پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه نظافت چینی بهداشتی با مواد طبیعی و در دسترس

چینی بهداشتی

نحوه نظافت چینی بهداشتی با مواد طبیعی و در دسترس

گاهی مشخص نیست که چطور می توان سنگ روشویی ، توالت فرنگی و به طور کل چینی های بهداشتی را تمیز و درخشان کرد. چند روش ساده برای رهایی از لکه هایی که با گذشت زمان روی سطوح چینی بهداشتی ایجاد شده اند وجود دارد.اگر سنگ های روشویی ارزش هزینه کردن و خرید را داشته باشند پس حتما ارزش این را دارند که زمان کوتاهی را در طول هفته به نظافتشان اختصاص دهیم.

روش های تمیز کردن چینی بهداشتی

نحوه نظافت آسان چینی بهداشتی

برای نظافت چینی بهداشتی می توانید از مواد شیمیایی یا طبیعی استفاده کنید برای آشنایی با مواد مناسب نظافت چینی بهداشتی در ادامه این مقاله از مجله سرام پخش با ما همراه باشید.

  • نظافت چینی بهداشتی با سرکه سفید

برای نظافت کامل و دقیق به مقداری سرکه (سفید ) نیاز داریم. هرچند ممکن است برای شما غیر منتظره باشد، سرکه یکی از بهترین مواد برای تمیزکردن سنگ های روشویی و چینی های بهداشتی است.ضمن اینکه روش استفاده آن نیز بسیار آسان است.به این ترتیب که پس از بستن خروجی آب ، یک و نیم فنجان سرکه را درون روشویی بریزید. یک دستمال نخی نرم را درون آن غوطه ور کنید. سپس دستمال را روی تمام سطوح سنگ روشویی قرار دهید. پس از بیست دقیقه دستمال ها را برداشته و با دستمال نخی و نرم دیگری روشویی را خشک کنید.

سرکه دارای خاصیت آنتی باکتریال است به همین دلیل قرار گیری مقدار اندکی سرکه روی سطح سنگ روشویی منجر به از بین بردن باکتری های آن می شود. پیشنهاد می شود زمانیکه شما مشغول نظافت سنگ روشویی هستید سایر لوازم سرویس بهداشتی رانیز درون سرکه قرار دهید تا باکتری ها به طور کامل در آن مکان از بین بروند.پس از خشک کردن روشویی نیازی به آبکشی آن نیست.بوی سرکه هم پس از خشک شدن سنگ روشویی از بین می رود.

لازم به ذکر است که سرکه به دلیل خاصیت اسیدی آن به هیچ وجه برای شستشوی  روشویی های رنگی مناسب نبوده و منجر به تخریب سطح و رنگ سنگ روشویی می شود.

خرید آسان و اقساطی انواع چینی بهداشتی از بازار آنلاین سرام پخش

چینی بهداشتی
  • نظافت چینی بهداشتی با آب و صابون

برای شستشوی سنگ های روشویی رنگی از صابون مایع استفاده کنید. به این ترتیب که دستمال نخی و نرم را به آب و صابون آغشته کرده سپس تمام سطوح سنگ روشویی را با آن تمیز کنید. در نهایت آن را آبکشی کرده و با دستمال نخی نرم خشک کنید. ناگفته نماند که این روش برای نظافت تمام سنگ های روشویی (سفید، طلایی، رنگی) کاربرد دارد.

فراموش نکنید که در شستشوی سنگ های روشویی رنگی و طلایی به هیچ وجه از جوهرنمک ، سفید کننده و سایر مواد شیمیایی استفاده نکنید، زیرا استفاده از این مواد باعث ازبین رفتن رنگ آنها می شود.

  • نظافت چینی بهداشتی با نوشابه

یکی از بهترین موادی که برای نظافت چینی بهداشتی می توان استفاده کرد نوشابه گازدار می باشد. نوشابه پاک کننده خوب و قوی برای چینی بهداشتی است.
در ابتدا نوشابه سیاه را روی سطح چینی بهداشتی بریزید و به مدت ۱۲ ساعت بگذارین روی سطح بماند بعد یک برس زبر بردارید و تمامی لکه های مانده روی چینی بهداشتی را پاک کنید.
نوشابه برای ضد عفونی کردن چینی بهداتشی هم مناسب است.

تمیز کردن چینی بهداشتی

  • نظافت چینی بهداشتی با جوش شیرین و سرکه سفید

یکی دیگر از مواد ارزان قیمت برای تمیز کردن چینی بهداشتی ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید می باشد.

برای این کار باید ۳ قاشق جوش شیرین و ۲ قاشق سرکه سفید را ترکیب کنید در این صورت یک خمیر غلیظی خواهید داشت. خمیر را باید روی برس بزنید و روی لکه های زرد و قهوه ای بکشید و ۱۵ دقیقه بعد آبکشی کنید.

روش دیگر ترکیب سرکه سیب و آبلیمو است. سرکه سیب اگر با آبلیمو ترکیب شود خاصیت ضدعفونی کننده قوی خواهد داشت. این ترکیب لکه های سطوح را پاک می کند. نیاز به یک دوم لیوان سرکه سیب و یک دوم لیوان آبلیمو دارید و باید این ترکیب را روی چینی بهداشتی بریزید. نیاز به یک برس دارید و باید ترکیب مورد نظر را روی قسمت های جرم دارد، پخش کنید. ۱۰ دقیقه بعد می توانید دستشویی را بشویید.

  • نظافت چینی بهداشتی با جوهر نمک

جوهر نمک ماده شیمیایی بسیار قوی است برای از بین بردن جرم هایی که مدت طولانی روی چینی بهداشتی باقی مانده است.

برای استفاده از جوهر نمک استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکنید.

ابتدا سطح چینی بهداشتی را با آب خیس کنید بعد جوهر نمک را بریزید حدود ۵ دقیقه صبر کنید بعد با یک برس زبر روی لکه ها بکشید تا کاملا تمیز شود.

خرید آسان و اقساطی انواع روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

روشویی مدل 2023 جدید
منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments