پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشیم+ تصاویر

راهکار هایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن

چگونه یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشیم+ تصاویر

اگر به دنبال تغییر در دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، گزینه‌ای بهتر از سرویس بهداشتی پیدا نخواهید کرد. در واقع با توجه به فضای محدود سرویس بهداشتی می‌توانید با کمترین هزینه یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید. اما راه‌حل های ایجاد یک تغییر اساسی چیست؟

برای درک تغییرات بزرگ، فقط کمی بیشتر به جزئیات توجه داشته باشید. از تغییر نور سرویس بهداشتی گرفته تا ایجاد تغییرات کوچک در لوازم و تجهیزات این مکان، همگی نقش انکارناپذیری در دکوراسیون شما دارند.

اگر آماده تغییر در دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما با چند نکته ساده به شما خواهیم گفت که چگونه یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید.

سرویس-بهداشتی-مدرن

سرویس بهداشتی مدرن تنها با ایجاد تغییرات جزئی

جالب است بدانید که یک انسان به‌طور معمول حدود ۱.۵ سال از عمر خود را در سرویس بهداشتی سپری می‌کند! همه ما روزمان را اینجا شروع می‌کنیم و به پایان می‌رسانیم. به همین دلیل توجه به دکوراسیون سرویس بهداشتی ضروری است.

اما چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون سرویس بهداشتی را تغییر دهیم؟ چه گزینه هایی برای این کار پیش روی شما وجود دارد؟

با تغییر کاشی و سرامیک تغییری اساسی در دکوراسیون بهداشتی خود ایجاد کنید!

اگر به دنبال تغییر اساسی برای سرویس بهداشتی خود هستید، اولین راه این است که کاشی و سرامیک خود را تغییر دهید.

طرح دکوراسیون کارن کرم 30*75 سرام نگار
طرح دکوراسیون کارن کرم ۳۰*۷۵ سرام نگار
دکوراسیون سرامیک امپریال قهوه ای 60*120 کاشی آریانا
دکوراسیون سرامیک امپریال قهوه ای ۶۰*۱۲۰ کاشی آریانا

انتخاب رنگ و مدل کاشی و سرامیک قطعا سلیقه‌ای است، البته قبل از تصمیم‌گیری بهتر است نکات زیر را به خاطر بسپارید:

انتخاب کاشی مقاوم

اگرچه رنگ و طرح کاشی‌ها نقش مهمی در بازسازی سرویس بهداشتی ایفا می‌کنند، اما نباید از کیفیت و دوام آن ها نیز غافل شد. بهتر است به‌ دنبال کاشی‌هایی باشید که در برابر رطوبت و تغییرات حرارتی بسیار مقاوم هستند.

مدل کاشی و سرامیک

با فضای محدود سرویس بهداشتی، انتخاب کاشی‌ و سرامیک براق یک انتخاب ایده‌آل است. این نوع سرامیک‌ها با بازتاب نور، فضای حمام و سرویس بهداشتی را بزرگتر نشان می‌دهند.

طرح و نقش کاشی

با توجه به تنوع زیاد طرح‌های کاشی و سرامیک، انتخاب کاشی و سرامیک بین چندین گزینه کمی دشوار است. استفاده از طرح‌های برجسته و سه بعدی جلوه‌ای خیره کننده به سرویس بهداشتی شما می‌دهد.

توجه داشته باشید که انتخاب طرح مناسب در بزرگتر جلوه دادن حمام تاثیر زیادی دارد. بنابراین بهتر است از طرح‌های شلوغ مانند طرح‌های چهارخانه پرهیز کنید و به سراغ طرح‌هایی بروید که فضا را بزرگتر نشان می‌دهند.

رنگ‌هایی با تن سرد انتخاب کنید!

تا حد امکان از  به کار بردن کاشی‌های سرامیکی با رنگ تیره خودداری کنید و برای سرویس بهداشتی لوکس خود به دنبال رنگ‌های روشن‌تر باشید.

 به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ‌های خنثی و سرد آرامش بیشتری را به افراد منتقل می‌کند، در حالی که از رنگ‌های گرم مانند انواع کاشی قرمز برای محیط‌های پر انرژی استفاده می‌شود. بنابراین با انتخاب رنگ‌های سرد، سرویس بهداشتی مدرن‌تری خواهید داشت.

دکوراسیون کاشی ویلارو قهوه ای 30*90 کاشی چلسی

نورپردازی استاندارد و مناسب با فضای سرویس بهداشتی معجزه می‌کند!

نور مناسب به سرویس بهداشتی ظاهری خیره کننده می‌دهد. نورپردازی در این مکان نه تنها باید نور مورد نیاز سرویس بهداشتی را تامین کند، بلکه باید جذاب باشد. نکات زیر را برای روشنایی مناسب در سرویس بهداشتی به خاطر بسپارید:

نورپردازی آینه

آینه حمام جایی است که هر روز صبح خود را در آن می‌بینیم. بنابراین نورپردازی آن باید به‌درستی انجام شود. نورپردازی قسمت بالای آینه باعث می‌شود سایه‌های زیر چشم، بینی و چانه خود را ببینیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از لامپ‌های دور آینه استفاده کنید.

آینه سرویس بهداشتی مدرن

رنگ روشنایی

رنگ روشن لامپ که به طور حرفه‌ای به دمای رنگ معروف است، نقش مهمی در روشنایی دارد. نور روز ۵۰۰۰ درجه کلوین، روشنایی کامل ۲۷۰۰ درجه و نور کم ۲۴۰۰ درجه کلوین است. بسته به خواسته خود و فضای سرویس بهداشتی می‌توانید نور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آویزهای طرح لامپ و روشنایی

پس از تصمیم‌گیری در مورد رنگ لامپ ها، نوبت به انتخاب طرح و مدل لامپ یا آویز می‌رسد. بسته به دکوراسیون می‌توانید از انواع هالوژن‌ها، آویزهای سقفی، لامپ‌های رشته ای، لامپ‌های ال ای دی و … استفاده کنید و سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید.

روشویی کابینتی عنصر مهم سرویس بهداشتی

با تعویض روشویی کابینتی سرویس بهداشتی شاهد تغییر شگفت‌انگیزی خواهید بود. دو نوع توالت فرنگی در دو مدل عمودی یا دیواری بسته به سلیقه شما در بازار موجود است. با این حال، هنگام انتخاب روشویی، نکاتی وجود دارد که نباید آنها را نادیده بگیرید!

خرید آنلاین انواع روشویی مناسب سرویس بهداشتی

جنس روشویی کابینتی خود را انتخاب کنید!

همه ما به خوبی می‌دانیم که روشویی‌ها با مواد مختلفی در تماس هستند؛ همه چیز از آب گرفته تا لوازم آرایش، شوینده‌ها و پاک کننده‌ها با روشویی‌ در تماس است. بنابراین باید به دنبال جنس‌های مقاوم در برابر مواد مختلف بود.

کابینت‌های مختلف با روکش‌های سنگی، چوبی و فلزی مخصوص سرویس بهداشتی در بازار موجود هستند. اینکه کدام یک را انتخاب کنید علاوه بر بودجه مورد نظر شما به سبک سرویس بهداشتی مدرن شما نیز بستگی دارد. با این حال، اگر به دنبال طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن هستید،به شما توصیه خرید انواع روشویی سنگی را انتخاب کنید.

روشویی سرویس بهداشتی مدرن

طرح روشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید!

انتخاب روشویی کابینتی از بین طیف گسترده آن خسته‌ کننده است. اما با کمک یک قانون، انتخاب راحت‌تری خواهید داشت. بهترین راه برای انتخاب و خرید روشویی کابینتی این است که اندازه سینک و پیشخوان خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر علاقه‌مند به قرار دادن مواد شوینده، شمع و لوازم ترٸینی روی پیشخوان خود هستید، بهتر است توالتی با سینک کوچک‌تر انتخاب کنید.

طراحی سینک، با مساحت پیشخوانی که در اختیار شما قرار می‌گیرد ارتباط مستقیم دارد. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد طرح مورد نظر خود، پارامترهای فوق را در نظر بگیرید.

با شیرآلات توکار، سرویس بهداشتی لاکچری داشته باشید!

در صورتی که نمونه‌هایی از شیرآلات توکار را دیده باشید، حتما به زیبایی و خیره کننده بودن آن‌ها پی برده‌اید. در این نوع شیرآلات، لوله‌ها و اتصالات داخل دیوار هستند و دیده نمی‌شوند. استفاده از این نوع دریچه‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اما در خرید شیرآلات توکار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از کیفیت مغزی این نوع دریچه اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت با نشت و هزینه‌های گزاف تعمیر مواجه خواهید شد. هنگام خرید شیرهای توکار، حتما به این نکته توجه کنید که شیر با عناصر دیگری مانند زانویی، براکت، پشتی سر و غیره تنظیم شود. اطمینان حاصل کنید که از کیفیت آبکاری و نوع شیرها برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی اجتناب کنید.

اگرچه استفاده از شیرآلات توکار جلوه خاصی دارد و دکوراسیون سرویس بهداشتی را خاص و منحصر به‌ فرد می‌کند، اما قبل از تصمیم‌گیری نهایی بهتر است از معایب آن اطلاعاتی کسب کنید.

ست شیر حمام توکار کروم کی دبلیو سی مدل آوا
ست شیر حمام توکار سفید کی دبلیو سی مدل آوا
ست شیر حمام توکار سفید کی دبلیو سی مدل آوا
ست شیر حمام توکار کی دبلیو سی مدل آوا

نیاز به فضای مناسب و کافی در دیوار

برای قرار دادن لوله و اتصالات شیرآلات توکار در دیوار باید به ضخامت دیوار نیز توجه کرد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که هرگونه نشتی ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیری به دیوار در محل اتصال شیر شود.

با وجود معایب این نوع شیر، همیشه راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از آسیب دیدن دیوار و نشت آب کمک کند. زیبایی و ظاهر این نوع شیر آب به شما کمک خواهد کرد تا به‌راحتی یک سرویس بهداشتی مدرن و شیک داشته باشید.

سرویس بهداشتی مدرن

جا حوله ای آویزان کنید

یکی از اصولی که متخصصان طراحی داخلی به آن پایبند هستند این است: «همه چیز باید در جای خود قرار گیرد». حوله یکی از ملزومات حمام و توالت است.

 با توجه به اصل فوق، حوله نیز مانند هر وسیله دیگری باید جایگاه خاص خود را داشته باشد. یک جا حوله ای دیواری کوچک در کنار توالت خود نصب کنید و مطمئن شوید که چوبی برای آویزان کردن حوله‌های خود دارید. قفسه‌های حوله ممکن است برای یک مهمان معمولی چندان جذاب نباشند، اما تاثیر زیادی در ظاهر فضا دارند.

خرید آنلاین انواع جاحوله ای

در سرویس بهداشتی گل و گیاه طبیعی بگذارید

هیچ چیز به اندازه عناصر طبیعی فضا را زیبا نمی‌کند. گل‌ها و گیاهان به عنوان بخشی از طبیعت همیشه به یک فضا زیبایی و طراوت خاصی می‌بخشند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گیاهان طبیعی فقط برای فضاهایی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب هستند، اما حتی حمام نیز با گیاهان زیبا است.

کاشی بلند و باریک مناسب سرویس بهداشتی و حمام

گل‌ها به راحتی هر فضا و اتاقی را روشن می‌کنند و حمام شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. افزودن یک گلدان ساده از گل‌های تازه به فضای سرویس بهداشتی شما رنگی تازه و منحصر به فرد می‌بخشد. علاوه بر این، گل‌های طبیعی با آرایش چشمگیر خود، با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه، زیبایی و جلوه سرویس بهداشتی شما را دو چندان خواهد کرد.

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، این روزها افراد زیادی به زیبایی و دکوراسیون سرویس های بهداشتی خود اهمیت می‌دهند. استفاده از تجهیزات مدرن و به‌روز، روشویی‌های کابینتی، شیرآلات مدرن و … همگی به داشتن سرویس بهداشتی زیبا و شیک کمک خواهند کرد.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments