پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش سوم)

نصب کاشی

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش سوم)

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش سوم)

کاشی را روی دیوار قرار دهید.(کاشی در این حالت به دلیل عدم ثبات حالت معلق و رو به سقوط دارد)

tilewall

یک لایه چسب (۰.۳۲ سانتی متر) روی دیوار بمالید. مالیدن چسب را از گوشه پایین دیوار شروع کنید و به طول یک کاشی پیش بروید و یک ضلع دیوار را در طول  کاشی ها چسب بزنید. یک فضای خالی لبه کاشی را باقی بگذارید(چسب کاری نکنید). مقداری چسب را روی ماله دندانه‌ای قرار دهید و به صورت یک لایه نازک روی دیوار پخش کنید تا ۲ الی ۳ کاشی بتوانند روی آن قرار گیرند.

برای اطمینان از نازک بودن لایه چسب ممکن است لازم باشد چند بار ماله را روی سطح دیوار بکشید.

چسب های آماده که در بازار به فروش می­رسند برای نصب کاشی دیوار بسیار مناسب هستند و قوام خوبی برای نگه داری کاشی ها روی دیوار دارند.

اگر از چسب های پودری استفاده می­کنید آن را طبق دستورالعمل که روی آن نوشته شده است با آب مخلوط کنید تا قوام آن مانند کره بادام زمینی باشد.

tilewall

به منظور آغشته کردن شیارها به چسب از ماله استفاده کنید. ماله را در حدود زاویه ۴۵ درجه نسبت به دیوار  قرار دهید و آن را به صورت افقی در سراسر دیوار حرکت دهید تا شیارها به وجود بیایند و همزمان با پخش کردن چسب با استفاده از ماله، فشار مداوم نیز وارد کنید. اینکار باعث ایجاد برآمدگی هایی در چسب می­شود که کاشی به راحتی می­تواند روی آن بچسبد.

بسته بندی چسب را مطالعه نمایید تا مطمئن باشید از ماله با اندازه دندانه مناسب برای چسباندن کاشی ها استفاده می­کنید. اکثر ماله ها دارای دو مجموعه دندانه می­باشند که در اندازه های مختلف هستند.

tilewall

اولین کاشی را روی لایه چسب روی دیوار قرار دهید و یک ردیف را کاشی بچسبانید. اولین کاشی را با دقت و نظم بچسبانید و آن را روی چسب فشار دهید.کمی کاشی را در محل خود تکان دهید تا در جایگاه خود روی دیوار تثبیت شود و در جای مناسب قرار گیرد.سپس به دنبال الگوی از پیش تعیین شده شروع به چسباندن بقیه کاشی­ها در ردیف ها و ستون ها کنید. پس از ردیف اول، کل دیوار را با چسب پوشش داده و کاشی ها را  طبق الگو بچسبانید.

به یاد داشته باشید که اگر در بخش هایی با مساحت کوچک کار می­کنید، چسب را فقط در جایی بمالید که قصد کاشی کاری دارید( به این مفهوم که کل سطح را آغشته به چسب نکنید)

ممکن است لازم باشد از بین کاشی ها، چسب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

tilewall

بین کاشی ها فاصله‌ای در نظر بگیرید تا برای تزریق ملات آماده باشند. مادامی که در حال نصب کاشی ها هستند از یک فاصله‌انداز پلاستیکی (مانند شکل فوق) برای ایجاد فاصله بین کاشی­ها استفاده کنید. این فاصله انداز‌های پلاستیکی بین دو کاشی قرار می­گیرند به چسب می­چسبند و فاصله بین دو کاشی را تنظیم و نگه می­دارند.

بعضی از بسته های کاشی به صورت پیش فرض، حاوی این قطعات پلاستیکی هستند. لذا پیش از خرید اسپکرها به وجود یا عدم وجود آنها در جعبه کاشی دقت کنید.

tilewall

کاشی ها را با اره اتوماتیک(دستگاه برش رومیزی) برش دهید. تمام کاشی هایی که در مراحله قبل با مداد شمعی علامت زدید. را دوباره اندازه گیری کنید تا از ابعاد آن مطمئن باشید. عینک ایمنی را روی چشمان خود قرار دهید و کاشی را زیر دستگاه برش قرار دهید و آن را روی خط مشخص شده تنظیم کنید. سپس کاشی را به آرامی حرکت دهید و برش را انجام دهید.

برای کاشی های بزرگ لازم است یک اره بزرگ (دستگاه برش بزرگتر) نیاز دارید و می­توانید از سرام پخش خرید کنید.

ادامه مطلب در  چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش چهارم)


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments