پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

در اواسط دهه ۶۰ واژه مینیمالیسم برای توصیف سبکی در مجسمه‌سازی به‌کاربرده شد و پس از مدتی این واژه گسترش یافت و امروزه از این واژه در زمینه‌ها مختلف طراحی مد، موسیقی، صنعت، معماری و غیره استفاده می‌شود.

یکی از مواردی که امروزه دیده می‌شود، طراحی خانه به سبک مینیمال است. در این طراحی، از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می‌شود که در تمام آن‌ها، اصول مینیمال وجود دارد. یکی از این وسایل که در طراحی خانه کاربرد دارد، کاشی مینیمال است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوع از کاشی‌ها بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از آن، خانه خود را به صورت مینیمال دربیاورید.

کاشی به سبک مینیمال چیست؟

سبک‌های مینیمال در هنرها و صنایع مختلفی دیده می‌شود که یکی از این صنایع، کاشی سازی است. این کاشی‌ها مانند کاشی‌های دیگر ساخته می‌شوند اما لعابی که بر روی آن‌ها استفاده می‌شود، رنگ متفاوتی دارد و هیچ‌گونه طرحی بر روی این‌گونه کاشی‌ها زده نمی‌شود.

 در کاشی مینیمال برش‌ها دقیقی وجود دارد تا این کاشی‌ها به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مینیمال بودن معماری ساختمان را حفظ کنند.

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

کاشی‌های به سبک مینیمال چه ویژگی‌هایی دارند؟

در این بخش می‌خواهیم تا شما را با ویژگی‌های کاشی سبک مینیمال آشنا کنیم. وقتی شما با این ویژگی‌ها آشنا باشید، می‌توانید در مورد بهره بردن از آن‌ها تصمیم گیری کنید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

سادگی و خلوتی در کاشی مینیمال

یکی از ویژگی‌ها طرح‌ها مینیمال در کاشی‌ها سادگی و کارآمدی می‌باشد و تمام تزئینات اضافی از کاشی حذف می‌شود. 

در طراحی خانه‌هایی که در آن‌ها سبک مینیمال و کاشی مینیمال به‌کاربرده شده است، سعی می‌شود تمام کاشی‌ها به‌طور منظم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و روی یک خط باشند و تا از فضا به‌اندازه کافی استفاده شود.

در طراحی مینیمال این کاشی‌ها سعی می‌شود هر چیزی که در کاشی ضروری نیست حذف شود. در طراحی این نوع از کاشی‌ها، طرح‌ها تجملاتی و سلطنتی وجود ندارد و کاشی‌ها کاملاً ساده هستند. بنابراین اگر شما به دنبال فضا باز و آرامش بخش در محیط اطراف خود هستید، بهتر است از کاشی سبک مینیمال استفاده کنید.

سنگ-مرمر-مناسب-حال-پذیرایی

رنگ در کاشی مینیمال

کاشی‌هایی که به سبک مینیمال هستند، با رنگ روشن و سفید تولید می‌شوند. این رنگ‌ها باعث می‌شود فضا بازتر دیده شود و حس تمیزی را به بیننده القا می‌کند که این موضوع، هدف معماری مینیمال می‌باشد.

 رنگ‌ها خنثی و روشن پایه‌ها اصلی کاشی‌ها طراحی شده به سبک مینیمال هستند که در ترکیب با رنگ‌ها دیگر مانند انواع کاشی های خاکستری و طوسی، مشکی و سبز کمرنگ دیده می‌شوند تا کنتراست زیبایی را به وجود آورند. اخیراً کاشی مینیمال برای کف را با طرح چوب کمرنگ ایجاد می‌کنند تا این رنگ‌ها یکدیگر را کامل کنند.

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

جزئیات کم در کاشی مینیمال

از دیگر ویژگی این کاشی‌ها نبود جزئیات در آن‌ها است. در برخی از کاشی‌ها طرح‌ها مختلفی دیده می‌شود که این طرح‌ها می‌توانند شلوغ و یا خلوت باشند. اما این طرح‌ها در پرسلان سبک مینیمال و دیگر کاشی‌هایی که به سبک مینیمال تولید می‌شوند وجود ندارد.

کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال

مزیت‌ کاشی‌ها مینیمال در طراحی خانه

این نوع کاشی‌ها دارای مزیت‌ها  مختلف هستند که به محیط خانه ویژگی‌ها منحصربه‌فردی را می‌دهند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کاشی مینیمال کمک می‌کنند فضاها کوچک‌تر، بزرگ‌تر دیده شوند که باعث آرامش بیشتر در افراد خانواده می‌شود.
  • استفاده از این کاشی‌ها در طراحی داخلی خانه باعث می‌شود این محیط همیشه به‌روز دیده شود.
  • انواع کاشی و سرامیک در معماری داخلی به سبک مینیمال نسبت به کاشی‌هایی که طرح دارند، قیمت نسبتاً پایین‌تری دارند درصورتی‌که کیفیت آن‌ها یکی است بنابراین قسمتی از بودجه را می‌توان خرج کارها دیگر کرد.
  • یافتن کاشی مینیمال برای قسمت‌ها مختلف خانه که با یکدیگر متناسب باشد بسیار ساده است که در رنگ‌ها مختلفی ارائه می‌شود.

طرح-کاشی-سرامیک-مناسب-حال-پذیرایی

کلام آخر

سبک مینیمال یکی از سبک‌هایی است که امروزه رواج زیادی پیداکرده است و سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی نیز دیده می‌شود و در کاشی‌ها داخلی بیشتر خود را نمایان می‌کند.

این کاشی‌ها رنگ‌ها روشن به‌خصوص سفید دارند و طرح بر روی آن‌ها دیده نمی‌شود. این کاشی‌ها بسیار دقیق برش زده شده اند و به همین دلیل با خطوط منظم و صاف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

طرح دکوراسیون چنار سایز 60*60 نگین - کالیبره مات
طرح دکوراسیون چنار سایز ۶۰*۶۰ نگین - کالیبره مات
دکوراسیون سرامیک بانستو صدفی 60*60 کاشی پرسپولیس
دکوراسیون سرامیک بانستو صدفی ۶۰*۶۰ کاشی پرسپولیس

کاشی به سبک مینیمال فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و زیبایی و شکوه خاصی را به محیط اطراف اضافه می‌کند. امیدواریم با مطالب گفته‌شده توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا سبک کاشی‌ها خود را انتخاب کنید.

مجله سرام پخش

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments