پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه شستشوی موکت

نحوه شستشوی موکت

نحوه شستشوی موکت

نحوه شستشوی موکت | فرش‌ها و موکت‌ها تأثیر به سزایی در زیبایی و آراستگی خانه شما دارند. شستشوی موکت‌ها همواره به‌عنوان دغدغه‌ای مهم برای اعضای خانواده به‌خصوص در جریان خانه‌تکانی نوروز به شمار می‌رود. اکنون‌که به‌روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، برای آشنایی هر چه بیشتر شما، در این مقاله به نکاتی در رابطه با چگونگی و نحوه شستشوی موکت پرداخته‌ایم.

روش‌های شستشوی موکت

شرکت‌های معتبر شوینده با دارا بودن مواد شوینده منحصربه‌فرد و ابزارآلات پیشرفته، یکی از بهترین روش‌های شستشوی موکت قلمداد می‌شوند. درعین‌حال شما می‌توانید با استفاده از سایر روش‌های ساده و کاربردی به شستن و تمیز کردن موکت‌های خانه خود اقدام کنید. در ادامه این مقاله به روش‌های شستشوی موکت با مواد طبیعی و تمیزکننده‌های خانگی اشاره‌شده است:

۱- استفاده از جوش‌شیرین و سرکه

برای از بین بردن لکه‌های روی فرش و تمیز کردن آن‌ها باید مقداری پودر جوش‌شیرین را روی ناحیه موردنظر بریزید و سپس سرکه سفید را بیفزایید. پس از اتمام کار، به کمک یک دستمال با قدرت چسبندگی و جذب بسیار بالا به برطرف‌سازی سرکه از روی فرش اقدام کنید. اجازه دهید تا این ناحیه خشک شود. برای برطرف کردن لکه‌های بزرگ‌تر باید از جوش‌شیرین به‌تنهایی استفاده کرده و روی فرش بپاشید. در مرحله بعدی، پس از گذشت نیم ساعت، جوش‌شیرین را با استفاده از جاروبرقی جمع‌آوری کنید. به یاد داشته باشید که علاوه بر فواید ذکرشده، جوش‌شیرین دارای مزایای متعددی از جمله دارا بودن قیمت پایین است. همچنین این ماده سبب رفع بوهای ناخوشایند و نابودی بسیاری از میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

۲- استفاده از نمک و سرکه

شما می‌توانید با استفاده از ترکیب نمک و سرکه، لکه‌های روی موکت و فرش را از بین ببرید. در ابتدا باید با ترکیب این دو ماده، آن‌ها را به شکل خمیری درآورید؛ سپس روی ناحیه موردنظر بریزید و اجازه دهید که جذب موکت شود. پس از گذشت دقایقی، با استفاده از یک دستمال مرطوب، محل موردنظر را بمالید و سپس با جاروبرقی خشک و تمیز کنید.

موکت‌ها تأثیر به سزایی در زیبایی و آراستگی خانه شما دارند

۳-استفاده از دستگاه بخارشوی

در این روش باید از دستگاه بخارشوی برای تمیز کردن فرش و موکت استفاده کنید. دستگاه بخارشوی علاوه بر رفع گردوغبار، به‌ظاهر و ساختار نخ‌های موکت شما نیز آسیبی وارد نمی‌کند. ابتدا شما باید مخزن دستگاه را با آب گرم پرکرده و مقداری مواد شوینده استاندارد را به آن اضافه کنید. پس از شستشوی موکت، برای تسریع در خشک شدن فرش می‌توانید از تهویه هوا یا فن استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از دستگاه بخارشوی باید دفترچه راهنما را به‌دقت و به‌طور کامل مطالعه کنید.

۴- استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک ماده فوق‌العاده به‌ویژه برای از بین بردن لکه میوه‌های رنگی و خون است. شما می‌توانید چند قطره از پراکسید هیدروژن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید؛ سپس ناحیه موردنظر را توسط محلول مذکور و برس قالی‌شویی بشویید و آبکشی کنید.

۵- استفاده از زمین‌شوی

شما می‌توانید ۲ پیمانه جوش‌شیرین را با یک تکه صابون ترکیب کرده و به آن‌ها ۱۰ قطره اسانس معطر مانند اسطوخودوس یا لیمو بیفزایید. این مواد را روی فرش اسپری کنید؛ سپس نصف فنجان آب گرم را با ۱ پیمانه سرکه سفید ترکیب کرده و این محلول را با زمین‌شوی اسفنجی روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. پس از خشک شدن فرش، از جاروبرقی استفاده کنید.

۶-استفاده از شامپو فرش

برای شامپو کردن موکت ابتدا باید از یک جاروبرقی با مکش بالا جهت جذب گردوغبار از تاروپود موکت استفاده کنید. در صورت باقی ماندن این گردوغبارها، موکت ظاهر چرک آلودی به خود می‌گیرد. برای این کار باید از برس‌های قالی‌شویی با بافت نرم استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت به تاروپود موکت شما آسیب جدی وارد می‌شود. آب ولرم را به‌عنوان محلول شستشو انتخاب کنید؛ زیرا آب داغ سبب آسیب رساندن به بافت موکت می‌شود و آب سرد فاقد قدرت پاک‌کنندگی مطلوبی است. برای انتخاب شامپو فرش مناسب باید به جنس فرش یا موکت خود توجه کنید. معمولاً شامپو فرش‌های فاقد جوهر نمک و با درصد پایین خاصیت اسیدی گزینه مناسبی قلمداد می‌شوند.

نتیجه‌گیری

آلودگی‌های روی موکت در اغلب موارد به محدوده پرزها منتهی می‌شوند. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از روش‌های اشاره‌شده در این مقاله، به تمیز کردن موکت خانه‌تان اقدام کنید و زیبایی روزهای اولیه آن را برگردانید. از سویی دیگر، به دلایلی نظیر وسعت زیاد منطقه کثیف شده و نفوذ آلودگی به ریشه موکت، شما می‌توانید برای شستن موکت خود به شرکت‌های معتبر قالی‌شویی مراجعه کنید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه شستشوی موکت


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments