پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش۳)

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش3)

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش۳)

تقویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایران (بخش سوم)

نیازِ امروز صنعت کاشی و سرامیک کشور

در سال های اخیر تعداد تولید کنندگان کاشی و سرامیک در کشور بیشتر شده و تقریبا از سال ۱۳۹۲ بازار داخلی این صنعت اشباع شده است. با توجه به اینکه بازار این صنعت به یک بازار کاملا رقابتی تبدیل شده است و دیگر وجوه تمایز در این صنعت از مفاهیمی چون کیفیت،سرعت عمل، زیبایی فراتر رفته و از عوامل کسب سهم بازار بیشتر، همانا داشتن برندی محبوبتر و قوی تر می باشد و هرگونه سرمایه گذاری استراتژیکی بایستی بیشتر در جهت تقویت ریشه های برند این کسب و کارها صورت بگیرد.

برندسازی داخلی، ارتقاء ارزشهای برند شرکت در میان کارکنان

برند سازی داخلی مجموعه از فرایندهای راهبردی است که کارکنان را هماهنگ کرده و به آنها اختیار میدهد تا برای مشتریان تجربه درستی را به صورت پایدار حاصل کنند.

همانطور که برندسازی خارجی از راه تبلیغات و پیمان قوی برند فرایند تصمیم گیری مشتری را تسهیل میکند شرکتها دریافته اند که ارتقای پیام برند از داخل سازمان نیز به همان اندازه ارزشمند است. برند سازی داخلی به منظور ارتقای برند درون سازمان یعنی همان کارکنان بیان مطالعات اخیر این موضوع را تایید می کنند که برند سازی داخلی باعث ایجاد یک درک مشترک از برند در سراسر سازمان میشود، و کارکنان را قادر میسازد که در زمان مواجهه خدمت به مشتریان، پیمان برند را به محقق سازند.

این فرآیند شامل، و البته نه محدود به، ارتباطات داخلی، پشتیبانی آموزشی، فعالیت های رهبری، برنامه های شناسایی و پاداش، فعالیت های استخدام و تشویق کارمندان به ماندگار شدن در شرکت می باشد.

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش3)

 

پیامی که به کارکنان یک سازمان می رسد نیز به اندازه پیامی که به مشتریان میرسد مهم است. زمانی که تلاشهای برند سازی داخلی انجام می شود احتمال زیادی دارد که کارکنان برند را درک کنند و در برند احساس مالکیت کنند و آثاری از برند را در مسئولیتهای سازمانی خود ایجاد کنند.

 

کسب و کارها چگونه برند داخلی را به وجود آورند؟

هویت بخشی، ارتباطات و رهبری سه بُعد برند داخلی

در اکثر اوقات از مدیریت برند داخلی به عنوان یک مفهوم سه بخشی یاد می شود. بخش اول، مدیریت منابع انسانی مبتنی بر برند که تضمین کننده هویت کارکنان است. برند از طریق استخدام، گزینش و ارتقا کارکنان شکل میگیرد. این مرحله به وسیله جامعه پذیری کارکنان و از طریق جهت دهی، آموزش، وظایف اجتماعی و برنامه های مربیگری سبب انتقال غیررسمی هویت برند می شوند.

بخش دوم، تقویت برند در میان کارکنان به وسیله آگاهی از برند از طریق ارتباطات داخلی و به عنوان یک نقش سنتی بازاریابی داخلی است.

بخش سوم، رهبری برند می باشد. رهبری برند تمامی سطوح سازمانی را تشویق می کند تا کارکنان حیات بخش برند باشند.

اجرای این سه بخش به شکلی صحیح سبب می شوند که مدیریت برند داخلی بر تعهد کارکنان نسبت به برند و درنتیجه بر رفتار شهروندی برند تأثیرگذار باشد.

 

ارزش ویژه برند بر اساس کارکنان

برای کسب و کارهای امروزی، ارزش ویژه برند بر مبنای کارکنان به عنوان یک سلاح قدرتمند در کارزار رقابت عمل می نماید، به این معنا که هرچقدر سازمانها بتوانند ذخائر غنی تری از نیروی انسانی برای برند خود فراهم و نگهداری کنند آنان ارزش ویژه ی منحصر به فردی را دارا خواهند بود که به سادگی توسط رقبا قابل الگو برداری نخواهد بود.

بنگاهی که برند قدرتمندی در بازار محسوب نشود مانند کشوری است که ارتش و سیستم امنیتی ندارد، حریمش به سادگی قابل نفوذ است. نحوه ی حمایت کارکنان شرکت از برند به بهترین شکل می تواند تجلی پیروزی و یا شکست سازمان در بازار رقابتی باشد و همانطور که نتایج این تحقیق نشان می دهد گسترش یک درک مشترک از برند در سراسر سازمان، کارکنان را قادر می سازد که در زمان انجام وظایف، وعده های برند را به درستی در قبال مشتریان به جا بیاورند و به عبارتی اخذ استراتژی برندسازی داخلی سبب خواهد شد که کارکنان درک درست تری از ارزشهای برند داشته و با ترکیب آن ها رفتار حمایتگرانه ای در ایجاد تصویری بهتر از واقعیت برند بر نگرشهای مشتریان و بازار و ترغیب آنان به تکرار خرید از برند سازمان داشته باشند.

 

تقویت برندینگ صنعت کاشی سرامیک ایران (بخش3)

 

روش های مدیریت بهتر برندینگ داخلیو راه حل های تقویت هر چه بیشتر پارزش های ویژه برند… از جمله موضوعاتی ست که سرام پخش در ” تقویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایران (بخش چهارم)” به آن ها می پردازد.

  

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments