پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک | کف از جمله رایج ترین و پرکاربردترین مواردی است که به عنوان پوشش نهایی برای دیوار و کف ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. با انتخاب نصاب کاشی اسلب در تهران و سایر شهر ها از جمله نصاب کاشی تبریز در خدمت از ما خیال خود را از این بابت راحت کنید. با کاشی کاری ساده در اتاق ها و جاهایی که زیاد به چشم نمی آیند می توانید روند کاشی کاری را تسریع نمایید.

چه نوع چیدمانی را برای نصب کاشی و سرامیک در ساختمان می پسندید؟ نکات لازم برای نصب کاشی و سرامیک تهران ، نصب کاشی اسلب چه هستند؟ به دنبال یک کاشی کار کار بلد می گردید؟ آموزش نصب سرامیک کف با سیمان به چه صورت است؟ آیا می توان نصب کاشی با چسب را انجام داد؟ با ما همراه باشید مطالب خوبی را برای رسیدن به اهدافتان انتخاب کرده اید.

 

نحوه محاسبه قیمت نصب کاشی و سرامیک

کسانی که قصد کاشی کاری ساختمان خود را دارند معمولا اولین و مهم ترین مسأله برای آنها قیمت نصب کاشی و سرامیک است و یک قیمت کاشی کاری را زمانی منصفانه می دانند که مطابق با نرخ تعیین شده از طرف دولت و باکیفیت انجام شده باشد و این یک حقیقت انکار ناپذیر است که برخی شرکت های خدماتی به بهانه های مختلف هزینه اضافی برای کاشی کاری ساختمان در نظر می گیرند.

دستمزد نصاب سرامیک و کاشی در خدمت از ما چقدر است؟

دستمزد نصاب سرامیک کار در خدمت از ما بسته به شرایط مختلف مانند: متراژ و حجم کار ، میزان ساعت کاری و… می تواند متغیر باشد در زیر یک نمودار کلی از میزان حداقلی و حداکثری دستمزد نصاب سرامیک و کاشی برای شما عزیزان قابل مشاهده است.

راه ارتباط با یک نصاب کاشی و سرامیک ماهر
اگر به فکر یک طراحی دکوراسیون و کاشی کاری نوین برای خانه خود هستید و به دنبال یک کاشی کار کاربلد می گردید چند راه برای رسیدن به هدفتان وجود دارد.

گرفتن قیمت و ثبت جزییات سفارش

کاشی و سرامیک چه تفاوتی باهم دارند؟
کاشی از دو قسمت بدنه و رویه تشکیل شده‌است:

۱-قسمت اصلی و استخوان‌بندی کاشی ، که از قطعه ای سفالی تشکیل شده است که به آن بیسکوئیتی کاشی گفته می شود.

۲-رویه ی کاشی از یک ماده‌ی شیشه‌ای تشکیل شده است حالا به کاشی ای که لعاب رویش از جنس سرامیک باشد، کاشی سرامیکی یا سرامیک (در بازار) گفته می شود.

تفاوت اصلی کاشی با سرامیک در میزان استحکام آنها است از این رو کاشی به دلیل ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه و دیوار کار میشود، ولی سرامیک به دلیل پرس سنگین تر و سطح استحکام بالا در کف کار میشود.

آموزش نصب کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک در بخش های مختلف یک ساختمان از جمله دیوار ها، کف ساختمان و گاها پشت بام ها نصب می شوند و روند کلی نصب در آنها به ظاهر یکی است اما هرکدام مواد و روش مخصوص به خود را دارد . بهترین زمان برای نصب آنها بعد از اتمام کار بنایی ساختمان است .

آموزش نصب سرامیک کف
برای نصب کاشی و سرامیککف از دو ماده سیمان و چسب استفاده می شود که سیمان به صورت ملات برای زیرسازی و افزایش مقاومت کاشی کف استفاده می شود و از چسب معمولا برای درزگیری و استحکام بین اتصالات استفاده می شود.

روش نصب سرامیک کف

۱- سطح زمین را از نوع فرورفتگی و برآمدگی رفع کنید و یک سطح صاف و یکدست ایجاد کنید.

۲-به وسیله شاقول، نخ و خط کش کار تزاربندی را انجام دهید.

۳-ملات را در محل های مشخص شده نخ بریزید.

۴-کاشی و سرامیک را به طور دقیق بروی ملات قرار دهید.

۵-جداکننده و اسپیسر را برروی کاشی قرار دهید و کاشی های بعدی را نصب کنید.

۶-بین درز کاشی ها را با ملات یا چسب مخصوص پرکنید.

روش نصب کاشی و سرامیک روی دیوار

۱-سطح دیوار را ازهروسیله اضافی مانند قاب پریزها، گردوخاک و…خوب تمیز کنید.

۲-نخ های آغشته به رنگ های پودری را به وسیله تراز کردن روی دیوار خط های افقی و عمودی بیاندازید.

۳- با کمک ماله ، ملات ها را روی نقش هایی که نخ ها برروی دیوار انداخته پرکنید.

۴- کاشی ها را برروی ملات ها بچسبانید.

۵- از پونزهای نگه دارنده برای تثبیت جای کاشی استفاده کنید.

۶- به وسیله ملات ها درزگیری بین کاشی ها را پرکنید.

۷- با چسب آکواریوم درز بین سرامیک و تجهیزات را بپوشانید.

۸- به وسیله یک اسفنج سطح کاشی ها را تمیز کنید.

انواع چیدمان کاشی و سرامیک
۱- چیدمان راست و مستقیم : این چیدمان ساده ترین الگوی چیدن سرامیک ها در کف است که زیبایی سرامیک یا کاشی را به نمایش می گذارد.

۲- چیدمان قطری و مورب : در این چیدمان، سرامیک ها با زاویه ی ۴۵ درجه قرار گرفته اند. این چیدمان جذابیت بیشتری به کف می دهد و حس گستردگی به آن می بخشد.

۳- چیدمان آجری کاشی : این چیدمان ابتدایی و قدیمی، الگوی آجری نامیده می شود. در این چیدمان، هر ردیف سرامیک به اندازه ی نصف کاشی نسبت به ردیف قبل جا به جا می شود.

۴- چیدمان شطرنجی : چنین الگویی با یکی در میان گذاشتن سرامیک ها در دو رنگ ایجاد می شود که می توانند مستقیم یا قطری چیده شوند.

۵- چیدمان قطری خال دار : در این الگو سرامیک های بزرگ با سرامیک های کوچک تر برجسته در فواصل منظم قطع شده اند.

۶-چیدمان چرخ دنده ای : ترکیبی از دو چیدمان متفاوت است شامل یک کاشی مربعی کوچک و کاشی های مربعی بسیار بزرگ تر که در کنار هم تداعی شکل چرخ دنده را می کند. معمولا برای این چیدمان از دو نوع کاشی با تضاد رنگ بالا استفاده می شود.

۷-چیدمان حصیری : مدل چیدمان حصیری برای راهروهای داخلی و خارجی بسیار مناسب است زیرا حالت V ایجاد شده در این چیدمان به نوعی نشان دهنده مسیر راهرو خواهد بود. این مدل چیدمان از قرارگیری کاشی های مستطیلی به صورت زیگ زاگ کنار هم ایجاد میشود.

۸-چیدمان مدولار : در این نوع چیدمان سه سرامیک یا بیشتر با اندازه های مختلف یک الگو را تشکیل می دهند. سرامیک انتخابی باید طرح ساده داشته باشد ضمن اینکه بصورت نامنظم در کف کارشود .

۹-چیدمان چپ و راست : در این مدل چیدمان بیشتر برای نمایش و مانور در کف استفاده می‌شود . بافت کار شده توسط این چیدمان سطح برجسته‌ایی را نمایانگر می‌کند.

۱۰-چیدمان آسیاب بادی : در این چیدمان چهار کاشی مستطیل شکل دور تا دور یک کاشی مربع با اندازه ضلع نصف طول مستطیل ها قرار میگیرند. این چیدمان برای کل منزل کمی شلوغ به نظر می آید اما به عنوان حاشیه و کف حمام بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای نصب سرامیک و کاشی در ساختمان
به دلیل قابلیت شستشو از نظر بهداشتی بسیار مناسب می‌باشند.
مناسب ترین پوشش برای مکان هایی که بیشترین تماس با رطوبت دارند.
با دوام و عمر طولانی دارند.
ضد حریق و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند.
در برابر اشعه خورشید تغییر رنگ رنگ نمی دهند و مقاوم هستند.

نکاتی که باید هنگام نصب کاشی و سرامیک رعایت کنید
اول طرح و نقشه چیدمان را بچینید و سپس شروع به کار کنید.
محل نصب کاشی و سرامیک را تمیز و صاف کنید.
باتوجه به محل نصب و نوع کاشی چیدمان مناسب را انجام دهید.
اگر لازم شد که سرامیک را برش دهید از شابلون و خط کش مخصوص استفاده کنید.
۲۴ ساعت بعد از نصب کاشی و سیمان کار دوغاب کاری را انجام دهید.
در هنگام تراز کاری و بندکشی دقت کنید تا کاشی ها هم تراز شوند.
اول تمام قطعات کامل را بچینید و بعد به سراغ قطعاتی بروید که باید برش بخورند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]نصب کاشی و سرامیک


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]
[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments