پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش “نصب شیر ظرفشویی” ۰ تا ۱۰۰ به صورت تصویری

نصب شیر ظرفشویی

آموزش “نصب شیر ظرفشویی” ۰ تا ۱۰۰ به صورت تصویری

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید یک شیر آب جدید در آشپزخانه خود داشته باشید، نیازی به تماس با لوله‌کش برای انجام این کار ندارید. به شرط داشتن چند آچار و ابزار ساده، نصب شیر ظرفشویی آشپزخانه، شیرآلات حمام و… را می‌توان به راحتی انجام داد. در این مقاله از مجله سرام پخش شما را با مراحل نصب شیر ظرفشویی بیشتر آشنا خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش نصب شیر ظرفشویی

آموزش قدم به قدم نصب شیر ظرفشویی

شیرآلات انواع متفاوتی دارند؛ مانند شیرآلات توکار، روکار و… اما طرز نصب آن‌ها در برخی مراحل معمولا مشابه است و تفاوت چندانی ندارد.

این آموزش قدم به قدم به شما نشان می‌دهد که چگونه خودتان در کم‌تر از یک ساعت، فقط با چند ابزار ساده شیر ظرفشویی را عوض کنید! گاهی قبل از نصب شیر جدید نیاز داریم که شیر قدیمی را جدا کنیم که در ابتدا به شما یاد خواهیم داد چگونه این کار را انجام دهید.

زیر سینک را تمیز کنید

قرار است مدتی در داخل کابینت سینک مشغول به کار باشید. بنابراین قبل از هر کاری، ابتدا وسایل داخل آن را خارج کرده و داخل کابینت را تمیز کنید. سپس یک پارچه یا حوله کهنه را روی کف کابینت قرار دهید تا در حین کار تمیز بماند.

• آب را ببندید و شیلنگ را قطع کنید

کار بعدی که باید انجام دهید این است که آب را ببندید. باید دو لوله برای آب سرد و گرم از دیوار خارج شود. سمت راست معمولا سرد و سمت چپ گرم است. اگر یک لوله با اسپلیتر داشته باشید که آب سرد را هم به شیر آب و هم به محل دیگری مانند یخچال می‌فرستد، باید فقط لوله‌ای که به سمت شیر آب می‌رود را ببندید. پس از قطع شدن آب، شلنگی که به سمت شیر آب می‌رود را جدا کنید. حتما یک سطل در دسترس داشته باشید تا از نشت آب به اطراف جلوگیری شود.

• مهره زیر شیر آب را باز کنید

به قسمت زیرین سینک که شیر آب به آن وصل شده است، نگاهی بیندازید. باید مهره‌ای وجود داشته باشد که قسمت U شکل روی سینک را نگه دارد. قبل از جدا کردن آن، ابتدا گریس مایع روی آن بریزید. این کار در شل شدن مهره تاثیر داشته و کار شما را راحت‌تر می‌کند.

• سوراخ‌های سینک ظرفشویی را تمیز کنید

هنگامی که آن مهره را جدا کردید، شیر آب را از بالا بیرون بکشید. در این مرحله برای حجم زیاد آب کثیف و رسوب و آلودگی که خارج می‌شود، آماده باشید. اگر مهر و موم فوم قدیمی به سینک چسبیده بود، با یک کارد یا چاقو با دقت آن را خراش دهید. پس از تمیز کردن سوراخ‌های سینک، زمان نصب شیر آشپزخانه جدید فرا می‌رسد.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

مراحل نصب شیر ظرفشویی

• شیلنگ پیسوار را نصب کنید

با کمک آچار، شلینگ‌های پیسوار (شیلنگ‌های آب گرم و سرد) را در زیر شیر نصب کنید.

• لوله‌های شیر را از سوراخ رد کنید

ابتدا اورینگ آب بندی را دور سوراخ سینک قرار دهید و سپس تمام لوله‌های آویزان شده را جمع کنید. همه آن‌ها را از سوراخ مرکزی به پایین عبور دهید و مطمئن شوید که براکت فلزی به حالت عمودی باشد.

• شیر آب را روی سینک محکم کنید

هنگامی که همه لوله‌ها از سوراخ عبور دادید، زیر سینک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که براکت به صورت افقی است. حالا شیر را در جهت عقربه‌های ساعت بپرخانید تا زمانی که حس کنید محکم شده است. برای این کار، حدود یک دقیقه زمان لازم دارید.

• شیلنگ‌های آب را محکم کنید

خط قرمز را به خط آب گرم سمت چپ و خط مشکی را به خط آب سرد سمت راست وصل و محکم کنید. بهتر است قبل از استفاده از آچار برای سفت کردن اتصالات، لوله‌ها را با نوار تفلون بپیچید.

• تست نشت

شیر آب را باز کنید و اجازه دهید یک دقیقه یا بیش‌تر باز بماند تا نشتی تست شود. اطراف همه اتصالات شیر ظرفشویی یا هر شیرآلاتی که نصب شده است را بررسی کنید تا ببینید آیا آب از آن خارج می‌شود یا خیر. همچنین در صورت لزوم، شیر را سفت کنید. در طی ۴۸ ساعت آینده، چند بار بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند. اگر آب از هیچ‌جا نشت نکرد، یعنی کارتان را عالی انجام داده‌اید.

مراحل نصب شیر ظرفشویی

سخن پایانی

همانطور که دیدید، تعویض شیر سینک آشپزخانه به تنهایی کار سختی نیست. از این به بعد شیر ظرفشویی، شیر آب بالای گاز، شیرآلات حمام و… را خودتان در منزل و بدون نیاز به استخدام لوله‌کش انجام دهید. پس به جای هزینه‌های اضافه استخدام لوله کش، می‌توانید پول خود را برای چیز‌های ضروری مانند تعویض لوله‌های زیر سینک، خرید قطعات بهتر و باکیفیت‌تر و… خرج کنید.

همچنین امکان خرید انواع شیر ظرفشویی و سایر شیرآلات مانند شیر توالت و از بازار آنلاین سرام پخش وجود دارد. تنها کافی است سفارش خود را به سبد خرید سایت اضافه کنید و منتظر باشید کارشناسان ما برای ارائه راهنمایی‌های بیشتر با شما تماس بگیرند.

سوالات متداول…

خیر. شما می‌توانید بدون نیاز به استخدام لوله کش، شیر آب را خودتان به تنهایی تعویض کنید. این کار با کمک چند ابزار اولیه مانند آچار، کم‌تر از یک ساعت زمان می‌برد.

هنگام انتخاب شیر آب مناسب برای آشپزخانه، باید به میزان ارتفاع، رنگ و جنس، تعداد سوراخ در عرشه زیر سینک و .. توجه کنید.

بله. نصب هر گونه شیرآلات مانند شیر توالت، ظرفشویی و حمام؛ روش‌های خاص خود را دارد. اما اکثرا دارای قانون کلی و مشترک هستند و یادگیری نصب آن‌ها کار بسیار سختی نیست.

نصب شیرآلات توکار فرآیندی حساس، دقیق و دارای اهمیت است. پس باید برای این کار از‌ یک متخصص کمک بگیرید.

ممکن است در یکی از مراحل بی‌دقتی کرده‌اید و آن را اشتباه انجام داده باشید. امکان دارد برخی از پیچ و مهره‌ها را محکم نبسته باشید. حتما محل نشتی را مجددا بررسی و محکم کاری کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments