پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی پودری چیست؟  | چسب کاشی یک ماده بسیار چسبنده و قدرتمند است که برای اتصال انواع کاشی به سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته از مدل های مختلفی از ملات ها برای چسباندن کاشی ها به کف و دیوار استفاده می شد که دارای معایب فراوانی بود. امروزه هم از این نوع ملات ها برای چسباندن کاشی ها استفاده می شود و استفاده از آنها منسوخ نشده است، اما مزایای فراوان چسب های کاشی باعث شده که این ماده بتواند به جایگزین مناسبی برای این ملات ها تبدیل شود.

چسب کاشی

ملاتی که برای چسباندن کاشی ها مورد استفاده قرار می گرفت، ترکیب شن و ماسه و سیمان بود. از آنجایی که کاشی ها در مکان های مختلفی نصب می شوند، همیشه باید برای نصب آنها از بهترین مواد و ابزار ممکن استفاده کنید.

چسب کاشی پودری یکی از بهترین و پرکاربردترین مواد موجود در بازار است که بسیاری از کاشی کار ها از آن استفاده می کنند و پیمانکاران ساختمانی آن را بهترین ماده موجود برای نصب کاشی ها می دانند.

این روز ها در اکثر پروژه های ساختمانی برای نصب کاشی و سرامیک ها از چسب های کاشی استفاده می شود و این چسب ها توانسته اند کیفیت اتصال بین کاشی و سطوح را بسیار افزایش دهند.

به کار بردن مواد مناسب برای چسباندن کاشی ها نه تنها سبب ساده تر شدن و افزایش سرعت نصب می گردد، بلکه از لحاظ زیبایی شناسی هم تاثیر زیادی دارد و در ظاهر منزل یا محل کار شما تفاوت ایجاد می کند.

البته آیتم های گوناگونی وجود دارند که بر روی کیفیت نصب کاشی ها تاثیرگذار هستند. به عنوان نمونه این که شما کاشی را بر روی دیوار نصب کنید یا بخواهید آنها را در کف ساختمان مورد استفاده قرار دهید، در نحوه عملکرد چسب های کاشی تاثیرگذار خواهد بود.

مورد دیگری که بر روی عملکرد چسب کاشی تاثیر مستقیم دارد، وضعیت سطحی است که قرار است کاشی ها بر روی آن چسبانده شوند. به طور قطع یک سطح صاف که زیرسازی مناسب در آن وجود داشته باشد بسیار بهتر از یک سطح ناهموار است. در بسیاری از مواقع اگر سطح شما مناسب نباشد، باید زیرسازی صورت بگیرد تا بتوانید کاشی ها را نصب کنید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مختلف چسب هایی که برای نصب کاشی ها مورد استفاده قرار می گیرند و معایب و مزایای آنها آشنا کنیم. همچنین قصد داریم برترین برند در این زمینه را به شما معرفی کنیم تا انتخاب و خرید برای شما ساده تر شود.

انواع چسب کاشی

در تهیه و تولید چسب های کاشی عموما از سیمان، شن و ماسه با کیفیت و یک سری مواد اضافی جهت بهبود ویژگی های اساسی چسب استفاده می شود. با استفاده از این ماده آماده، کاشی ها با بهترین کیفیت به سطح مورد نظر شما متصل می شوند.

اگر برای خرید چسب های کاشی به بازار بروید یا اینکه در بین صفحات اینترنت جستجو کنید، متوجه خواهید شد که دو نوع اصلی و بسیار پرکاربرد از این ماده در بازار موجود است.

اگر بعد از نصب کاشی ها به هر دلیلی حس کنید که ظاهر کار نهایی رضایت بخش و مورد پسند شما نیست، نمی توان در این مورد کاری کرد. یک راه این است که شما کاشی ها را از سطح جدا کنید و کاشی های جدیدی را به جای آنها قرار دهید که این کار بسیار پر هزینه و غیر منطقی است.

آن دسته از چسب های کاشی که کارایی بالایی دارند را می توان برای چسباندن کاشی ها بر روی سطوحی که از قبل کاشی کاری شده اند، بر روی سطوحی با سیمان صیقل داده شده، بر روی سطوح چوبی (با استفاده از پرایمر) یا بر روی دیگر سطوح خاص به کار برد.

چسب پودری کاشی
چسب کاشی پودری
چسب های پودری یکی از انواع رایج چسب های کاشی هستند که علاوه بر کاشی می توان برای چسباندن برخی سنگ ها و سرامیک هم از آنها استفاده کرد. این چسب بر پایه سیمان تقویت شده با پلیمر می باشد.

همواره با مراجعه به وب سایت دکتر تامین می توانید چسب کاشی پودری bk2 شیمی ساختمان را خریداری کرده و در پروژه های مختلف خود از آن بهره ببرید.

پودر چسب کاشی

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که در چسب کاشی پودری وجود دارد، این است که این مدل چسب ها پس از خشک شدن در برابر رطوبت مقاوم هستند. این مقاومت به دلیل وجود پلیمر خاصی است که در تولید این چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این چسب ها علاوه بر اینکه به خوبی باعث چسبیدن انواع سرامیک و کاشی به سطوح مختلف می شود، به خودی خود باعث آب بندی سطح نیز می شود.
عملیات دوغاب ریزی که پیش از این برای نصب انواع کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گرفت دارای هزینه بسیار بالایی بود. اما با وجود این چسب ها هزینه های نصب تا حد زیادی کاهش یافته است.
شما می توانید برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ، گچ، چوب، آجر و موزاییک روی انواع زیرسازی ها از چسب کاشی پودری استفاده کنید.
به دلیل نوع ترکیباتی که در ساخت این چسب ها مورد استفاده قرار می گیرد، سعی کنید از این چسب ها بر روی سطوح گچی استفاده نکنید.
جهت استحکام بیشتر و افزایش خواص چسب کاشی پودری از ماده ای به نام پرایمر استفاده می شود.
شرایط استفاده از چسب کاشی پودری
اگر قصد دارید برای نصب کاشی و سرامیک از چسب های پودری استفاده کنید، باید از یک سری اصول و دستورالعمل پیروی کنید که نتیجه کار مطلوب شود.

سطحی که قرار است روی آن کار کنید باید کاملا خشک و بدون هیچ گونه کثیفی باشد. همچنین نباید هیچگونه ذرات چربی و گرد و غبار بر روی سطح وجود داشته باشد.
سطح قدیمی (مثلا کاغذ دیواری) را کاملا جدا کنید و اگر سطح قبلی از آسفالت، قیر گونی یا موارد این چنینی باشد، باید آن را آماده نصب کاشی، سرامیک و… کنید. این زیرسازی معمولا به وسیله پرایمر انجام می شود.
اگر سطح مورد نظر شما رطوبت زیادی دارد، باید چسب کاشی پودری را بر روی تمام سطح کاشی بکشید تا اتصال به خوبی انجام شود. البته در چنین شرایطی زمان خشک شدن کمی افزایش می یابد. باید در این وضعیت سعی کنید با اعمال فشار مضاعف بر روی کاشی ها، آنها را به خوبی در جای مناسب قرار دهید.
کاربرد چسب کاشی پودری
با استفاده از این چسب ها می توانید انواع سنگ، کاشی، سرامیک، موزاییک و… را بر روی سطوح مختلف نصب کنید.
برای نصب پوشش های مختلف بر روی سطوح بتنی، سطوح رنگ شده و… از چسب های کاشی پودری استفاده کنید.
اگر قصد دارید رطوبت درون کاشی ها نفوذ نکند، استفاده از این چسب های پودری پیشنهاد می شود.
این چسب ها پس از خشک شدن دارای استحکام بسیار بالایی هستند و از این رو می توان برای چسباندن کاشی بر روی دیوار نیز از آنها استفاده کرد.
پس از اینکه این چسب ها خشک می شوند، در برابر حرارت و گرما نیز مقاوم هستند.
اگر می خواهید کاشی جدید را روی کاشی قدیمی نصب کنید، چسب کاشی پودری بهترین گزینه است.
این چسب ها به سادگی با آب ترکیب می شوند.
اگر بخواهیم تمام مصالحی که برای چسباندن کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند را با هم مقایسه کنیم، چسب کاشی پودری قدرتمندترین ماده ای است که می توانید از آن بهره ببرید.
از آنجایی که زمان سفت شدن این چسب ها سریع نمی باشد، می توان تا چند دقیقه پس از نصب هم آنها را جابجا کرد و در جای مناسب چسباند.
تمام مواردی که به آنها اشاره شد، سبب شده تا چسب های کاشی پودری بسیار محبوب و پر کاربرد باشند. چسب کاشی پودری شیمی ساختمان یکی از برترین چسب های موجود در بازار است که برای چسباندن کاشی، سرامیک و… به سطوح مختلف به کار می رود.

چسب کاشی خمیری

یکی دیگر از مدل های موجود از چسب های کاشی که بسیار پر کاربرد هستند، چسب های خمیری هستند. این چسب ها بر پایه رزین های آکریلیکی، پودر های معدنی و مواد غلظت دهنده هستند.

چسب کاشی خمیری ak5 شیمی ساختمان از پر استفاده ترین چسب های خمیری موجود در بازار است و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیر

چسب خمیری شیمی ساختمان
از چسب کاشی خمیری می توان برای نصب انواع کاشی، سرامیک و سنگ بر روی سطوح مختلف در داخل و خارج از ساختمان ها استفاده کرد.
زمانی که از دوغاب برای نصب کاشی بر روی دیوار استفاده می شود، یک لایه ضخیم از دوغاب در پشت کاشی ها قرار می گیرد. این لایه حدود ۴ الی ۵ سانتی متر ضخامت دارد و باعث می شود و علاوه بر اینکه حجم زیادی از فضای داخلی را اشغال می کند، باعث می شود مقدار زیادی مصالح نیز مصرف شود.
چسب های خمیری که در پشت کاشی و بر روی سطح مورد نظر قرار می گیرند، دارای ضخامت تقریبی ۵ میلی متر هستند و کاشی به سرعت بر روی آنها نصب می شود.
چسب کاشی خمیری اتصال قدرتمندی را با سطح زیر کار و کاشی ها ایجاد می کند و دارای خواص ارتجاعی مناسب است.
به دلیل داشتن خاصیت الاستیکی بالا، این چسب ها در مقابل زلزله های خفیف مقاوم هستند و هیچگونه شکستگی را در آنها مشاهده نخواهید کرد.
با گذشت چندین سال از نصب این نوع کاشی ها هم شاهد ایجاد ترک و شکستگی در آن نخواهید بود. دلیل این ویژگی، انعطاف پذیر بودن چسب های خمیری است.
همانند چسب های پودری، این چسب ها نیز پس از خشک شدن در مقابل رطوبت و حرارت مقاوم هستند و چسبندگی خود را از دست نمی دهند.
از آنجایی که این چسب های خمیری در برابر سرما و گرما مقاوم هستند، می توان در خارج از ساختمان نیز از آنها استفاده کرد.
شرایط و نحوه استفاده از چسب کاشی پودری

همانطور که در مورد چسب های پودری نیز اشاره شد، سطح زیر کار باید کاملا خشک و عاری از هرگونه کثیفی، چربی، گرد و غبار و… باشد.
اگر سطح دارای ناهمواری باشد، باید با استفاده از چسب پرایمر یا چسب بتن مناسب آن را آماده کرد و سپس کاشی ها را بر روی آن نصب کرد.
پس از انجام این دو مرحله می توانید با استفاده از یک کاردک، چسب کاشی خمیری را بر روی محل مورد نظر بریزید و آن را بر روی سطح پخش کنید.
کاشی هایی که با این شیوه و با استفاده از چسب خمیری نصب می شوند، پس از ۷۲ ساعت آماده بهره برداری هستند.
توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه چسب به این معنی نیست که کاشی ها محکمتر به سطح می چسبند. شما با این کار تنها چسب بیشتری را بیهوده مصرف خواهید کرد.
کاربرد چسب کاشی خمیری
موارد مصرف این چسب ها در بسیاری از موارد شبیه به چسب های پودری است. در ادامه با موارد مصرف این چسب ها بیشتر آشنا خواهید شد.

می توانید برای چسباندن انواع کاشی بر روی گچ، سنگ و… از این چسب ها بهره ببرید.
برای چسباندن کاشی جدید بر روی کاشی های قدیمی می توانید از چسب کاشی خمیری استفاده کنید.
از آنجایی که این چسب ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند، می توانید در سرویس بهداشتی و حمام نیز از آنها استفاده کنید.
چسب کاشی خمیری شیمی ساختمان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است که می توانید از آن در پروژه های داخل و خارج از ساختمان بهره ببرید.

مزایای استفاده از چسب کاشی
glue tile
همانطور که اشاره شد، چسب مخصوص کاشی یک ماده ترکیبی آماده است که به منظور تولید آن از سیمان، شن و ماسه های با کیفیت و یک سری مواد اضافی جهت بهبود ویژگی های اساسی چسب استفاده می شود.

چسب های کاشی با کارایی بالا را می توان برای چسباندن کاشی ها بر روی سطحی که کاشی کاری شده است، بر روی سطحی با سیمان صیقل داده شده، بر روی سطوح چوبی (با استفاده از پرایمر) یا بر روی دیگر بستر های خاص مورد استفاده قرار داد.

یک سری ویژگی ها سبب شده اند که این چسب ها در بین کاشی کار ها و پیمانکاران ساختمانی بسیار محبوب باشند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

سهولت مصرف

هر فردی به دنبال این است تا کار خود را با بالاترین کیفیت و از ساده ترین و هوشمندانه ترین شیوه انجام دهد. یکی از مهمترین ویژگی های چسب کاشی این است که می توان به راحتی و بدون داشتن هیچ گونه مشکلی در پروژه های مختلف از آن استفاده کرد.

مدل های خمیری این چسب ها که آماده استفاده هستند و چسب کاشی پودری را تنها باید جهت استفاده با کمی آب مخلوط کرد.

یکی از مشکلات اصلی شیوه های قدیمی نصب کاشی ها این بود که حمل و نقل آن کار مشکلی بود و البته مراحل مخلوط کردن مواد با تولید کثیفی و گرد و خاک زیادی همراه بود.

تمام این مشکلات با تولید چسب های کاشی حل شده است. این چسب ها معمولا در سطل ها یا تیوپ هایی ریخته می شوند که به سادگی قابل حمل و جابجایی باشند.

همچنین کار با چسب های کاشی بسیار تمیز تر از روش دوغاب کاری است. با کمک گرفتن از چسب کاشی همواره محیط کار تمیزی خواهید داشت که کار در آن ساده تر خواهد بود.

در این شیوه نصب لازم نیست تا کاشی ها را یک روز یا بیشتر درون آب بگذارید. فقط کاشی ها را از جعبه بیرون بیاورید و بلافاصله آنها را بچسبانید.

سرعت بالا

با استفاده از یک کاردک می توانید چسب را بر روی سطح مورد نطر خود بریزید و سپس کاشی ها را بر روی آن نصب کنید. کاشی کار ها عموما فضایی به مساحت یک متر مربع را به این چسب آغشته می کنند و کاشی ها را روی آن قرار داده و محکم می کنند. سپس مجددا فضای دیگری به همین مساحت را آغشته به چسب کرده و ادامه می دهند.

این شیوه کمک می کند که شما بتوانید با سرعت بالا و به طور منظم کار خود را انجام دهید و نیازی به دوباره کاری نداشته باشید.

پس از اینکه چسب را در محل مورد نظر ریختید، می توانید به طور منظم و سریع کاشی ها بر روی آن قرار دهید و آنها را به گونه ای تنظیم کنید که خطوطی منظم و زیبا تشکیل شوند.

کیفیت بالای کار

از آنجایی که چسب های کاشی به سرعت خشک نمی شوند و چند دقیقه زمان می برد تا کاملا خشک شوند، شما می توانید کاشی ها را کمی جابجا کنید و در موقعیت مناسب آنها را قرار دهید.

این کار سبب می شود که کاشی ها به طور منظم در یک خط قرار بگیرند و زیبایی کار نهایی افزایش یابد.

در گذشته که از دوغاب برای نصب کاشی ها استفاده می شد، ملات به سرعت خشک می شد و شما قادر نبودید تا کاشی ها را به درستی تنطیم کنید. عدم امکان مرتب سازی کاشی ها سبب می شد تا زیبایی و کیفیت کار در نهایت باب میل شما نباشد.

همواره سعی کنید از ماله برای پخش کردن چسب کاشی استفاده کنید تا چسب کاشی به طور کامل در پشت تک تک کاشی ها پخش شود. این نحوه نصب باعث کاهش برخی مشکلات نظیر شکستن کاشی ها به خصوص در گوشه ها و نشتی آب می شود.

همانطور که استفاده از میزان زیاد این چسب ها باعث افزایش قیمت چسب کاشی مورد استفاده در پروژه شما می شود و هیچ تاثیری در استحکام ندارد، استفاده از چسب کم هم سبب می شود تا دوام کار نهایی پایین بیاید و به مرور زمان شاهد ایجاد ترک یا نفوذ آب در کاشی ها باشیم.

تنوع در استفاده

چسب کاشی علاوه بر اینکه می تواند کاشی ها را به هم بچسباند، برای نصب انواع سنگ و موزاییک هم مورد استفاده قرار می گیرد.

از این چسب ها می توان برای نصب و چسباندن کاشی ها، موزاییک های شیشه ای، گرانیت های بزرگ به ابعاد ۶۰*۶۰، برای چسباندن کاشی ها به سطوح صیقلی و پولیش شده، بر روی سطح پوشیده از کاشی بدون اینکه نیاز به کندن کاشی های قدیمی باشد، برای استفاده در فضای بیرون و محیط آزاد، در مکان های صنعتی، در استخر های شنا و در بسیاری از مکان های دیگر استفاده کرد.

این ویژگی هم در کنار دیگر مزایای این چسب سبب شده تا بسیار پر استفاده باشد.

دلایل اقتصادی

زمانی که در یک پروژه مشغول کار و فعالیت هستید، هزینه ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هزینه ها حتی در پروژه های کوچک هم از اهمیت بالایی برخوردارند و کارفرمایان به آن توجه می کنند. حال تصور کنید در پروژه هایی که قرار است کار در مقیاس بزرگ انجام شود، حتی تفاوت های کم میان دو ماده می تواند هزینه کل پروژه را به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش دهد.

زمانی که از دوغاب و ملات های قدیمی استفاده می کنید، باید تا چند سانتی متر زیر کار را پر کنید و سپس کاشی ها را روی آن بچسبانید. بنابراین میزان موادی که شما استفاده می کنید بسیار افزایش خواهد یافت.

شما با استفاده از چسب های کاشی می توانید میزان مصرف مواد را بسیار کاهش دهید که نهایتا باعث کاهش هزینه های نصب کاشی خواهد شد. تنها چند میلی متر از این چسب می تواند جای چندین سانتی متر ملات را پر کند.

یک بسته ۲۰ کیلوگرمی از چسب کاشی می تواند کاشی ها را بر روی مساحتی در حدود ۴ تا ۵ متر مربع بچسباند. همچنین یک بسته ۲۵ کیلوگرمی از این چسب برای مساحتی در حدود ۶ تا ۷ متر مربع کافی خواهد بود.

توجه داشته باشید که قیمت چسب کاشی به طور معمول کمتر از سایر موادی است که برای نصب کاشی، سرامیک و… استفاده می شود. به علاوه با استفاده از این چسب ها بار کمتری بر ساختمان تحمیل می شود.

البته توجه داشته باشید که میزان چسب مصرفی به عواملی نظیر صاف بودن سطح زیر کار، ابزار مورد استفاده در نصب و مهارت کاشی کار بستگی دارد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] چسب کاشی پودری چیست؟


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments