پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک

فهرست مطالب

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک، یکی از مشکلات خانه‌های دارای فضای سرویس بهداشتی کوچک،کمبود جا برای نگهداری انواع ابزار و وسایل است. افرادی که در خانه‌های با متراژ پایین زندگی می‌کنند، به‌دلایل مختلفی از جمله اقتصادی، امکان جابه‌جا شدن به خانه‌ای بزرگتر را ندارند.

این مشکل با استفاده از راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، به‌طور کامل برطرف خواهد شد و حتی به زیباتر شدن آن نیز کمک زیادی خواهد کرد. تا انتها با سایت سرام پخش همراه باشید تا شما را با این راهکارها به‌طور کامل آشنا کنیم.

چینش درست عناصر مختلف در سرویس بهداشتی‌های کوچک

اولین کاری که در طراحی سرویس بهداشتی‌های کوچک باید انجام دهید این است که مطمئن شوید عناصر سرویس بهداشتی مانند انواع روشویی، توالت فرنگی و غیره در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که در این فضاها بتوان به‌راحتی رفت‌و‌آمد کرد. در این حالت باید نسبت به ابعاد درست فضا آگاهی کاملی داشته باشید و میزان فضای لازم برای هر کدام از عناصر را مد نظر قرار دهید.

انواع-سرویس-بهداشتی

استفاده از قفسه‌ها

قفسه‌ها از جمله ابزارهای کاربردی هستند که برای استفاده در سرویس بهداشتی‌های کوچک مناسب هستند. از آن جایی که عناصر مختلفی در سرویس‌های بهداشتی شامل شوینده‌ها، ابزارها، حوله و غیره وجود دارند، انواع قفسه‌ها در سازمان‌دهی محیط نقش مهمی ایفا می‌کنند.

قفسه‌ها یا شلف در جنس، طرح، رنگ و مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خودتان و البته متناسب با فضای در اختیارتان این قفسه‌ها را بخرید.

قفسه-سرویس-بهداشتی

دو نوع از قفسه‌های پر کاربرد در فضای سرویس بهداشتی عبارتند از:

قفسه‌های دیواری

استفاه از قفسه‌های دیواری در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و شما متناسب با فضای در اختیارتان و سلیقه خودتان می‌توانید آن‌ها را در سرویس بهداشتی خود به کار بگیرید.

این نوع قفسه‌ها در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و افراد به تناسب فضایی که در اختیار دارند، یا آن‌ها را به‌صورت آماده می‌خرند یا برای ساختن آن‌ها، از بیرون سفارش می‌دهند. شما می‌توانید انواع لوازم موجود در سرویس بهداشتی مانند حوله‌ها، مواد شوینده و غیره را در آن‌ها نگهداری کنید.

قفسه‌های کشویی

با توجه به ابعاد مکان و فضای در اختیارتان می‌توانید از انواع قفسه‌های کشویی نیز برای نظم دادن به وسایلتان استفاده کنید که اخیرا استفاده از آن‌ها در خانه‌های بسیاری باب شده است. این قفسه‌های کشویی، فضای کمی را در سرویس بهداشتی اشغال می‌کنند و درعین حال لوازم زیادی را در خود جای می‌دهند.

تابلوهای بزرگ

استفاده از تصاویر مناسب نیز یکی از راهکارهای هوشمندانه بزرگ جلوه دادن سرویس بهداشتی است. تابلوهای بزرگ معمولا قیمت مناسبی دارند و به‌جرات می‌توان گفت با کمترین هزینه، بیشترین تغییر را در سرویس بهداشتی خانه‌تان با همین یک کار به وجود بیاورید.

مثلا با گذاشتن یک تابلوی پرسپکتیو در داخل سرویس بهداشتی می‌توانید فضا را بزرگتر نشان دهید و فضا را چند برابر دلوازتر کنید. همچنین انعکاس این تصویر در آینه نیز از سویی دیگر می‌تواند در بزرگ جلوه دادن آن تاثیر بیشتری داشته باشد.

تابلو در سرویس بهداشتی کوچک

استفاده از رنگ مناسب در سرویس بهداشتی‌های کوچک

رنگ‌ها یکی از عناصر اصلی برای برانگیختن احساسات افراد حاضر در آن فضا هستند. هر رنگی حامل احساس و حرفی است تا به مخاطب خود القا کند. برای مثال استفاده از رنگ‌های روشن در فضا می‌تواند در بزرگ‌تر جلوه دادن آن نقش بسزایی دارند.

دکوراسیون کاشی روشن براندون آبی 30*60 کاشی پرنیان
دکوراسیون کاشی روشن براندون آبی ۳۰*۶۰ کاشی پرنیان
دکوراسیون کاشی رزا آبی 30*60 کاشی نارین
دکوراسیون کاشی رزا آبی ۳۰*۶۰ کاشی نارین
دکوراسیون کاشی دکور1 دیکسونا میله ای آبی 30*90 برند لئون-رستیک
دکوراسیون کاشی دکور۱ دیکسونا میله ای آبی ۳۰*۹۰ برند لئون-رستیک

یکی از مشهورترین رنگ‌های مورد استفاده در محیط‌های این چنینی رنگ آبی است. چرا که آبی، به رنگ آرامش و دلپذیری شناخته می‌شود.

پس در این مورد نیز بهتر است دقت لازم را داشته باشید و موقع خرید سرامیک کف و کاشی از فروشگاه‌های معتبر از جمله بازار آنلاین سرام پخش، بهترین رنگ ممکن متناسب با محیط را برای خودتان انتخاب کنید.

استفاده از آینه مناسب

این را همه می‌دانند که استفاده از آینه در هر فضایی از جمله در سرویس بهداشتی کوچک، در بزرگ‌تر نشان دادن تاثیر زیادی دارد؛ چرا که تصویر داخل آینه در عمق بخشیدن به فضای شما موثر است و احساس بهتری به شما می‌دهد.

هر چه آینه‌ای که در محیط سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه محیط شما نیز بزرگتر نما می‌دهد. برای مشاهده انواع آینه‌های سرویس بهداشتی را نیز می‌توانید در بازار آنلاین سرام پخش مشاهده کنید.

استفاده از اینه در سرویس بهداشتی

فضای زیر روشویی در سرویس بهداشتی کوچک

هنگام خرید روشویی از فروشگاه‌هایی مانند سرام پخش، توجه داشته باشید که باید روشویی را انتخاب کنید که بتوانید حتی از فضای زیر آن، برای نگهداری عناصر مختلف سرویس بهداشتی استفاده کنید.

روشویی‌های کابینتی معمولا گزینه‌های مناسبی برای خرید به‌شمار می‌روند و می‌توانید لوازم سرویس بهداشتی را در آن‌ها نیز قرار دهید. سبدهای دارای طرح و رنگ مختلف نیز می‌توانند باعث نظم بیشتر داخل قفسه‌ها شوند. شما می‌توانید بخشی از لوازم را داخل این سبدها قرار دهید.

 

در پشت سرویس بهداشتی کوچک

شما حتی از فضای در پشتی سرویس بهداشتی هم می‌توانید بهره بگیرید؛ برای این کار تنها کافی است دستگیره‌هایی را نصب کنید تا از آن‌ها به‌عنوان آویز حوله استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید که از آویزان کردن بیش از اندازه حوله روی آن‌ها خودداری کنید؛ چرا که ممکن است به‌دلیل باز و بسته شدن در، آن‌ها به روی زمین بیفتند.

 

مشاهده و خرید آنلاین انواع جاحوله ای

کم بودن فضا در سرویس بهداشتی و راهکارهای حل آن

مشکل: یکی از مشکلات رایج در اکثر توالت ها، فضای کوچک این محیط هاست که در آن فضای باریک سینک توالت به سختی در کنار هم قرار می گیرند. همچنین در این فضاها استفاده از سینک های پایه فضا را کوچکتر و رفت و آمد را دشوارتر می کند.

راه حل: دکوراتورها توصیه می کنند تمام وسایلی را که در یک سرویس بهداشتی کوچک استفاده می کنید روی دیوار نصب کنید و زیر آن خالی نگه دارید. با برداشتن این عناصر از روی زمین و استفاده از سینک دیواری و توالت دیواری حس بیشتری در فضا ایجاد کرده و کف شویی را آسان می کنید. همچنین می توانید با استفاده از کاشی های سرامیکی زیبا با خطوط افقی فضا را بزرگتر کنید.

فضای سرویس بهداشتی کوچک

نبود مکانی برای دوش مجزا در حمام

مشکل: در خانه هایی که سرویس بهداشتی و حمام یکسان است و فضا کوچک است، هر بار که از سر دوش حمام استفاده می کنید کل فضا خیس می شود و هنگام دوش گرفتن احساس خوبی ندارید.

راه حل: طراحان داخلی استفاده از شیشه های ضد آب با کارایی بالا را برای حمام های کوچک توصیه می کنند. با افزودن فضایی به کمک این شیشه ها بین روشویی و وان می توان جای جداگانه ای برای دوش ایجاد کرد، اما راه حل آسان تری در صورت وجود وان در حمام، نصب دوش در بالای وان است. سپس با پرده دوش را از بقیه فضا جدا کنید. زیرا هم ارزان تر و هم کاربردی تر است. ایده دیگر برای حمام های کوچک بدون وان، استفاده از کابین دوش است.

انواع مدل های دوش حمام (1)-min

کم بودن فضا برابر با شلوغی پیش از حد

مشکل: پیدا کردن فضای کافی برای نگهداری بطری های شامپو و لوازم آرایشی در یک فضای کوچک می تواند دشوار باشد.

راه حل: قطعاً فضاهایی در سرویس بهداشتی وجود دارد که کاملاً بدون استفاده هستند. با استفاده از این نکات می توانید در حین نصب وسایل مورد نیاز ظاهر سرویس بهداشتی خود را نیز تغییر دهید.

 اگر از وان حمام فقط برای شستشوی کودکان استفاده می شود، آن را با یک وان کوچک جایگزین کنید تا فضای بیشتری برای کابینت ها و قفسه ها فراهم شود. 

سرویس بهداشتی مدرن

حالا می توانید قفسه های کوچکی را روی دیوار بگذارید و حوله و شامپو را در آنجا قرار دهید. دیوار پشت توالت را فراموش نکنید. این قسمت که اغلب نادیده گرفته می شود، می تواند فضای ایده آلی برای قفسه ها یا حتی کابینت های حمام ایجاد کند. 

همچنین می توانید از سبدها برای نگهداری وسایل کوچکتر و مسواک استفاده کنید. همچنین استفاده از فضاهای بدون استفاده زیر پنجره ها و بالای درها برای ساخت قفسه ایده خوبی است که می توانید از آن بهره ببرید.

فضای محدود برای روشویی های عمیق

مشکل: معمولاً روشویی های عمیق را نمی توان در فضاهای محدود استفاده کرد.

راه حل: در این موارد به دنبال راه های خلاقانه تری برای حل مشکل حمام ها و توالت های باریک باشید. شیرآلات را روی دیوار نصب کنید و یک کابینت زیر آن نصب کنید و روی آن روشویی ایجاد کنید. با این کار فضایی مجلل و کاربردی ایجاد خواهید کرد. با این کار یک روشویی رو به دیوار قرار می دهید و ضمن استفاده از روشویی های عمیق اما کوچک، عمقی در فضا ایجاد می کنید.

استفاده-از-شیر-آلات-طلایی

حمام هایی بدون نور طبیعی

مشکل: حمام های کوچکی که از نور طبیعی بهره نمی برند بسیار کوچک به نظر می رسند.

راه حل: استفاده از لامپ های ال ای دی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در حمام و توالت گزینه بسیار خوبی است. اگر از این لامپ ها استفاده کنید، نور نقطه ای و ناحیه ای در بالای وان حمام وجکوزی  ایجاد خواهید کرد. همچنین استفاده از یک جفت لامپ دیواری در دو طرف آینه نور را منعکس کرده و فضا را روشن می کند.

سخن آخر

با به کار بستن راهکارهای موجود در این مقاله می‌توانید از فضای سرویس بهداشتی کوچک خود به بهینه‌ترین حالت ممکن استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از بازار آنلاین سرام پخش دیدن کنید و درصورت داشتن هرگونه سوالی برای خرید محصولات با کارشناسان پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments