت بالا تضمین می کند. مدارهای هیدرولیکی و حرارتی برای اطمینان از تغذیه بهینه هد پرینت در مواقع مقادیر جوهر زیاد و کم طراحی شده است.
این سامانه می تواند مناسب ترین شرایط پاشش را تعیین کند، بنابراین تضمین می کند تا مقدار جوهری که روی بستر نشانده می شود، به صورت بهتری مدیریت شود. در همان حال هد پرینتها در برابر خطراتی مانند گرم شدنِ بیش از حد و سوختن در صورت پاشش بدون حضور هیچ ماده ای محافظت می شوند.
System Ceramics از طریق راه حل های مهندسی هیدرولیک که هیچ چیزی را به شانس واگذار نمی کنند، این خطرات را بررسی و آن ها را کاملا دفع کرده است.
رابط کاربری انسان-دستگاه به لطف پلتفرم HMI که به صورت داخلی توسط System Ceramics توسعه داده شده است و PC صنعتی صفحه لمسی COPILOT که روی قسمت جلوی دستگاه نصب شده است، ساده و کاربر پسند است.
تطبیق پذیری بالای چاپگر System Ceramics منجر به پیشرفت های بیشتر در تزئین سرامیک در سال های اخیر شده است و اکنون مراحل مختلف از لعابزنی تا باز-تولید طرح های گرافیکی و پرداخت محافظ (پروتکتیو) نهایی به صورت دیجیتالی انجام می شوند.

مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال

Creavision ، سامانه نوآورانه و خود پایشی برای چاپگر دیجیتال Creadigit

همچنین Ceramics System یک سامانه نوآورانه خود پایشی (monitoring-self)و سنسوری را برای فرایند چاپ به نام Creavision توسعه داده است که وقتی کاشی وارد دستگاه می شود، آن را پایش می کند و با دقت یک دهم میلیمتر تصویر گرافیکی را با موقعیت واقعی کاشی تطبیق می دهد.
Creavision که از دوربین های ویدیویی با فناوری پیشرفته برای تنظیم کردن، تجزیه و تحلیل و کنترل موقعیت کاشی و اطمینان از چاپ مداوم و بی نقص استفاده می کند، برای نصب بر روی هر دستگاه Creadigit مناسب است.
به سوی «دیجیتالی کردنِ مشارکتی»
امروز هر دستگاه چاپ باید یک فرایند دیجیتالی را طوری انجام دهد که هر جوهر در نتیجه نهایی مشارکت داشته باشد؛ برای این منظور Creadigit می تواند با ۱۲ یا بیشتر مدول چاپ سازگار شود. به هر حال Ceramics System اکنون توجه خود را به مفهوم جدیدی از چاپ دیجیتال مشارکتی معطوف کرده است که در آن فرایند، انعطاف پذیرتر و تطبیق پذیرتر است و مبتنی بر یک زیرساخت چاپ پیمانه ای (مدولار)است که در امتداد همان خط توزیع می شود. آینده چاپ دیجیتال شامل سامانه ای از دستگاه های مستقل است که هر کدام مجهز به مجموعه جوهرهای خودشان هستند که به ترتیب در امتداد خط تولید قرار دارند.
این آرایش امکان آزادیِ خالقانه بیشتر را فراهم می کند اما در عین حال نیازمند یک زیرساخت فناورانه مناسب است. Ceramics System برای این منظور پژوهش ویژه ای انجام داده است و به زودی به اولین نصب یک خط تمام دیجیتال مشارکتی (Collaborative Full-Digital) خواهیم رسید.
تجهیزات لازم برای این رویکرد جدید به صورت داخلی توسعه داده شده است و شامل سامانه های سازگار با نرم افزار برای تقویت بیشتر خالقیت خواهد بود که منجر به یک فرایند چاپ سرامیک منحصر به فرد با ارزش افزوده بالا می شود.
ایده توسعه فرایند چاپ مشارکتی شرکت System Ceramics مثالی واقعی از Collaborative Industry 0.5 است و نقش مهم این شرکت را به عنوان محرک نوآوری در ساخت سرامیک و جایگاه راهبری آن را در زمینه فناوری های پیشرفته تأیید می کند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] مرزهای جدید فناوری پیشرفته برای چاپ دیجیتال

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments