پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش دوم)

tile wall

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش دوم)

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش دوم)

ادامه اندازه‌گیری و تمیزکردن

 

نصب کاشی دیوار

 

دیوارها را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار شوند. اسفنج را درون آب تمیز فرو ببرید تا کاملا تمیز شود. از بالای دیوار شروع کنید و با اسفنج از بالا به پایین دیوار را تمیز کنید تا کاملا پاک شود. حداقل یک ساعت صبر کنید تا رطوبت دیوار خشک شود. اگر در حال تمیزکردن سطح بزرگی هستید ممکن است لازم باشد سطل آب را تعویض کنید تا اسفنج در آب تمیز قرار گیرد و دیوار کاملا پاک شود.

 

نصب کاشی

 

در صورتی که کاشی‌کاری در حمام انجام می­دهید  از درزگیر ضد آب استفاده کنید. چند نوار رول ضد آب را انتخاب کنید و در اتصالات بچسبانید. از چسب ضد آب برای اتصال درزگیرها به دیوار استفاده کنید. ۲ الی ۳ ساعت صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. اطمینان حاصل کنید که تمامی درز ها پوشانده شده است.

درزگیرها از نفوذ آب و رطوبت بین اتصالات و فواصل بین دیوارها جلوگیری می­کند که در صورت عدم وجود آنها ممکن است  باعث پوسیدگی دیوار شوند.

 بخش دوم: تصمیم‌گیری برای طرح یا الگوی طراحی چیدمان

اگر می­خواهید یک ظاهر کلاسیک داشته باشید یک الگوی چهارخونه مربعی را انتخاب کنید. این الگو شامل کاشی‌ هایی است که به صورت ردیفی کنار هم قرار گرفته‌اند. کاشی های دیگر با رنگ‌های مشابه در خطوط دیگر به صورت مستقیم کنار هم قرار گرفته‌اند. برای رسیدن به الگوی شطرنجی می‌توانید هر دو رنگ را انتخاب کنید. از خلاقیت نترسید.

این یکی از ساده‌ترین الگوهاست ولی در صورتی که اتاق پر رنگ و طرح باشد می­تواند شلوغ به نظر برسد.

 

نصب کاشی دیواری

 

اگر قصد دارید ظاهر نسبتا مدرن(کمتر سنتی) داشته باشید می‌توانید از الگوی تخته چوب استفاده کنید. برای این الگو یک خط عمودی در ذهن خود تصورکنید وسایر کاشی‌های موجود را براساس این خط سامان‌دهی و تنظیم کنید. کاشی‌های هم رنگ را در امتداد خط هر ردیف  قرار دهید تا خط عمودی بین دو کاشی قرار گیرد و از مرکز کاشی عبور کند. به طور کلی این الگو ظاهری با انحراف کم دارد ولی یک خط مبهم و خطای دید را در مخاطب ایجاد می­کند. این الگو برای چیدمان آجر و همچنین کاشی در مکان‌هایی مانند مترو مناسب است.

برای محافظت از دیوارها در برابر رطوبت از یک الگوی متمرکزتر استفاده کنید. این طرح یک الگوی بسیار ساده  است و استفاده از دوغاب را نیز راحت می­کند. برای خلق این الگو لازم است کاشی‌های مستطیلی را طوری تنظیم کنید که به صورت افقی و عمودی در محیط خطوط مستقیمی را تشکیل دهند.

وقتی این الگو در فضای بزرگ خلق می­شود می‌تواند تاثیرات خیره کننده‌ای را روی مخاطب بگذارد و بسیار طبیعی و تمیز به نظر می­رسد.

 

نصب سرامیک کف

 

اگر از کاشی‌های تک رنگ استفاده می­کنید. این الگو یک طرح عالی برای ساختن یک طرح سرزنده و شاداب است.

پیش از نصب قطعی کاشی ها و اعمال چسب روی سطح، ابتدا کاشی ها را روی سطح خشک امتحان کنید و طرح مورد نظر را به صورت پیش فرض ایجاد کنید. کاشی های روی زمین را با الگوی دلخواه خود قرار دهید و فاصله بین آنها قرار دهید و سپس عرض دیوار را اندازه بگیرید. عرض کاشی ها را با عرض دیوار مقایسه کنید. و سپس قسمتهایی که لازم است را با مداد شمعی علامت گذاری کنید.

اگر به قطعات کوچکتر از (۵.۱ سانتی متر) نیاز دارید باید الگوی خود را کمی تغییر دهید.

ادامه مطلب در  چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنید(بخش سوم) ...


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments