پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

همتراز کاشی و سرامیک چیست؟-قسمت دوم

همتراز کاشی و سرامیک چیست؟

همتراز کاشی و سرامیک چیست؟-قسمت دوم

کاشی تراز

همتراز کاشی و سرامیک چیست؟ | همتراز کاشی و سرامیک محصولی کارآمد و منحصر به فرد از جنس پلاستیک می باشد که در صنعت کاشیکاری مصرف عمده ایی دارد و جایگاه خود را به خوبی در ایران پیدا کرده و دارای مزایای بسیاری می باشد. همتراز کاشی از دو بخش کلیپس همتراز و گوه همتراز تشکیل شده است که موجب همتراز شدن و همسطح شدن لبه های کاشی و سرامیک پس از مصرف می شوند. همتراز کاشی یا کاشی تراز موجب رفع بالا و پائینی لبه های کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر شده و سطح آن را کاملا تراز می کند و کلیه ناخنک ها و ناصافیهای بین تایلهای کاشی و سرامیک را از بین می برد. نکته حائز اهمیت در کاشی کاری با استفاده از همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز ایجاد سطحی زیبا و یکنواخت در پایان کار خواهد شد. کاشی تراز یا همتراز کاشی و سرامیک علاوه بر هم سطح کردن لبه های کاشی و سرامیک، اندازه بند های کاشی و سرامیک را نیز نسبت به یکدیگر تنظیم می نماید.

کاربرد ها ی کاشی تراز یا همتراز کاشی و سرامیک
هم سطح نمودن لبه های کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر
سنگ فرش نمودن کف
نصب پارکت و فایل های چوبی کف
نصب کفپوش های چوبی و بتنی
مزایای استفاده از همتراز کاشی و سرامیکی یا کاشی تراز
هتراز کاشی و سرامیک در کلیه سطوح عمودی و افقی قابل استفاده می باشد.
رفع نامنظمی کاشی و سرامیک در کف و دیوار ه ها به کمک همتراز کاشی
استفاده از کاشی تراز یا همتراز کاشی علاوه بر افزایش کیفیت کاشیکاری و زیبایی دو چندان کار موجب از بین رفتن ناخنگ ها یا نا صافی های بین لبه کاشی و سرامیک خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که ناخنک های بین کاشی ها همیشه محل مناسبی برای تجمع آب و مواد شوینده در هنگام شستشو هستند که این امر بعد از مدتی باعث ایجاد خزه و جلبک بین بند ها شده و فضای بین دو کاشی کدرو تیره خواهد شد که این نتیجه با استفاده از همتراز کاشی یا کاشی تراز به کل رفع خواهد شد.
استفاده از همتراز کاشی علاوه بر همسطح کردن لبه های کاشی و سرامیک باعث ایجاد بند های منظم و زیبا می شود و بند کشی کاشی و سرامیک را به مراتب راحت تر می کند. این حسن باعث می شود چنانچه پس از گذشت زمان بند ها دچار آسیب یا خوردگی شدن به راحتی قابل تراشیدن و تعمیر مجدد شوند.
با استفاده از همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز زیبایی کار دو چندان خواهد بود.
استفاده از همتراز کاشی یا کاشی تراز سرعت نصب یا اجرای کاشی کاری را به مراتب افزایش می دهد.
استفاده از همتراز کاشی و سرامیک در نصب کاشی های دیوار و کف استفاده از چسب ۳-۲-۱ را برای ثابت ساز ی تایلها منتفی می کند.
مصرف کاشی تراز یا همتراز کاشی و در نصب کاشی و سرامیک استفاده از تراز و چکش کاری برای همسطح کردن تایلها نسبت به یکدیگر را لغو می کند.
طراحی کلیپس همتراز به گونه ایی است که پایه های آن مانع چسبندگی کاشی به ملات یا چسب کاشی نشوند و آن نقطه از سطح را از لحاظ چسبندگی ضعیف نکنند.
پس از به کار بردن کاشی تراز یا همتراز کاشی و سرامیک مطمئن خواهید بود که سطحی تراز و هم سطح و یکنواخت به وجود آمده است.
کلیپس:کلیپس همتراز در دو سطح کوچیک و بزرگ به لحاظ کاربرد تقسیم شده است.کلیپس همتراز برای کاشی و سرامیک یا پارکت با ضخامت ۲ تا ۸ میلیمتر مناسب است و کلیپس همتراز بزرگ برای کاشی و سرامیک از سایز ۸ تا ۱۶ میلیمتر مناسب می باشد.ضخامت کلیپس همتراز کاشی که فاصله بین بند های کاشی و سرامیک را تعیین می کند در اندازه های ۱و۲و۳ میلیمتر تولید و عرضه می شود.
گوه همتراز کاشی:گوه همتراز کاشی نیز با توجه به نحوه کاربرد در دو سایز کوچک و بزرگ تولید و عرضه می شود.گوه همتراز کوچک برای نصب و تنظیم سطح کاشی و سرامیک یا پارکت از ضخامت ۳ تا ۸ میلیمتر مورد استفاده قرار میگیردو گوه همتراز بزرگ برای نصب کاشی و سرامیک از ضخامت ۸ الی ۱۶ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
نکته: پیشنهاد می شود در انتخاب و خرید همتراز کاشی دقت شود تا بر اساس ضخامت و کاربرد از همتراز کوچک و یا همتراز بزرگ خریداری شود.چون قیمت همتراز کوچک از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

بسته بندی همتراز کاشی یا سرامیک یا کاشی تراز
بسته بندی همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز به شرح زیر می باشد
۱-۵۰ عدد گوه بزرگ همتراز +۵۰ عدد کلیپس بزرگ همتراز در یک بسته نایلونی

۲-۵۰ عدد گوه کوچک همتراز +۵۰ عدد کلیپس کوچک همتراز در یک بسته نایلونی

۳-۱۰۰ عدد کلیپس بزرگ همتراز کاشی و سرامیک در یک بسته نایلونی

۴-۱۰۰ عدد کلیپس کوچک همتراز کاشی و سرامیک در یک بسته نایلونی

۵-۱۰۰ عددگوه بزرگ همتراز کاشی و سرامیک در یک بسته نایلونی

۶-۱۰۰ عدد گوه کوچک همتراز کاشی و سرامیک در یک بسته نایلونی

میزان مصرف همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز
میزان مصرف همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز با توجه به ابعاد کاشی و سرامیک مشخص می شود. معمولا برای تایلهای تا عرض ۴۰ سانت یک عدد همتراز در هر ضلع تابل و ابعاد ۴۰ تا ۶۰ سانت دو عدد همتراز در هر ضلع و ۶۰ تا ۸۰ سانت سه عدد همتراز در هر وجه تایل مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت تجربی می توان گفت که برای به وجود آمدن سطحی کاملا تراز و یکنواخت هر ۲۰ سانت یک عدد همتراز کاشی و سرامیک پیشنهاد می شود.
نحوه مصرف همتراز کاشی و سرامیک یا کاشی تراز
توجه شود با توجه به ضخامت تایلهای مورد نظر برای نصب نوع همتراز بر اساس همتراز کوچک و همتراز بزرگ انتخاب شود. مراحل نصب به شرح زیر می باشد

۱-کلیپس همتراز بین دو لبه کاشی و سرامیک و یا تایل مجاور هم قرار داده می شود.

۲-پس از قرار گیری کلیپس همتراز در لبه کاشی و سرامیک یا پارکت در کنار هم قرار داده می شوند.

۳-گوه همتراز کاشی با فشار دست داخل منفذ موجود در کلیپس همتراز جای داده می شود.

۴-به کمک آچار همتراز یا انبر همتراز گوه همتراز داخل کلیپس قفل شده و دو لبه نسبت به هم تراز می شوند.

۵- پس از قرار گیری کلیپس همتراز و گوه همتراز حد اقل ۲۴ ساعت اجازه دهید تا گیرش ملات یا چسب کاشی انجام شود.

۶-پس از اطمینان از گیرش چسب یا ملات کاشی با زدن ضربه جانبی به کلیپس ها توسط نوک کفش یا چکش پلاستیکی، کلیپس ها را بشکنید .

نکته: دقت نمایید پس از شکستن کلیپس همتراز، دیگر قابل استفاده نمی باشد ولی گوه همتراز به دفعات قابل استفاده می باشد. به عبارتی کلیپس همتراز یکبار مصرف بوده ولی گوه همتراز را می توان به دفعات مورد استفاده قرار داد. دقت شود که چنانچه برای قفل نمودن کلیپس و گوه از آچار همتراز یا گوه همتراز استفاده شود ضریب شکستن گوه همتراز در هنگام نصب نسبت به قفل کردن با ضربات چکش یا هر ابزار دیگری بسیار پائین ویا صفر می باشد و بسیار مقرون به صرفه می باشد ولی چنانچه برای قفل شدن گوه همتراز داخل کلیپس همتراز از چکش استفاده شود احتمال شکستن گوه همتراز و کلیپس همتراز قبل از همسطح کردن و در مراحل نصب وجود دارد.

آچار همتراز کاشی و سرامیک -آچار کاشی تراز
انبر همتراز کاشی و سرامیک – انبر کاشی تراز
انبر کاشی تراز یا آچار همتراز محصولی کارآمد از جنس پلاستیک فشرده و سخت می باشد که برای قفل کردن کلیپس و گوه همتراز مورد استفاده قرار می گیرد. انبر همتراز دارای یک فک ثابت و یک فک متحرک می باشد.فک ثابت انبر همتراز به قسمت انتهای گوه تکیه می کند و فک متحرک به کلیپس تکیه کرده و عملیات قفل شدن صورت می گیرد. انبر همتراز تولید شده توسط شرکت بتن پلاست دارای دو فک متحرک است که یکی برای همتراز کاشی بزرگ و دیگری برای همتراز کاشی کوچک می باشد وبا توجه به نوع کاربرد جازده می شود. در هنگام استفاده از این همتراز نیاز است که ابتدا با توجه به ضخامت کاشی یا سرامیک و سایز همتراز آچار همتراز توسط پیچهای تنظیم و فک متحرک تنظیم شود تا فشار وارده به کلیپس و گوه همتراز یکسان باشد و فشار بیش از حد انبر همتراز یا آچار همتراز موجب شکستن کلیپس و در رفتن گوه نشود و یا اینکه فشار پایین آن موجب قفل شدن مناسب کلیپس و گوه نشود ولق بودن آنها موجب عدم هم ترازی لبه ها نسبت به یکدیگر شوند.
مصرف انبر همتراز نسبت به سایر روش های سنتی مزایای ویژه ایی دارد از جمله مزایای مهم قفل کردن هم تراز توسط ابزار همتراز می توان عدم شکستن کلیپس همتراز و گوه همتراز اشاره نمود که در روش قفل شدن به کمک چکش و دیگر ابزار امکان شکسته شدن به دلیل فشار ضربه بالا و خطای انسانی وجود دارد.

دقت نمایید که پس از هر بار استفاده انبر آن را تمیز نموده و در یک محفظه قرار دهید تا گرد و خاک و آلودگی مانع عملکرد صحیح آن نشودو عمر آن را بالا ببرد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]همتراز کاشی و سرامیک چیست؟


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments