پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه یک دیوار را کاشی‌کاری کنید(بخش چهارم)

نصب سرامیک دیواری

چگونه یک دیوار را کاشی‌کاری کنید(بخش چهارم)

چگونه یک دیوار را کاشی‌کاری کنید(بخش چهارم)

در این مرحله کاشی که نزدیک لبه دیوار قرار می­گیرد را با چسب به دیوار بچسبانید. یک تکه کاشی برای لبه دیوار برش دهید و چسب را پشت آن بمالید (مانند مالیدن کره روی نان تست). سپس کاشی را در جایی که درست است قرار دهید و قطعه پلاستیکی فاصله‌انداز را قرار دهید.

اگر اندازه کاشی‌هایی که در اختیار دارید مناسب است نیازی به برش کاشی برای لبه‌های دیوار ندارید. از این روش برای کاشی‌کاری ستون های خارجی و ردیف‌های کاشی در بالا و پایین استفاده کنید. این موضوع ممکن است مانع اعمال چسب روی سطح کاشی‌ها و یا سطوح دیگر شود.

مرحله چهارم: استفاده از ملات

کاشی کاری دیوار

لازم است پیش از اعمال ملات، اسپکرها(جداکننده کاشی‌ها) را بردارید. در حالی که چسب هنوز کمی خیس و مرطوب است جداکننده‌های پلاستیکی را از بین کاشی‌ها بیرون بکشید. این کار را حدود ۱ ساعت نیم بعد از نصب کاشی انجام دهید (به این منظور که کاشی ها در جای خود تثبیت شده باشند و فاصله بین آنها ثابت بماند). پیش شروع مرحله بعدی حتما جداکننده‌ها را از بین کاشی‌ها بردارید.

کاشی کاری دیوار

پودر ملات را مخلوط کنید و روی کاشی‌ها بمالید. ملات فواصل بین کاشی‌ها را پر کرده و از دیوار محافظت می­کند و آن را مستحکم و ایمن می­سازد. دقت داشته باشید ملاتی را انتخاب کنید که با نوع کاشی و رنگ‌بندی آن همخوانی داشته باشد. طبق دستورالعمل پودر ملات را مخلوط کنید. حدود ۱۵ دقیقه پس از برداشتن جداکننده‌ها از بین کاشی‌ها، ملات را  با استفاده از ماله لاستیکی روی کاشی‌ها پخش کنید.

ملات ممکن است علاوه بر فواصل، سطح کاشی را نیز بپوشاند، اما نگران نباشید، می‌توانید پس از خشک شدن ملات، آن را از روی سطح کاشی با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

اگر درحال ریختن ملات روی دیوار با مساحت بالا هستید، ممکن است تا زمان تمام شدن کل دیوار، ملات بیش از اندازه خشک شود و شما فرصت پاک کردن آن را از دست بدهید. به همین علت بهتر است  مرحله ریختن ملات را به چند مرحله در بخش‌های مختلف دیوار تقسیم کنید.

چهارم)

ادامه مطلب در  چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش پنجم)


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments