پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش اول)

How to Tile a Wall

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش اول)

هیچ چیز نمی­تواند به انداره کاشی با الگوی طراحی زیبا، یک دیوار را زیبا کند. معمولا از کاشی در دیوارهای حمام و توالت و دستشویی  و آشپزخانه استفاده می­شود، اما جالب است بدانید که برای بخش های دیگر خانه نیز می­توانید از کاشی‌ها به صورت تزئینی استفاده کنید. ما در این مقاله به شما آموزش میدهیم چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید. اگرچه ممکن است کاشی‌کاری یک دیوار به تنهایی کمی دلهره‌آور و استرس‌زا باشد. اما اگر این کار را به بخش‌های مختلف و گام‌به‌گام تقسیم کنید ساده‌تر به نظر می­رسد. مانند اندازه‌گیری، تمیز کردن دیوارها، تصمیم‌گیری در مورد طرح و الگوی کاشی‌کاری، نصب کاشی و تزریق ملات و…

بخش اول: اندازه‌گیری و تمیزکردن دیوار

 

نصب سرامیک

 

عرض و ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید تا بتوانید تعداد کاشی‌های مورد نیاز را برآورد کنید. برای اندازه‌گیری دقیق مساحت دیواری که می­خواهید کاشی‌کاری کنید از مترهای نواری استفاده کنید. برای بدست آوردن مساحت دیوار طول را در عرض ضرب کنید و عدد بدست آمده را به مساحت یک کاشی  از جعبه کاشی که خریداری کرده‌اید تقسیم کنید. بدین ترتیب تعداد کاشی مورد نیاز بدست می ­آید.

 

نصب کاشی

 

در صورت نیاز به حذف کاشی‌های قبلی از اسکنه و یا چاقو استفاده کنید. قبل از آنکه کاشی‌های قبلی را از روی سطح جدا کنید یک عینک ایمنی به چشمان خود بزنید. سپس اسکنه را با زاویه ۴۵ درجه بین کاشی‌ها قرار دهید و با چکش به انتهای اسکنه ضربه بزنید تا کاشی‌ها از دیوار جدا شوند.

بهتر است از گوشه دیوار شروع به برداشتن کاشی‌ها کنید زیرا ساده‌تر است. بنابراین می­توانید اسکنه را مستقیما رو کاشی قرار دهید و ضربه بزنید چون در این منطقه کاشی‌ها ضعیف‌تر هستند. هنگام برداشتن کاشی مراقب باشید. اگر اسکنه را با زاویه ۴۵ درجه نگه ندارید ممکن است به طور تصادفی یک شکاف یا سوراخ در دیوار ایجاد کنید.

 

نصب سرامیک دیوار

 

هرگونه ترک و یا سوراخی که روی دیوار مشاهده می­کنید را پر کنید. از یک اسکراب استفاده کنید. اسکراب را روی دیوار بمالید و بگذارید ۴  الی ۶ ساعت خشک شود. برای ترک‌ها یا سوراخ‌های بزرگتر از (۱۰-۱۳ سانتی متر)، لازم است از دیوار خشک استفاده نمایید.

اگر دیوار کاشی نشده باشد احتمالا کاغذ دیواری یا رنگ شده است. شما می­توانید بدون از بین بردن رنگ و یا کاغذ دیواری از دیوار خشک برای پر کردن ترک‌ها استفاده کنید.

 

نصب سرامیک کف

 

برای صاف‌کردن هرگونه برآمدگی روی دیوار از سنباده درشت استفاده کنید. دیوار را سنباده بزنید تا کاملا صاف شود. اگر کاشی های قبلی را از روی دیوار جدا کرده‌اید حتما برجستگی‌هایی روی دیوار مشاهده خواهید کرد. می­توانید بدون سنباده‌زنی کاشی‌کاری جدید را انجام دهید ولی برای جلوگیری از ریختن کاشی‌های جدید بهتر است دیوار را صاف کنید. برای این کار از کاغذ سنباده ۱۰۰ گرمی یا ۸۰ گرمی استفاده کنید. برای محافظت از ریه‌های خود از ماسک استفاده کنید.

اگر مجبور باشید دیوار با مساحت بزرگ را سنباده بزنید بهتر است از سنباده‌های برقی استفاده کنید.

 

ادامه مطلب در  چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش دوم)


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments